Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R a GTD Variant odhalily specifikace, eRko překvapuje nadváhou
5.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dva nejsilnější kombíky Golfu dělí od sebe sto kilogramů. V tom bychom problém nehledali, ovšem 1 574 kilogramů u benzinové verze R není vůbec málo.
Koncern VW Group se chystá do roku 2018 převzít žezlo největšího výrobce automobilů na světě, které prozatím drží Toyota. Při této snaze teď chrlí doslova jeden model za druhým, zkracuje životní cykly produktů a největší aktivitou právě hýří v tomto směru přímo ve Wolfsburgu. Nakonec tedy nemohlo překvapit, když se objevily dvě nové verze nejsilnějšího Golfu Variant, jimž v našich očích jednoznačně dominuje benzinové eRko. Na úspornější jízdu zaměřené naftové GTD nebude k zahození, ale vyloženě na sportování také ne. Vnímat ho nakonec můžeme podobně jako dobře známou Octavii RS TDI Combi.
Neradi bychom vám opakovali stále stejné věci, ale pro připomenutí bychom se na úvod ještě zmínili o tom, že R Variant už dostal svojí cenu, což ale platí nově také pro GTD s batohem, jaké si v Německu cení minimálně na 31 975 Euro (v přepočtu zhruba 890 tisíc korun). Když vezmeme v úvahu náš odhad vrcholného provedení, vychází naftový kombík se 184 koňmi (135 kW) o nějakých 140 tisíc levněji. Uvidíme, jestli se tento rozdíl potvrdí po uvedení českých ceníků. Zatím se můžeme podívat na podrobnější technické specifikace, které se objevily teprve nyní.
Zážehová varianta R Variant má standardně dodávaný motor o výkonu 300 koní (221 kW), pohon všech kol 4Motion i dvouspojkovou převodovku DSG, stejně tak bi-xenonové světlomety, čtveřici koncovek výfuků a od běžnějších motorizací jí odlišují nejen větší kola, ale také mohutnější bodykit karoserie. Ať už se vám líbí nebo ne, docela zarážejícím faktem se stává zjištění, že takto vybavené auto váží nemalých 1 574 kilogramů. Třebaže se jedná o hodnotu s řidičem měřenou podle metodiky Evropské unie, je to hodnota blízká BMW 335i, což je ovšem auto docela jiné kategorie, navíc se šestiválcem pod kapotou.
Tento kompaktní kombík i s takovou hmotou na zádech dokáže akcelerovat z klidu na stovku za 5,1 sekundy - tedy o dvě desetiny pomaleji, než o 69 kilogramů lehčí hatchback. Málokdo by však tipoval, že verze GTD - byť bez pohonu všech kol - bude nakonec na váze ukazovat s těžším naftovým dvoulitrem v přídi o 79 kilogramů méně. V případě volby manuální skříně, která se do R Variantu nedává, se rozdíl rozroste na 99 kilogramů. Samozřejmě je nutné brát v potaz rozdíl ve výkonech a ještě podstatnější změny v dynamice, avšak přesto si myslíme, že by vrcholné R mohlo být krapet lehčí.
Pravdou zůstává, že akcelerační čas 0-100 km/h u GTD s výslednými 7,9 sekundami či maximálka 231 km/h (manuální šestikvalt), respektive 229 km/h (DSG) takovým kalupem nejsou. Kombinovaná spotřeba startující na 4,4 l/100 km však na druhou stranu bude v realitě pravděpodobnější na dosažení než rovných sedm u eRka. Kouzelný je také fakt, že s GTD můžete tahat až 1,8tunový přívěs, který je verzi R zcela zapovězen. Na druhou stranu na naftového ranaře nedostanete pohon všech kol. Podrobněji si specifikace můžete projít sami, přikládáme vám je níže.




VW Golf R Variant na váze indikuje ještě vyšší hodnotu hmotnosti než mnohé naftové verze Passatu s pohonem předních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
