Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4
8.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno, + video) Volkswagen nás trochu tahal za nos, jeho studie pro GTI-Treffen při zemi nezůstává ani trochu. Stovku udělá pod 4 s.
Doplněno 9.5., 15:30 a 21:30: Přidali jsme první skutečné fotografie Design Vision GTI z dílen Volkswagenu i přímo od Wörthersee, první video s ním a upřesnili některé dosud nejasné informace. Všechno najdete v následujícím textu.
Šéf výzkumu a vývoje německé automobilky by dnes mohl vesele zvolat: odvolávám, co jsem odvolal. Když totiž došlo na první avízo novinky značky pro letošní Wörthersee, dušoval se, že půjde o předobraz produkčního modelu, který nebude zdaleka tak šílený jako GTI W12 z roku 2007. My sami jsme se pak nechali zmást pozdějším částečným odhalením, které nic až tak mimořádného též nenaznačovalo, a tak jsme dále předpokládali jen lehce upravenou verzi standardního modelu
Ulrichu Hackenbergovi tedy vlastně musíme dát i trochu zapravdu - tak šílený jako někdejší studie W12 letošní koncept opravdu není. Ale že by šlo o předobraz nějaké budoucí verze současného GTI, můžeme rovněž směle vyloučit, leda varianty R, ale to už není žádná odvozenina o poznání obyčejnějšího gétéíčka. O co tedy přesně jde? Pojďme se na to podívat podrobně.
Netradičně se nejdříve podíváme na techniku, která je na celém autě navzdory jeho jménu tím nejzajímavějším. Staví na použití úplně nového motoru 3,0 V6 s dvojitým přeplňováním, který je v tomto případě naladěn na výkon 503 koní posazený do 6 000 ot./min pramenící z točivého momentu nejvýše 560 Nm v rozmezí 4 a 6 000 ot./min. To už je pořádná porce síly, a tak pochopitelně nemíří jen na přední osu jako u sériového GTI, ale na kola obou náprav.
Navzdory docela jiné technice než kterou používá libovolný ze sériových Golfů sází i tento koncept na platformu MQB, čímž se VW jistě dále snaží dokázat její modulárnost. Auto je navíc při délce 4 253 mm, výšce 1 385 mm a šířce 1 870 mm značně rozšířené (+71 mm), navíc je kratší (-15 mm) a podstatně nižší (-57 mm).
O přenos výkonu na silnici se dále standardně stará (bohužel, chce se dodat) sedmistupňová automatická převodovka DSG, kterou Němci tlačí, kudy mohou. Tomuto úkonu jsou ku pomoci také 20" kola s pneumatikami 235/35 R20 na přídi a 275/30 R20 na zádi a to všechno dohromady zajišťuje dost pozoruhodnou dynamiku - akceleraci na stovku během 3,9 sekundy a maximální rychlost 299 km/h.
To jsou všechno dramaticky lepší čísla než u jakéhokoli standardního GTI, je ale znovu třeba zopakovat, že tohle auto s GTI mnoho společného nemá - ani rozměry, ani motorem, ani pohonem kol a nakonec ani dalšími detaily. Třeba krocení dynamiky studie GTI Design Vision mají na starosti karbon keramické brzdy s 380milimetrovými kotouči na přídi a tímtéž o rozměru 356 mm na zadní ose.
Teprve nyní se můžeme přesunout k designu, který si po uvolnění prvních skic můžeme konečně prohlédnout i na fotografiích skutečného vozu. V tomto případě se sluší říci, že se extrémní novinka pokusila podržet standardních linií GTI, přidala k nim ale leccos svého - nové nárazníky vpředu i vzadu to ještě tolik nejsou, zcela pozměněné řešení sloupku C a navazujících partií ve dveřích a všech blatnících ale ano. Na samotné zádi pak nechybí agresivně ztvárněné víko kufru (to je třeba...) a nakonec relativně drobný, ale skutečně funkční difuzor pod zadním nárazníkem lemovaný dvojicí mohutných koncovek výfuku.
Dovnitř vozu se dostáváme po otevření dveří s bezrámovými okny, není to ale zdaleka jediná novinka na cestě k interiéru. Ten je kompletně přepracovaný od palubní desky až po sedadla, materiálově pak sází hlavně uhlíková vlákna a alcantaru, jak už bývá u podobně koncipovaných aut zvykem. Dále víme, že na volantu má umístěn volič jízdních režimů (street, sport, race, snad netřeba překládat) a samotný středový panel palubní desky je více natočen k řidiči. Specifická je také kompletně digitální přístrojová deska a pár dalších detailů, kterých si jistě povšimnete sami.
Ještě více nám jistě napoví skutečné fotky vozu z Rakouska, které vám nabídneme, jakmile je budeme míst k dispozici. Všechno podstatné ale můžete vidět už nyní, nepřehlédněte ani první oficiální video...


























Živé snímky svérázného Golfu přímo z GTI-Treffen v Reifnitzu
Toto je již kompletní sada oficiálních snímků Golfu, kterému Volkswagen říká VW Design Vision GTI oficialni
První skici pojetí Golfu GTI Design Vision spíše naznačují, i z nich je ale zřejmé, že auto při zemi nezůstane ani vzhledově
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sachsenring bez «Bestie» včera 19:35
- Pre Sachsenring včera 10:00
- Pre Donington 9.7.2025
- BMW R12 Toprak Passion: stavba od brněnských FSB Motor Works 9.7.2025
- Časový program Grand Prix Sachsenringu 9.7.2025
Nejnovější články
Japonci dál posouvají možnosti nového řešení spalovacího motoru. S téměř nulovými emisemi ho nasadí ve světové rallye
před hodinouOjetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor
včeraStudie ukázala, kolik kapacity baterií ztrácí elektromobily postupem času. Tragickou bilanci někteří zkouší podat jako dobrou zprávu
včeraK mání je neobvyklé BMW M3 s posuvnými zadními dveřmi. Vypadá jako rozbité, ale je to speciální tovární úprava
včeraPorsche trvá na tom, že stvořilo nejlepší elektromobil světa. Je to ale nejhůř prodávané auto značky, za 2 roky přišlo o polovinu kupců
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva