VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem

Už 300koňový Golf R je rychlý jako čert, ten 400koňový bude šlapat na paty i špičkovým sporťákům. Jak na to odpoví BMW, Porsche a spol.?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem

22.4.2014 | Petr Miler | 2 příspěvky

VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už 300koňový Golf R je rychlý jako čert, ten 400koňový bude šlapat na paty i špičkovým sporťákům. Jak na to odpoví BMW, Porsche a spol.?

Když jsme vám v sobotu podrobněji představovali studii Golfu R 400, obtížně jsme skrývali nadšení. Auto totiž od pohledu žádným šíleným konceptem, který by kráčel ve stopách Golfu Vision GTI s 503 koňmi z loňského Wörthersee, třebaže se to tak z původního avíza zdálo. Tohle je naprosto civilní a do výroby snadno posunutelný vůz s pár drobnými vizuálními modifikacemi, který navíc oproti předchozím proklamacím není vybaven automatickou, ale manuální převodovkou. Něco takového se nám zkrátka líbí.

Když si přečtete náš nedávný test standardního Golfu R 2014 s 300 koňmi, uvidíte, jak ohromně rychlé tohle auto je, a to nejen v přímce. Vzhledem k na uzdě udržené hmotnosti, téměř konstantně vysokému výkonu v klíčovém spektru otáček, vysoké trakci pohonu 4x4, slušné ovladatelnosti a vůbec nezáludnému chování je s takovým autem možné rázem pomýšlet na cenné skalpy, jako je ten patřící Porsche Cayman. A teď si představte, že tomu všemu přidáte dalších 100 koní, nedodáte ani gram hmotnosti, naopak můžete s manuálním řazením zamířit s cifrou na váze ještě níže a s ovladatelností naopak výše. Máte? Tak přesně to je Golf R 400. Nesporně dobré, ještě lepší ale je, že nezůstane jen autosalonovým exponátem.

VW se očividně rozhodl kout železo, dokud nepozbude schopnosti zářit na všechny strany a hned po pekingské premiéře přímo ústy šéfa výzkumu a vývoje automobilky Heinze-Jakoba Neussera magazínu Car and Driver potvrdil, že tohle auto pozná sériovou výrobu. Manažer VW nedodal další detaily, Neusserovi kolegové ale přihodili i námi očekávanou informaci, že motor R 400 je jen lehce upravenou jednotkou aktuálního eRka a že ho ve Wolfsburgu nevyvíjeli jen proto, aby se objevil pouze pod kapotou Golfu.

Že by se rýsovala Škoda Octavia RS 400? V tomto případě asi můžeme spát dále, na Golf R 400 si ale budíček nařídíme rádi. Před takovým autem už si nebude moci být jisté třeba ani nové BMW M3 nebo Porsche 911. A pokud si nejen tito konkurenti budou chtít uhájit své cenovky, nezbude jim než řádně přitopit pod kotlem...


VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 1 - VW Golf R 400 2014 zive 01VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 2 - VW Golf R 400 2014 zive 02VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 3 - VW Golf R 400 2014 zive 03VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 4 - VW Golf R 400 2014 zive 04VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 5 - VW Golf R 400 2014 zive 05VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 6 - VW Golf R 400 2014 zive 06VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 7 - VW Golf R 400 2014 zive 07VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 8 - VW Golf R 400 2014 zive 08VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 9 - VW Golf R 400 2014 zive 09VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 10 - VW Golf R 400 2014 zive 10VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 11 - VW Golf R 400 2014 zive 11VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 12 - VW Golf R 400 2014 zive 12VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 13 - VW Golf R 400 2014 zive 13VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 14 - VW Golf R 400 2014 zive 14VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 15 - VW Golf R 400 2014 zive 15VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 16 - VW Golf R 400 2014 zive 16VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 17 - VW Golf R 400 2014 zive 17VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 18 - VW Golf R 400 2014 zive 18
Golf R 400 míří do výroby jako nejlepší důkaz toho, že „správně úchylných” aut není na trhu nikdy dost

Zdroj: Car and Driver

Petr Miler

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše