Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R Variant má svou cenu, 300 koní v kombíku pod milion nekoupíte
3.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kombi je k mání pouze s automatem DSG, který německou cenu žene na 42 925 Eur. Na českém trhu ale bude novinka o poznání levnější.
Německá automobilka v poslední době řádně přiložila pod kotel s ostrými kombíky. Na sklonku loňského roku jsme si tak mohli představit Golf R Variant, letos pro změnu přišla řada na Golf GTD Variant, a to za stavu, kdy pro standardní Golf nenabízí ani motor 1,8 TSI a GTI jako kombík nekoupíte. Zájemci o rychlé svezení s almarou za zády tak rázem mohou vybírat mezi benzinovými oktany či dieselovými cetany, podle čehož se bude odvíjet také jejich akcelerace, spotřeba a zejména pořizovací cena. Zatímco u „producenta sazí“ se očekává prohra v první kategorii a výhra ve druhých dvou, Golf R Variant je pro změnu žíznivější a také dražší.
České ceny aktuálně ještě k dispozici nejsou, nakouknout však můžeme do německého konfigurátoru, kde u vrcholného benzinového kombíku najdeme sumu 42 925 Eur (cca 1 192 000 Kč). To oproti základní ceně hatchbacku, který u našich sousedů vychází na 39 000 Eur (1 083 000 Kč) představuje opravdu citelné zvýšení, zčásti je však na vině ten fakt, že Golf R Variant je k dispozici pouze se šestistupňovým automatem DSG, zatímco méně praktická verze je k mání také s manuálem.
Pokud však hatchback osadíte samočinnou převodovkou, rázem jste na sumě 40 950 Eur (1 137 000 Kč), pročež se nám rozdíl smrskává na 55 tisíc korun. Stejná politika nejspíše bude zachována také v českých luzích a hájích, kde Golf R doplněný automatem DSG vychází na 975 900 Kč. Pokud tedy k této sumě připočteme zjištěný rozdíl, dostáváme se na částku okolo 1 030 000 Kč.
Za tuto sumu dostanete kromě jiného dvoulitrový čtyřválec TSI, který na všechna čtyři kola posílá rovných 300 koní. S tímto výkonem je přitom možné zdolat stovku za 5,1 sekundy, tedy o nějaké dvě desetiny pomaleji než u hatchbacku. Počítat pak můžete rovněž s nejvyšší rychlostí 250 km/h, zatímco ona v úvodu proklamovaná spotřeba byla vypočítána na průměrných 7 l/100 km.
VW Golf R Variant je k mání pouze s automatem DSG, pročež jeho cena leze nad milion korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- Auto od čínského výrobce mobilů, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, je okamžitě hit
30.3.2024 - Tesla poprvé rozjela velkou reklamní kampaň na sociálních sítích, jejím kvartálním prodejům teče do bot
30.3.2024 - Další důvod vyhnout se Švýcarsku: Žena kvůli jízdě o 8 km/h přes limit málem skončila ve vězení, i když neřídila
30.3.2024 - Miliardář chce vrátit na moře legendární Titanic. Říká, že půjde o loď svobody, na kterou budete moci i bez vakcíny
30.3.2024 - Rivian zastavil výrobu i příjem všech objednávek na nová auta až do léta, zřejmě neví, co s neprodanými vozy
31.3.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz