Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 8 s novým motorem e-TSI se měl vyrovnat dieselům, realita je ale složitější
29.12.2019 | Petr Prokopec
Dieselovým motorům doba nepřeje a mild-hybridní turbobenziny se měly stát jejich schůdnější obdobou. Dosáhnout spotřeby jako naftové agregáty jsou schopny, jenže za jakou cenu?
Osmá generace Volkswagenu Golf zatím není přijímána zrovna s bouřlivým nadšením. Svou roli v tom bude hrát fakt, že Němci souběžně s ní vyvíjeli také nový elektromobil ID.3 mířící do stejné třídy, a tak došlo na rozmělnění investic i pozornosti nejlepších vývojářů. A to vyústilo v dříve nepředstavitelné ústupky. Golf tak vyráží do prodeje kupříkladu bez plynových vzpěr kapoty, jakkoliv jimi dříve vybaven byl. Oproti tomu taková Škoda Octavia tento prvek poprvé dostala a nejen díky němu má v očích mnohých proti wolfsburskému příbuznému navrch.
Nyní zkouší trochu pozitivnějšího světla na nový Golf vrhnout kolegové z 1001cars, kteří otestovali verzi mild-hybridní verzi osazenou novým 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem e-TSI. Toto provedení dostalo do vínku možnost jízdy čistě na elektrický pohon, tedy zcela bez zapojení spalovacího motoru. Taková funkce se hodí při pomalé jízdě, třeba v kolonách, nebo při jízdě na neutrál z kopce, kdy spalovací vůbec nemusí běžet ani na volnoběh. Dle automobilky má tato technologie snížit spotřebu v reálném provoz asi o 10 procent, což se kolegové pokouší prokázat. V dosažených výsledcích je ale třeba číst mezi řádky.
Průměrná spotřeba při testu opravdu poklesla na 4,4 l/100 km, což je na relativně svižný benzin velmi nízké číslo. Pohonná jednotka byla po 24 procent času jízdy mimo provoz, což je též obdivuhodné, stejně jako to, že během jednoho úseku cesty se nepřipojila po celé 3 minuty a 51 sekund. Celý test ale trval 40 minut, během kterých bylo najeto 33 km, navíc s prakticky nulovým provozem. Bavíme se tedy o bezstarostné jízdě průměrnou rychlostí 49 km/h, to není zrovna obvyklý parametr jakéhokoli mimoměstského přesunu.
Mild-hybridní řešení tedy funguje, ovšem pouze ve chvílích, kdy se hodláte stejně jako pan doktor z filmu „Vesničko má, středisková“ kochat krajinou. Na to má ovšem v dnešní uspěchané době čas jen málokdo. Spalovací jednotka tedy jistě občas bude mimo provoz, nejspíše však nepůjde o 24 procent času jízdy.
Motor e-TSI se chtěl vyrovnat dieselům, což na první pohled dokázal, neboť 4,4litrová spotřeba voní po naftě. Jenže takové lze s diesely dosáhnout normální klidnou jízdou, ne economy-runem s průměrnou rychlostí nižší než 50 km/h, takto pojedete s dieselem ještě úsporněji. Výkon novinky lze tedy jen stěží odměnit bouřlivým potleskem, jakkoli tím nechceme zpochybnit přínos nového řešení. Větší význam má ale pro samotný Volkswagen, jemuž pomůže dostat se s průměrnými emisemi CO2 blíže k hodnotě 95 g na km, nad níž budou na automobilky čekat tučné pokuty.
VW Golf osmé generace dokáže jezdit i bez spalovacího motoru, ovšem vypnout musíte i své ego. A zároveň je třeba zamířit do míst, kam většina lidí nejezdí. Pak umí zopakovat spotřebu dieselů, ovšem při mnohem nenucenější jízdě
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva