Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R 400: sériová verze může mít dokonce více než 400 koní
11.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se vám 300koňový Golf R extrémní a jeho 400koňová verze šílená? Chápeme vaše pohnutky, sériové provedení studie R 400 má ale být ještě silnější.
Když jsme letos testovali nový Volkswagen Golf R, konstatovali jsme, že jde o extrémně rychlé auto, které může měřit síly i s respektovanými sporťáky násobných cenovek. Jde nakonec o nejrychlejší silniční „lidový vůz” všech dob a model nacházející se v takové pozici nepochybně nevolá po tom, aby byl dále podstatně vylepšován. Už dříve se ale začalo proslýchat, že VW uvažuje o ještě ostřejší verzi, která by měla získat výkon navíc a shodit nemalou porci kilogramů.
Považovali jsme to svého času za planou spekulaci, jenže o pár měsíců později se ukázalo, že tyto zvěsti nepřeháněly. Němci se skutečně vytasili s konceptem Golf R 400 disponujícím výkonem plných 400 koní, pohonem všech kol a dokonce i manuální převodovkou. Jistě, jako studie může vzniknout klidně i Ferrari od Peugeotu, jenže Golf R nebyl jen autosalonovou modlou - sám VW záhy oznámil, že tohle auto pošle do výroby.
Měli jsme z toho radost, však co více si přát než další a další ostré kompakty, tento navíc bude opravdu extrémní. Výsledek ale nakonec může být ještě výjimečnější - šéf vývoje Volkswagenu Heinz-Jakob Neusser totiž prohlásil, že sériová verze je s to zamířit s výkonem ještě výše.
Stalo se tak na Vienna Motor Symposium, kde koncern VW představil nový diesel Audi a ústy pana Neussera zveřejnil i něco více k chystanému 10stupňovému automatu. Ke Golfu R 400 doslova řekl, že produkční provedení „může disponovat výkonem vyšším než 400 koní” a je tedy otázkou, jestli by se pak ještě jmenovat R 400. Nepochybně by se ale jednalo o vůz s nejvyšším litrovým výkonem mezi sériovými modely, nejsilnější kompaktní hot hatch a daleko nejrychlejší silniční Volkswagen, který kdy poznal svět.
Můžete to brát jako pouhé řinčení zbraněmi, slova tak vysoce postaveného člověka pronesená na - pro automobilku - tak významné akci po boku šéfa celé firmy Martina Winterkorna a předsedy dozorčí rady Ferdinanda Piecha nelze brát na lehkou váhu. Teď už jsme jen zvědavi, kdy je automobilka naplní - s danými parametry by auto mělo při akceleraci pokořit stovku za méně než 3,9 sekundy a pokud bude zbaveno omezovače rychlosti, ani meta 300 km/h mu zřejmě nebude zapovězena...
Koncept Golfu R je výkonný, až to bolí. Sériová verze ale může být ještě výkonnější. Komu chce VW s takovým autem konkurovat?
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan