Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti
7.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen jako by chtěl dokázat, že on ani jeho klíčový model nemusí být nudnou společností. A už tak hodně rychlé R učinil ještě rychlejším.
Občas se zdá, že žijeme v šíleném světě, kde je možné úplně všechno. Platí to i o automobilech, kdy kupříkladu stávající nabídka Volkswagenu Golf končí u verze GTI Clubsport S, která počítá až s 310 koňmi. A to je tu ještě provedení R disponující výkonem o deset koní nižším. Něco takového u kompaktního rodinného hatchbacku překvapí, stejně jako samotný fakt, že silnější GTI CS posílá svůj výkon pouze na přední nápravu, zatímco slabší R disponuje pohonem všech kol 4Motion.
Nedá se tedy říci, že by nabídka dlouholetého evropského bestselleru s těmito dvěma špičkami zívala nudou, přesto se Volkswagen rozhodl tak trochu srovnat hru a více výkonu dopřát verzi s pohonem obou os. Nešel na to sám, na pomoc si přizval firmu ABT Sportsline, svého dlouholetého dvorního tunera, která nedávno zaujala svou konverzí Golfu GTI Clubsport. Tomu nadělila 340 koní a 430 Nm, ani s tím se ale VW pro svou nabídku nespokojil.
Přichází tak s novou limitovanou edicí Golfu jménem R360S, která bude k mání v počtu 220 exemplářů. Z toho 165 kusů připadá na pětidveřový hatchback, dalších 55 pak na kombi Variant. V obou případech přitom výkon přeplňovaného dvoulitru vzrostl z 300 koní na 360, točivý moment pak byl navýšen z 380 na 460 Nm.
S touto posilou motorového prostoru dorazila také působivější jízdní dynamika, stovku tak Golf R360S zvládne za 4,7 sekundy. Pozoruhodné je, že vozu byl odstraněn omezovač rychlosti na obligátních 250 km/h, a tak R360S počítá s maximálkou navýšenou až na 265 km/h. Tyto hodnoty jsou přitom poplatné jak pro verzi osazenou šestistupňovým manuálem, tak i dvouspojkovým automatem.
Vyjma pohonné jednotky bylo zapracováno také na vzhledu, byť zde jde již jen o drobnosti typu „rychlého“ pruhu na kapotě, bočních grafických polepů či černě lakovaných litých kol. Mimo to nechybí loga R360S, standardní výbava pak počítá s adaptivním podvozkem DCC nebo zpětnou kamerou.
Krom omezené výroby má celá věc ještě jeden smutný aspekt - Golf R360S je určen je pro Švýcarsko, kde vás sice za rychlou jízdu i zavřou (pokud tedy za lynčování ostatními řidiči dožijete zatčení), extra výkonná auta tam ale mají rádi. Pochopitelně, nikdo vám nebrání si vůz koupit ve Švýcarsku a jezdit s ním zde, pro takový případ zmíníme i cenu. Taá startuje na částce 55 200 CHF (cca 1 368 000 Kč) za hatchback, kombi bude velmi pravděpodobně o nějakých třicet tisíc korun dražší. I přes tyto poměrně vysoké sumy se ale po celé edici zcela jistě jen zapráší, přímo VW tak výkonný Golf nebude nabízet každý den...









VW Golf R360S nově počítá s 360 koňmi. K mání je ovšem pouze ve Švýcarsku, navíc v limitovaném množství 220 exemplářů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 11 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva