Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTE má svou cenu, je o 200 tisíc dražší než GTI
2.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za zrychlení 0-100 km/h za 7,6 sekundy, nereálnou spotřebu 1,8 l/100 km a bohatou výbavu dáte v Německu přes milion korun. V ČR bude GTE levnější.
Hybridní „sportovec“ byl jednou z hvězd stánku Volkswagenu na letošní Ženevě. A to především kvůli své technice, která kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 150 koní s elektromotorem naladěným na 102 koní. Celkový výkon soustavy se tak vyšplhal na 204 koní a 349 Nm točivého momentu, což by mělo stačit na akceleraci z klidu na stovku za 7,6 sekundy. Mimo to pak Golf GTE hodlá ohromit publikum udávanou průměrnou spotřebou 1,8 l/100 km, ta však s realitou nemá pranic společného.
Jakkoliv lze tedy ve skutečném světě počítat s daleko vyšší žíznivostí, papírová data, s nimiž můžete klidně vyrazit i na setkání Greenpeace, si Volkswagen nechává jaksepatří zaplatit. V sousedním Německu totiž Golf GTE vychází na neskutečných 36 900 Eur, tedy v přepočtu nějakých 1 015 000 Kč. Za to pak dostáváte plnou výbavu počítající třeba s litými koly, LEDkami vpředu i vzadu, sportovním sedadly, převodovkou DSG, tempomatem, dešťovým a světelným senzorem nebo tempomatem.
Abychom se přitom dobrali pravděpodobné české ceny, sáhneme po srovnání s Volkswagenem Golf GTI. Ten v Německu vychází na 28 675 Eur (788 600 Kč), zatímco na tuzemském trhu jej pořídíte o poznání levněji, verze osazená šestistupňovým manuálem totiž startuje na sumě 635 900 Kč. K této částce pak můžeme připočíst rozdíl mezi zmiňovanými verzemi GTI a GTE, tedy 8 225 Eur (226 200 Kč).
Sečtením obou posledně uvedených cifer se dostáváme na 862 100 Kč, což je sice suma nižší než v Německu, přesto jde o majlant. Dá se tedy předpokládat, že v českých luzích a hájích bude Golf GTE velmi ojedinělou záležitostí. Daleko větší zájem lze tak očekávat o Audi A3 Sportback e-tron, které disponuje obdobnou technikou a přitom je dražší „jen“ o 1 000 Eur (27 500 Kč).
Novinka se čtyřmi kruhy ve znaku by tedy mohla stát necelých 900 tisíc korun, ve srovnání s Golfem však nabídne větší praktické využití. Na mysli teď nemáme udávanou spotřebu ve výši 1,5 až 1,7 l/100 km, která je vycucaná ze stejného prstu jako u Volkswagenu, ale objem zavazadlového prostoru, který je u verze Sportback větší než u pětidveřového Golfu GTE.



























Volkswagen Golf GTE je sice našlapán výbavou i technikou, levný ale rozhodně není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB