Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R 400: sériová verze může mít dokonce více než 400 koní
11.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se vám 300koňový Golf R extrémní a jeho 400koňová verze šílená? Chápeme vaše pohnutky, sériové provedení studie R 400 má ale být ještě silnější.
Když jsme letos testovali nový Volkswagen Golf R, konstatovali jsme, že jde o extrémně rychlé auto, které může měřit síly i s respektovanými sporťáky násobných cenovek. Jde nakonec o nejrychlejší silniční „lidový vůz” všech dob a model nacházející se v takové pozici nepochybně nevolá po tom, aby byl dále podstatně vylepšován. Už dříve se ale začalo proslýchat, že VW uvažuje o ještě ostřejší verzi, která by měla získat výkon navíc a shodit nemalou porci kilogramů.
Považovali jsme to svého času za planou spekulaci, jenže o pár měsíců později se ukázalo, že tyto zvěsti nepřeháněly. Němci se skutečně vytasili s konceptem Golf R 400 disponujícím výkonem plných 400 koní, pohonem všech kol a dokonce i manuální převodovkou. Jistě, jako studie může vzniknout klidně i Ferrari od Peugeotu, jenže Golf R nebyl jen autosalonovou modlou - sám VW záhy oznámil, že tohle auto pošle do výroby.
Měli jsme z toho radost, však co více si přát než další a další ostré kompakty, tento navíc bude opravdu extrémní. Výsledek ale nakonec může být ještě výjimečnější - šéf vývoje Volkswagenu Heinz-Jakob Neusser totiž prohlásil, že sériová verze je s to zamířit s výkonem ještě výše.
Stalo se tak na Vienna Motor Symposium, kde koncern VW představil nový diesel Audi a ústy pana Neussera zveřejnil i něco více k chystanému 10stupňovému automatu. Ke Golfu R 400 doslova řekl, že produkční provedení „může disponovat výkonem vyšším než 400 koní” a je tedy otázkou, jestli by se pak ještě jmenovat R 400. Nepochybně by se ale jednalo o vůz s nejvyšším litrovým výkonem mezi sériovými modely, nejsilnější kompaktní hot hatch a daleko nejrychlejší silniční Volkswagen, který kdy poznal svět.
Můžete to brát jako pouhé řinčení zbraněmi, slova tak vysoce postaveného člověka pronesená na - pro automobilku - tak významné akci po boku šéfa celé firmy Martina Winterkorna a předsedy dozorčí rady Ferdinanda Piecha nelze brát na lehkou váhu. Teď už jsme jen zvědavi, kdy je automobilka naplní - s danými parametry by auto mělo při akceleraci pokořit stovku za méně než 3,9 sekundy a pokud bude zbaveno omezovače rychlosti, ani meta 300 km/h mu zřejmě nebude zapovězena...


















Koncept Golfu R je výkonný, až to bolí. Sériová verze ale může být ještě výkonnější. Komu chce VW s takovým autem konkurovat?
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub