Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW dostal další těžkou ránu, kvůli potížím musel zastavit prodej nového Golfu
18.5.2020 | Petr Miler
Týdny trvající zastavení výroby stálo Němce stovky miliard a nejisté vyhlídky do budoucna jejich bilanci jistě též nezlepší. Teď Volkswagen nemůže prodávat ani svůj nejoblíbenější model, Golf.
Na světě snad není automobilka, nad kterou by nyní svítilo slunce. Je jedno, jestli se podíváme na Aston Martin, který se přes vstup několika významných investorů zdá být na pokraji bankrotu a s tržní kapitalizací pouhých 508 milionů liber má hodnotu jako pár set tisíc akcií Tesly. Ani americká automobilka ale po mnoha týdnech uzavření své hlavní továrny není zrovna v pohodě, o čemž nejlépe svědčí až hysterické výstupy jejího šéfa, který se kvůli otevření fremontské fabriky nezalekl ani konfliktu s úřady. A klid jistě nepanuje ani mezi velkými rybami.
Důkazem budiž vůbec ta největší z největších, německý moloch jménem Volkswagen, který musel na řadu týdnů uzavřít téměř veškeré své továrny. Šéf firmy přiznal, že tahle „legrace” stojí VW 55 miliard týdně, což jsou obrovské peníze i pro takovou společnost. Výroba nyní vesměs opět běží, zájem zákazníků je ale do budoucna neznámou. A i kdyby existoval, minimálně jeden model teď Němci lidem neprodají, i kdyby je na kolenou prosili - Golf.
Tento klíčový model Volkswagenu měl už během vývoje problémy se software a ty se nyní, asi půl roku po faktickém spuštění prodejů vrátily. Podle informací Automotive News Europe VW při rutinní kontrole kvality odhalil nefunkčnost systému nouzového volání, který je dle evropských pravidel v nových autech od roku 2018 povinnou výbavou. Automobilce tak nezbylo než okamžitě zastavit prodej vozu do vyřešení celé záležitosti.
Nejde o maličkost, řešení si vyžádá rozsáhlejší přepracování celého palubního software, které má být hotovo až v polovině června. Do té doby mají být auta vyráběna pouze na sklad, ta dříve prodaná čeká buď svolávací akce nebo online aktualizace, které by vůz měl být schopen. Kdy bude prodej obnoven, je tak zatím neznámou - dát následně do pořádku vyrobené vozy a znovu rozhýbat zastavený logistický vlak jistě chvíli potrvá.
Do hospodaření VW tím bude jistě zaťata další nepříjemná rána a byť ani tato firmu do kolen nepošle, je to další nepříjemnost vedoucí až k takovému stavu. Velký počet mlýnů unavil i Dona Quijota a na světě neexistuje firma, která by jednu špatnou zprávu za druhou dokázala zvládat donekonečna...







































Nový VW Golf má problém, nefunguje mu systém nouzového volání v případě nehody. Pro auto to znamená okamžité zastavení prodejů, které má trvat přinejmenším měsíc
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Stellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 2 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 3 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 5 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch