Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R400: do série příští rok, z dvoulitrového turba vydoluje 420 koní
12.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept z Pekingu dostane kromě vyššího výkonu také upravený bodykit a silnější brzdy. Rozchod kol však bude kvůli běžné produkční lince standardní.
Koncepční Volkswagen Golf R400 byl jednou z hlavních hvězd letošního pekingského autosalonu. Krátce po jeho skončení se pak objevily spekulace, že by vůz mohl dorazit do sériové výroby a že by pod kapotou nabízel dokonce více koní, než naznačoval jeho název. Ani jednou z těchto zvěstí jsme si nebyli příliš jisti, však rodinný hatchback schopný akcelerace na stovku za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlosti 282 km/h se zdál být příliš velkým soustem i pro koncern VW. Jenže jak se nyní ukazuje, Němci si jej zřejmě vážně ukousnou.
Podle informací kolegů z britského magazínu Car by totiž Golf R400 měl zamířit do výroby již příští rok, a to dokonce nikoliv jako limitovaná edice, ale jako zcela běžný model. I když slova „zcela běžný“ bychom asi v tomto případě měli dát minimálně do dvojitých uvozovek. Na druhou stranu, výrazně upravený bude hlavně motorový prostor a jeho síle odpovídající brzdy. V rámci bodykitu by se vůz měl vydat stejným směrem jako verze GTI a R. Očekávat tedy můžeme jen jiné nárazníky, boční prahy a zadní křídlo.
Souběžně s tím bude zachován rozchod kol, což je nadmíru důležité, neboť díky tomu bude novinka i nadále montována na běžné produkční lince ve Wolfsburgu jako zbytek produkce. Počítat ovšem již standardně můžeme s pohonem všech kol, který je jedinou možností, jak přenést enormní výkon dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce. Ten by totiž mohl nakonec produkovat až 420 koní, neboť by šlo o produkční verzi agregátu, který se představil v koncepčním Audi TT Quattro Sport.
Pokud vše půjde jako na drátkách, pak by se premiéra produkční verze měla odehrát příští rok na podzim ve Frankfurtu. K zákazníkům by pak vůz zamířil o pár měsíců později za cenu okolo 50 000 Eur (cca 1 375 000 Kč). To sice není malá, ale s ohledem na výkony ani velká částka. Je tu ovšem jeden zádrhel - Golf R400, či spíše R420 totiž stále ještě nedostal oficiální požehnání. Šéfové Volkswagenu se k němu ale vždy stavěli pozitivně, tak snad tuto zprávu nebudeme muset za pár týdnů zase vyvracet...









Volkswagen Golf R400 by překvapivě měl již příští rok zamířit do sériové výroby. Pod kapotou pak prý nabídne až 420 koní
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 9 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha