Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem
22.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už 300koňový Golf R je rychlý jako čert, ten 400koňový bude šlapat na paty i špičkovým sporťákům. Jak na to odpoví BMW, Porsche a spol.?
Když jsme vám v sobotu podrobněji představovali studii Golfu R 400, obtížně jsme skrývali nadšení. Auto totiž od pohledu žádným šíleným konceptem, který by kráčel ve stopách Golfu Vision GTI s 503 koňmi z loňského Wörthersee, třebaže se to tak z původního avíza zdálo. Tohle je naprosto civilní a do výroby snadno posunutelný vůz s pár drobnými vizuálními modifikacemi, který navíc oproti předchozím proklamacím není vybaven automatickou, ale manuální převodovkou. Něco takového se nám zkrátka líbí.
Když si přečtete náš nedávný test standardního Golfu R 2014 s 300 koňmi, uvidíte, jak ohromně rychlé tohle auto je, a to nejen v přímce. Vzhledem k na uzdě udržené hmotnosti, téměř konstantně vysokému výkonu v klíčovém spektru otáček, vysoké trakci pohonu 4x4, slušné ovladatelnosti a vůbec nezáludnému chování je s takovým autem možné rázem pomýšlet na cenné skalpy, jako je ten patřící Porsche Cayman. A teď si představte, že tomu všemu přidáte dalších 100 koní, nedodáte ani gram hmotnosti, naopak můžete s manuálním řazením zamířit s cifrou na váze ještě níže a s ovladatelností naopak výše. Máte? Tak přesně to je Golf R 400. Nesporně dobré, ještě lepší ale je, že nezůstane jen autosalonovým exponátem.
VW se očividně rozhodl kout železo, dokud nepozbude schopnosti zářit na všechny strany a hned po pekingské premiéře přímo ústy šéfa výzkumu a vývoje automobilky Heinze-Jakoba Neussera magazínu Car and Driver potvrdil, že tohle auto pozná sériovou výrobu. Manažer VW nedodal další detaily, Neusserovi kolegové ale přihodili i námi očekávanou informaci, že motor R 400 je jen lehce upravenou jednotkou aktuálního eRka a že ho ve Wolfsburgu nevyvíjeli jen proto, aby se objevil pouze pod kapotou Golfu.
Že by se rýsovala Škoda Octavia RS 400? V tomto případě asi můžeme spát dále, na Golf R 400 si ale budíček nařídíme rádi. Před takovým autem už si nebude moci být jisté třeba ani nové BMW M3 nebo Porsche 911. A pokud si nejen tito konkurenti budou chtít uhájit své cenovky, nezbude jim než řádně přitopit pod kotlem...
Golf R 400 míří do výroby jako nejlepší důkaz toho, že „správně úchylných” aut není na trhu nikdy dost
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB