Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW do detailu představil nový 2,0 TDI i pro Octavii IV, „čistý” je díky novému fíglu
31.12.2019 | Petr Prokopec
Spojení „čistý diesel” a „Volkswagen” bylo v posledních letech bok po boku spíše zdrojem výsměchu, nový motor 2,0 TDI Evo ale slibuje skutečně minimální emise škodlivin.
Přežijí diesely rok 2020? To je otázka, na kterou se odpověď dlouho nehledala snadno, nyní je ale jasné, že se tak bez potíží stane. A dle BMW, Mercedesu i Volkswagenu bychom se neměli bát ani o jejich o budoucnost. Německé automobilky totiž vyrukovaly s novými generacemi naftových motorů, které si zvládají poradit se současnými i budoucími emisními normami. Zajímavé ovšem je, že každá se ke stejnému cíli dobrala jiným způsobem. Zatímco totiž třícípá hvězda vsadila na mild-hybridizaci a 48voltový elektrický okruh, pro „lidový vůz“ je prioritou močovina.
Volkswagen tedy věří nové generaci technologie SCR, která počítá s dvojnásobnou dávkou roztoku močoviny zvané též AdBlue. Volkswagen totiž systém selektivní katalytické redukce osadil prvním vstřikováním anti-emisní kapaliny těsně za motorem, přičemž v této komoře přesahují teploty 500 stupňů Celsia. U katalyzátoru ve spodní části vozu pak najdeme druhou motoru, kde jsou teploty až o 100 stupňů Celsia nižší.
Dle automobilky právě tento nový přístup redukuje emise NOx o neskutečných 80 procent ve srovnání s dosluhující verzí technologie, která počítala pouze s jedním katalyzátorem a jedním vstřikováním AdBlue. To bylo navíc zasazeno mezi turbo a výfuk, systém tak měl velmi omezené operační pásmo a navíc během studených startů v podstatě nebyl aktivován.
Stejně jako mild-hybridní jednotka Mercedesu je již i nový dvoulitrový turbodiesel Volkswagenu v prodeji, momentálně jej můžete spárovat s modely Passat a Golf a nezůstalo jen u německé značky - k dispozici je i pro novou Octavii. Stejně jako předchozí pohonná jednotka přitom nabízí 150 koní, se kterými by se tyto modely měly dle měřícího cyklu WLTP pohybovat se spotřebou okolo 4 litrů nafty na sto kilometrů.
Němci tedy od motoru očekávají nemalé věci, což je snadno pochopitelné, neboť s benziny jsou spojená vyšší spotřeba a tedy i emise CO2. Od zítra začínají platit mnohem tvrdší limity CO2, které bez dieselů pomalu nepůjde splnit. Vůbec bychom se tak vlastně nedivili, kdyby v příštích letech začaly u německé značky znovu vládnout diesely, ostatně už letos jsou v jejím případě opět na vzestupu.


VW odhalil detaily, díky kterým má být nový motor 2,0 TDI Evo skutečně čistý i v reálném prostředí
Jako první model byl novým motorem osazen faceliftovaný Passat, který na českém trhu startuje s touto pohonnou jednotkou na 822 900 Kč
Později se objevil i v nabídce nového Golfu...
...a nechybí ani pod kapotou nové generace Octavie
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
dnesNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 7 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 9 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před 10 hodinamiNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
dnesPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva