Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW dál hledá cestu, jak i v dnešní době uspět s MPV, sází na luxus, V6 a 300 koní
23.9.2019 | Petr Prokopec
MPV se v současnosti zdají být mrtvou větví vývoje. Řada automobilek je zcela opouští a nahrazuje SUV, o VW to ale neplatí. Z modelu Atlas zkouší vykouzlit nový minivan Viloran.
Někdo má rád holky, jiný zase vdolky, říká se. V automobilovém světě však toto pořekadlo v posledních letech přestalo platit, prakticky všichni zákazníci se začali hromadně vrhat po SUV. Na frak začaly dostávat všechny ostatní karosářské varianty, jednu to ale v podstatě zabilo. Z trhu kvůli nim mizí MPV a řada výrobců s nimi zcela skončila či skončí - jmenujme třeba Škodu a BMW. Přesto však existují automobilky, které jsou toho názoru, že i pro přibližovadla zaměřená především na rodinu je na trhu stále dostačující prostor. Pokud jej ovšem zastáváte rovněž, neměli byste se na novinku Volkswagenu příliš těšit.
Němci sice chystají nový model Viloran, nicméně poslat ho hodlají na čínský trh. A rozhodně se přitom nebudou držet zkrátka, neboť tato novinka rozhodně nekráčí ve stopách Touranu či Golfu Plus. Místo toho cílí na klientelu s vyššími příjmy, kterou ohromí nejen prostorností, ale také luxusem. Zároveň jej bude možné osadit jednotkami, ze kterých Brusel dostává osypky. A aby toho nebylo málo, pak delší model „lidového vozu“ postavený na platformě MQB nenajdete.
Oficiálně zatím novinka ještě představena nebyla, nově však byla nafocena při převozu prakticky bez maskování. Nepřekvapivě se pak objevily i neoficiální ilustrace, které pravděpodobně daleko od pravdy nebudou. Kromě toho je více než jisté, že Viloran vychází z konceptu SMV, jenž se letos na jaře ukázal v Číně. Víme tedy, že vůz bude od nárazníku k nárazníku měřit 5,1 metru, tedy o zhruba 60 centimetrů více než Volkswagen Atlas prodávaný kromě Číny také ve Spojených státech.
Do zámoří ovšem Viloran nedorazí, jakkoliv kromě největšího trhu světa jej můžeme čekat také v Rusku. K mání by měl být s dvojicí pohonných jednotek, kdy základ bude tvořit nafocené provedení 380 TSI osazené přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 220 koní. Nad něj se pak postaví 2,5litrový šestiválec VR6 EA390, který nabízí 300 koní a 500 Nm točivého momentu. Standardem se v obou případech má stát osmistupňový automat, v tom druhém pak i pohon všech kol.
Vůz má nabídnout dostatek prostoru ve všech třech řadách, navíc kromě hladkého asfaltu poslouží také v lehčím terénu. Proto spíše než jako klasický minivan vypadá spíše jako crossover, a mimo jiné se pyšní také velkorysou světlou výškou. Na konkrétní data si taktéž budeme muset počkat, nejpozději do kantonského autosalonu, který odstartuje 22. listopadu. S ohledem na převoz nemaskovaného vozu se ale dá očekávat dřívější virtuální debut.



VW Viloran byl nachytán při převozu zcela bez maskování...
...realita se přitom bude velmi blížit neoficiálním ilustracím
Ostatně novince předcházel koncept SMV, který se ukázal na jaře v Šanghaji
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva