VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4

(doplněno, + video) Volkswagen nás trochu tahal za nos, jeho studie pro GTI-Treffen při zemi nezůstává ani trochu. Stovku udělá pod 4 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4

8.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno, + video) Volkswagen nás trochu tahal za nos, jeho studie pro GTI-Treffen při zemi nezůstává ani trochu. Stovku udělá pod 4 s.

Doplněno 9.5., 15:30 a 21:30: Přidali jsme první skutečné fotografie Design Vision GTI z dílen Volkswagenu i přímo od Wörthersee, první video s ním a upřesnili některé dosud nejasné informace. Všechno najdete v následujícím textu.


Šéf výzkumu a vývoje německé automobilky by dnes mohl vesele zvolat: odvolávám, co jsem odvolal. Když totiž došlo na první avízo novinky značky pro letošní Wörthersee, dušoval se, že půjde o předobraz produkčního modelu, který nebude zdaleka tak šílený jako GTI W12 z roku 2007. My sami jsme se pak nechali zmást pozdějším částečným odhalením, které nic až tak mimořádného též nenaznačovalo, a tak jsme dále předpokládali jen lehce upravenou verzi standardního modelu

Ulrichu Hackenbergovi tedy vlastně musíme dát i trochu zapravdu - tak šílený jako někdejší studie W12 letošní koncept opravdu není. Ale že by šlo o předobraz nějaké budoucí verze současného GTI, můžeme rovněž směle vyloučit, leda varianty R, ale to už není žádná odvozenina o poznání obyčejnějšího gétéíčka. O co tedy přesně jde? Pojďme se na to podívat podrobně.

Netradičně se nejdříve podíváme na techniku, která je na celém autě navzdory jeho jménu tím nejzajímavějším. Staví na použití úplně nového motoru 3,0 V6 s dvojitým přeplňováním, který je v tomto případě naladěn na výkon 503 koní posazený do 6 000 ot./min pramenící z točivého momentu nejvýše 560 Nm v rozmezí 4 a 6 000 ot./min. To už je pořádná porce síly, a tak pochopitelně nemíří jen na přední osu jako u sériového GTI, ale na kola obou náprav.

Navzdory docela jiné technice než kterou používá libovolný ze sériových Golfů sází i tento koncept na platformu MQB, čímž se VW jistě dále snaží dokázat její modulárnost. Auto je navíc při délce 4 253 mm, výšce 1 385 mm a šířce 1 870 mm značně rozšířené (+71 mm), navíc je kratší (-15 mm) a podstatně nižší (-57 mm).

O přenos výkonu na silnici se dále standardně stará (bohužel, chce se dodat) sedmistupňová automatická převodovka DSG, kterou Němci tlačí, kudy mohou. Tomuto úkonu jsou ku pomoci také 20" kola s pneumatikami 235/35 R20 na přídi a 275/30 R20 na zádi a to všechno dohromady zajišťuje dost pozoruhodnou dynamiku - akceleraci na stovku během 3,9 sekundy a maximální rychlost 299 km/h.

To jsou všechno dramaticky lepší čísla než u jakéhokoli standardního GTI, je ale znovu třeba zopakovat, že tohle auto s GTI mnoho společného nemá - ani rozměry, ani motorem, ani pohonem kol a nakonec ani dalšími detaily. Třeba krocení dynamiky studie GTI Design Vision mají na starosti karbon keramické brzdy s 380milimetrovými kotouči na přídi a tímtéž o rozměru 356 mm na zadní ose.

Teprve nyní se můžeme přesunout k designu, který si po uvolnění prvních skic můžeme konečně prohlédnout i na fotografiích skutečného vozu. V tomto případě se sluší říci, že se extrémní novinka pokusila podržet standardních linií GTI, přidala k nim ale leccos svého - nové nárazníky vpředu i vzadu to ještě tolik nejsou, zcela pozměněné řešení sloupku C a navazujících partií ve dveřích a všech blatnících ale ano. Na samotné zádi pak nechybí agresivně ztvárněné víko kufru (to je třeba...) a nakonec relativně drobný, ale skutečně funkční difuzor pod zadním nárazníkem lemovaný dvojicí mohutných koncovek výfuku.

Dovnitř vozu se dostáváme po otevření dveří s bezrámovými okny, není to ale zdaleka jediná novinka na cestě k interiéru. Ten je kompletně přepracovaný od palubní desky až po sedadla, materiálově pak sází hlavně uhlíková vlákna a alcantaru, jak už bývá u podobně koncipovaných aut zvykem. Dále víme, že na volantu má umístěn volič jízdních režimů (street, sport, race, snad netřeba překládat) a samotný středový panel palubní desky je více natočen k řidiči. Specifická je také kompletně digitální přístrojová deska a pár dalších detailů, kterých si jistě povšimnete sami.

Ještě více nám jistě napoví skutečné fotky vozu z Rakouska, které vám nabídneme, jakmile je budeme míst k dispozici. Všechno podstatné ale můžete vidět už nyní, nepřehlédněte ani první oficiální video...


VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 1 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 01VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 2 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 02VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 3 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 03VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 4 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 04VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 5 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 05VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 6 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 06VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 7 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 07VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 8 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 08VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 9 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 09VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 10 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 10VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 11 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 11VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 12 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 12VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 13 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 13VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 14 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 14VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 15 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 15VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 16 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 16VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 17 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 17VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 18 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 18VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 19 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 19VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 20 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 20VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 21 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 21VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 22 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 22VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 23 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 23VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 24 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 24VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 25 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 25VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 26 - VW Design Vision GTI zive Worthersee 2013 26
Živé snímky svérázného Golfu přímo z GTI-Treffen v Reifnitzu

VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 27 - VW Design Vision GTI oficialni 01VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 28 - VW Design Vision GTI oficialni 02VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 29 - VW Design Vision GTI oficialni 03VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 30 - VW Design Vision GTI oficialni 04VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 31 - VW Design Vision GTI oficialni 05VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 32 - VW Design Vision GTI oficialni 06VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 33 - VW Design Vision GTI oficialni 07VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 34 - VW Design Vision GTI oficialni 08VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 35 - VW Design Vision GTI oficialni 09VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 36 - VW Design Vision GTI oficialni 10VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 37 - VW Design Vision GTI oficialni 11VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 38 - VW Design Vision GTI oficialni 12VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 39 - VW Design Vision GTI oficialni 13VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 40 - VW Design Vision GTI oficialni 14VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 41 - VW Design Vision GTI oficialni 15VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 42 - VW Design Vision GTI oficialni 16
Toto je již kompletní sada oficiálních snímků Golfu, kterému Volkswagen říká VW Design Vision GTI oficialni

VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 43 - VW Golf GTI Design Vision skici 01VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 44 - VW Golf GTI Design Vision skici 02VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 45 - VW Golf GTI Design Vision skici 03VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4 - 46 - VW Golf GTI Design Vision skici 04
První skici pojetí Golfu GTI Design Vision spíše naznačují, i z nich je ale zřejmé, že auto při zemi nezůstane ani vzhledově

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.