Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Beetle Fender Edition: kytara na kolech
1.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen se rozhodl vdechnout život Beetlu v edici Fender, která s ohledem na značku partnerské firmy může být jen a pouze hudebním retrem.
Značku Fender u nás budou znát spíše ti, kteří se hudbě věnují více aktivně než jen pasivně jako posluchači. Pokud patříte mezi ty druhé a slovo „fender” vám v souvislosti s auty připomene leda anglické označení pro blatník, vězte, že jde o věhlasného amerického výrobce hudebních nástrojů, především pak kytar. A právě s ním se Volkswagen spojil, aby společně stvořil nový Beetle v edici označené právě oním jménem od písmene F.
Vlastně nejde o spojení úplně nové, neboť koncept stejně nazvaného auta ukázal VW již na loňském autosalonu ve Frankfurtu, my jsme mu ale tehdy nevěnovali pozornost. Vizuálně se totiž od standardního Beetlu příliš neodlišoval a ani sám Volkswagen nedělal kolem auta, které v lecčem připomínalo elektrickou kytaru, příliš velký humbuk. A tak jsme se soustředili raději na koncept Beetle R. Ale asi to byla chyba, neboť zatímco ostrý Brouk se zatím zrcadlí jen v produkčním Beetle R-Line, Brouk-kytarista se už propracoval do sériové výroby.
Přesně to včera oficiálně oznámil Volkswagen s tím, že Beetle Fender Edition bude po boku Scirocca GTS a Passatu CC R-Line jeho již třetí specifickou novinkou pro dnes začínající autosalon v německém Lipsku. A nakonec vypadá jinak než loni ve Frankfurtu.
Do vínku dostal hlavně odlišná, hodně klasicky střižená 18" kola z lehkých slitin, lakování novým odstínem černé metalízy, chromované kryty vnějších zpětných zrcátek a pochopitelně i pár log značky Fender. Uvnitř se snaží být skutečnou kytarou na kolech, o což se po vizuální stránce stará hlavně dvoubarevné obložení palubní desky dřevem Sunburst s opět s logem Fender. Standardem je i specifické polokožené čalounění a pochopitelně kvalitní audiosystém o výkonu 400 Wattů s desetikanálovým zesilovačem.
Ani pod kapotou se s výkonem nešetřilo - vůz bude k mání pouze v nejsilnějším provedení s motorem 2,0 TSI o výkonu 147 kW (200 koní), převodovka by měla být na výběr.
Kolik tato legrácka bude stát, to zatím nevíme, jisté ale je, že prodávat se bude i v Evropě. Pokud někdy dorazí také do našich končin, o ceně vás rádi zpravíme.





Nový Brouk v edici Fender se snaží zapadnout kamsi do hloubi minulého století...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nejnovější články
Dosáhli jsme bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě. A ne málo, říkají renomovaní analytici
před 5 hodinami
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
před 7 hodinami
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
před 8 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové našli způsob, jak si tisknout peníze, aniž by museli vyrobit jediné skutečně nové auto
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- IT poradna 12.13. 17:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.13. 13:09 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.13. 13:07 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
