Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTE má svou cenu, je o 200 tisíc dražší než GTI
2.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za zrychlení 0-100 km/h za 7,6 sekundy, nereálnou spotřebu 1,8 l/100 km a bohatou výbavu dáte v Německu přes milion korun. V ČR bude GTE levnější.
Hybridní „sportovec“ byl jednou z hvězd stánku Volkswagenu na letošní Ženevě. A to především kvůli své technice, která kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 150 koní s elektromotorem naladěným na 102 koní. Celkový výkon soustavy se tak vyšplhal na 204 koní a 349 Nm točivého momentu, což by mělo stačit na akceleraci z klidu na stovku za 7,6 sekundy. Mimo to pak Golf GTE hodlá ohromit publikum udávanou průměrnou spotřebou 1,8 l/100 km, ta však s realitou nemá pranic společného.
Jakkoliv lze tedy ve skutečném světě počítat s daleko vyšší žíznivostí, papírová data, s nimiž můžete klidně vyrazit i na setkání Greenpeace, si Volkswagen nechává jaksepatří zaplatit. V sousedním Německu totiž Golf GTE vychází na neskutečných 36 900 Eur, tedy v přepočtu nějakých 1 015 000 Kč. Za to pak dostáváte plnou výbavu počítající třeba s litými koly, LEDkami vpředu i vzadu, sportovním sedadly, převodovkou DSG, tempomatem, dešťovým a světelným senzorem nebo tempomatem.
Abychom se přitom dobrali pravděpodobné české ceny, sáhneme po srovnání s Volkswagenem Golf GTI. Ten v Německu vychází na 28 675 Eur (788 600 Kč), zatímco na tuzemském trhu jej pořídíte o poznání levněji, verze osazená šestistupňovým manuálem totiž startuje na sumě 635 900 Kč. K této částce pak můžeme připočíst rozdíl mezi zmiňovanými verzemi GTI a GTE, tedy 8 225 Eur (226 200 Kč).
Sečtením obou posledně uvedených cifer se dostáváme na 862 100 Kč, což je sice suma nižší než v Německu, přesto jde o majlant. Dá se tedy předpokládat, že v českých luzích a hájích bude Golf GTE velmi ojedinělou záležitostí. Daleko větší zájem lze tak očekávat o Audi A3 Sportback e-tron, které disponuje obdobnou technikou a přitom je dražší „jen“ o 1 000 Eur (27 500 Kč).
Novinka se čtyřmi kruhy ve znaku by tedy mohla stát necelých 900 tisíc korun, ve srovnání s Golfem však nabídne větší praktické využití. Na mysli teď nemáme udávanou spotřebu ve výši 1,5 až 1,7 l/100 km, která je vycucaná ze stejného prstu jako u Volkswagenu, ale objem zavazadlového prostoru, který je u verze Sportback větší než u pětidveřového Golfu GTE.
























































Volkswagen Golf GTE je sice našlapán výbavou i technikou, levný ale rozhodně není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 4 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
