Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R a GTD Variant odhalily specifikace, eRko překvapuje nadváhou
5.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dva nejsilnější kombíky Golfu dělí od sebe sto kilogramů. V tom bychom problém nehledali, ovšem 1 574 kilogramů u benzinové verze R není vůbec málo.
Koncern VW Group se chystá do roku 2018 převzít žezlo největšího výrobce automobilů na světě, které prozatím drží Toyota. Při této snaze teď chrlí doslova jeden model za druhým, zkracuje životní cykly produktů a největší aktivitou právě hýří v tomto směru přímo ve Wolfsburgu. Nakonec tedy nemohlo překvapit, když se objevily dvě nové verze nejsilnějšího Golfu Variant, jimž v našich očích jednoznačně dominuje benzinové eRko. Na úspornější jízdu zaměřené naftové GTD nebude k zahození, ale vyloženě na sportování také ne. Vnímat ho nakonec můžeme podobně jako dobře známou Octavii RS TDI Combi.
Neradi bychom vám opakovali stále stejné věci, ale pro připomenutí bychom se na úvod ještě zmínili o tom, že R Variant už dostal svojí cenu, což ale platí nově také pro GTD s batohem, jaké si v Německu cení minimálně na 31 975 Euro (v přepočtu zhruba 890 tisíc korun). Když vezmeme v úvahu náš odhad vrcholného provedení, vychází naftový kombík se 184 koňmi (135 kW) o nějakých 140 tisíc levněji. Uvidíme, jestli se tento rozdíl potvrdí po uvedení českých ceníků. Zatím se můžeme podívat na podrobnější technické specifikace, které se objevily teprve nyní.
Zážehová varianta R Variant má standardně dodávaný motor o výkonu 300 koní (221 kW), pohon všech kol 4Motion i dvouspojkovou převodovku DSG, stejně tak bi-xenonové světlomety, čtveřici koncovek výfuků a od běžnějších motorizací jí odlišují nejen větší kola, ale také mohutnější bodykit karoserie. Ať už se vám líbí nebo ne, docela zarážejícím faktem se stává zjištění, že takto vybavené auto váží nemalých 1 574 kilogramů. Třebaže se jedná o hodnotu s řidičem měřenou podle metodiky Evropské unie, je to hodnota blízká BMW 335i, což je ovšem auto docela jiné kategorie, navíc se šestiválcem pod kapotou.
Tento kompaktní kombík i s takovou hmotou na zádech dokáže akcelerovat z klidu na stovku za 5,1 sekundy - tedy o dvě desetiny pomaleji, než o 69 kilogramů lehčí hatchback. Málokdo by však tipoval, že verze GTD - byť bez pohonu všech kol - bude nakonec na váze ukazovat s těžším naftovým dvoulitrem v přídi o 79 kilogramů méně. V případě volby manuální skříně, která se do R Variantu nedává, se rozdíl rozroste na 99 kilogramů. Samozřejmě je nutné brát v potaz rozdíl ve výkonech a ještě podstatnější změny v dynamice, avšak přesto si myslíme, že by vrcholné R mohlo být krapet lehčí.
Pravdou zůstává, že akcelerační čas 0-100 km/h u GTD s výslednými 7,9 sekundami či maximálka 231 km/h (manuální šestikvalt), respektive 229 km/h (DSG) takovým kalupem nejsou. Kombinovaná spotřeba startující na 4,4 l/100 km však na druhou stranu bude v realitě pravděpodobnější na dosažení než rovných sedm u eRka. Kouzelný je také fakt, že s GTD můžete tahat až 1,8tunový přívěs, který je verzi R zcela zapovězen. Na druhou stranu na naftového ranaře nedostanete pohon všech kol. Podrobněji si specifikace můžete projít sami, přikládáme vám je níže.




VW Golf R Variant na váze indikuje ještě vyšší hodnotu hmotnosti než mnohé naftové verze Passatu s pohonem předních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
před 3 hodinami
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
včera
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Nejnovější články
Ford Mondeo žije dál a ukázal se v novém. Při jeho cenách to bude znovu hit
před 2 hodinami
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
před 3 hodinami
K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost
před 4 hodinami
Unikla data a specifikace nového Mercedesu třídy C, tohle na lidi nemůže fungovat
před 5 hodinami
Lamborghini míří do nové éry, vize jeho budoucnosti naznačuje návrat k radikálním designům
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.01. 10:31 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.30. 21:32 - Brus
- Onboard videa 11.30. 14:06 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 11.30. 13:08 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.29. 19:56 - jerry
- Pneu koutek 11.29. 13:16 - pavproch
- Rychlodotazy 11.28. 21:12 - GeneHawkins
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.28. 08:39 - abgx1
