VW vypustil nové detaily k 10stupňovému automatu, zvládne až 500 Nm

Mnoho novinek k nové převodovce tedy nemáme, víme ale, že si poradí také se silnými agregáty a bude připravena pracovat v autech s motorem podélně i napříč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW vypustil nové detaily k 10stupňovému automatu, zvládne až 500 Nm

10.5.2014 | Petr Miler | 6 příspěvků

VW vypustil nové detaily k 10stupňovému automatu, zvládne až 500 Nm

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnoho novinek k nové převodovce tedy nemáme, víme ale, že si poradí také se silnými agregáty a bude připravena pracovat v autech s motorem podélně i napříč.

Největší novinkou letošního Vienna Motor Symposium ze strany Volkswagenu bylo odhalení nového třílitrového dieselu Audi, který jsme vám představili už včera. Krom této oficiální události ale došlo i na poněkud méně strojené rozhovory médií s jednotlivými zástupci koncernu. Šéf jeho vývoje, Hans-Jakob Neusser, pak řekl pár dosud neslyšených slov k nové 10stupňové automatické převodovce, kterou německá firma chystá.

To samo o sobě není nic nového, neboť o ní automobilka otevřeně na stejném místě hovořila už minulý rok. Věděli jsme, že dostane deset stupňů, které by měl na trh premiérově dostat Hyundai, bude mít dvojici spojek a má se stát zásadní novinkou, která pomůže Němcům splnit (oprostěme se nyní od toho, zda fakticky, nebo papírově) nové limity spotřeby EU pro rok 2022. Tak trochu jsme ale předpokládali, že podobně jako dosavadní devítistupňový automat ZF známý třeba z Range Roveru Evoque bude v možnostech svého použití citelněji omezen, to se ale prý stát nemá.

Neusser kolegům z Autocaru prozradil, že novinku bude možné použít jak v modelech s motorem umístěným podélně, tak v těch sázejících na uložení motoru napříč vzhledem k podélné ose vozu. Dále uvedl, že převodovka zvládne přenést točivý moment až 500 Nm, což dohromady značí široké použití prakticky ve všech modelech značky. Dočkat by se jej tak mohly budoucí kompakty i sporťáky.

Neusser dále potvrdil brzký příchod nového dvoulitrového motoru TDI biturbo, který má do budoucna nabízet až přes 270 koní, v novém Passatu, který se představí letos v Paříži (už jsme jej ale mohli vidět v Číně...), ale zatím nabídne „jen” 240 koní. To jsou všechno zajímavé novinky, na další detaily nás ale VW ještě nechá chvíli čekat...


VW vypustil nové detaily k 10stupňovému automatu, zvládne až 500 Nm - 1 - Test VW Golf VII GTI Performance 050VW vypustil nové detaily k 10stupňovému automatu, zvládne až 500 Nm - 2 - Test VW Golf VII GTI Performance 072VW vypustil nové detaily k 10stupňovému automatu, zvládne až 500 Nm - 3 - Test VW Golf VII GTI Performance 073
Pádly pod volanty Volkswagenů si brzy budete moci pořádně zacvakat, a to i ve výkonných modelech

Zdroj: Autocar

Petr Miler

Diskuze 6 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše