Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R400: do série příští rok, z dvoulitrového turba vydoluje 420 koní
12.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept z Pekingu dostane kromě vyššího výkonu také upravený bodykit a silnější brzdy. Rozchod kol však bude kvůli běžné produkční lince standardní.
Koncepční Volkswagen Golf R400 byl jednou z hlavních hvězd letošního pekingského autosalonu. Krátce po jeho skončení se pak objevily spekulace, že by vůz mohl dorazit do sériové výroby a že by pod kapotou nabízel dokonce více koní, než naznačoval jeho název. Ani jednou z těchto zvěstí jsme si nebyli příliš jisti, však rodinný hatchback schopný akcelerace na stovku za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlosti 282 km/h se zdál být příliš velkým soustem i pro koncern VW. Jenže jak se nyní ukazuje, Němci si jej zřejmě vážně ukousnou.
Podle informací kolegů z britského magazínu Car by totiž Golf R400 měl zamířit do výroby již příští rok, a to dokonce nikoliv jako limitovaná edice, ale jako zcela běžný model. I když slova „zcela běžný“ bychom asi v tomto případě měli dát minimálně do dvojitých uvozovek. Na druhou stranu, výrazně upravený bude hlavně motorový prostor a jeho síle odpovídající brzdy. V rámci bodykitu by se vůz měl vydat stejným směrem jako verze GTI a R. Očekávat tedy můžeme jen jiné nárazníky, boční prahy a zadní křídlo.
Souběžně s tím bude zachován rozchod kol, což je nadmíru důležité, neboť díky tomu bude novinka i nadále montována na běžné produkční lince ve Wolfsburgu jako zbytek produkce. Počítat ovšem již standardně můžeme s pohonem všech kol, který je jedinou možností, jak přenést enormní výkon dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce. Ten by totiž mohl nakonec produkovat až 420 koní, neboť by šlo o produkční verzi agregátu, který se představil v koncepčním Audi TT Quattro Sport.
Pokud vše půjde jako na drátkách, pak by se premiéra produkční verze měla odehrát příští rok na podzim ve Frankfurtu. K zákazníkům by pak vůz zamířil o pár měsíců později za cenu okolo 50 000 Eur (cca 1 375 000 Kč). To sice není malá, ale s ohledem na výkony ani velká částka. Je tu ovšem jeden zádrhel - Golf R400, či spíše R420 totiž stále ještě nedostal oficiální požehnání. Šéfové Volkswagenu se k němu ale vždy stavěli pozitivně, tak snad tuto zprávu nebudeme muset za pár týdnů zase vyvracet...









Volkswagen Golf R400 by překvapivě měl již příští rok zamířit do sériové výroby. Pod kapotou pak prý nabídne až 420 koní
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 3 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Prezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před hodinouŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před 2 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 3 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 4 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 14:13 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring