Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou
15.10.2019 | Petr Prokopec
Po létech boje za lepší image Seatu může nakonec VW tuto bitvu zcela vzdát a španělskou značku pustit k vodě. Neznamená to ale, že by se vzdal celé automobilky, přejmenoval by ji.
Sdílení komponentů a technologií je jednou z hlavních strategií používaných v dnešním automobilovém průmyslu. Snad nikde jinde to není vidět lépe než u koncernu VW, kde tytéž základy běžně podepírají Audi, Seaty, Škody i Volkswageny a občas je stejná technika používána také u dalších značek. To může zavánět bratrovražedným bojem, na jehož konci nemusí nezbytně stát napěchovaná firemní kasa. Proto se koncern před nedávnem pustil do změn, v jejichž rámci by se mimo jiné Seat posunul vzhůru a Škodu naopak dolů.
Jenže tímto rozhodnutím nemusí vše skončit. Seat dnes v koncernových strukturách platí spíše za levnější automobilku, s čímž si snahy o posun výše úplně nemusí rozumět. Přiznává to nakonec i šéf automobilky Luca de Meo: „Seat se zaměřil na růst a získávání důvěry, ale na některých trzích je stále odmítán lidmi, kteří jsou citliví na image,” uvádí třeba s odkazem na Itálii. Když tedy takovou značku budete chtít posunout cenově výše, můžete se dočkat ještě horších, nikoli lepších výsledků. Jak z toho ven?
Věčně dobře informovaný Greg Kable po rozhovoru s šéfem VW Group Herbertem Diessem říká, že na stole je radikální krok - značku Seat poslat úplně k ledu a nahradit ji značkou Cupra. Seat má výše zmíněný problém a je vnímán jako příliš blízký Škodě - přeznačkování a posun výše by tedy dávaly smysl.
Cupře se navíc zatím daří. Jen za letošek má na kontě již 18 tisíc prodaných aut, což vůči loňskému roku představuje nárůst o 80 procent. Něco takového je samozřejmě velký úspěch, byť je třeba dodat, že celkové prodeje Seatu a Cupry se meziročně příliš nezvýšily. Pokud ale větší část z nich ukrajují Cupry s vyššími cenami a maržemi, je to i tak pozitivní posun.
To jen potvrzují další De Meova slova: „Cupra začíná od nuly s něčím novým. Musíme začít na zeleném poli a možná pak dokážeme oslovit zákazníky, kteří by si jinak nekoupili Seat. Prodej těchto aut je pro nás navíc o mnoho více ziskový,” říká.
Vše tedy skutečně nasvědčuje tomu, že VW s Cuprou usiluje o více než jen vytvoření prémiové části Seatu - pokud vše půjde podle plánu, chtějí Němci Seat pohřbít a dále pokračovat jen s auty s logem býčích rohů na přídi. Jestli to tak dopadne, ukáže čas - jak říká šéf Seatu, zatím je to něco nového a neočekávejme, že by značka Seat zmizela z portfolia Volkswagenu v nejbližší době.






Nová značka Cupra získává na vážnosti a s produkčními verzemi konceptů Formentor a Tavascan by se mohla dostat ještě výše






Pakliže bude úspěšná, Seat může být koncernem VW zcela zrušen - dále by existovala jen Cupra snažící se oslovit náročnější klientelu
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejčtenější články
Automobilka vlastnící Land Rover začala prodávat menší Land Rover za cenu lepších kol na originál
28.11.2025
Muž najel s novým kupé Bentley s motorem W12 za pár let neuvěřitelné kilometry, jen za benzin zaplatil tolik, kolik jste vy dali za několik aut
28.11.2025
Nástupce Simsonu zkusil s novými stroji přejít na elektrický pohon a selhal. Firma spadla do insolvence, bankrot je na dohled
28.11.2025
Audi odhalilo nový šestiválcový TDI v A6 s velmi sebekritickou registrační značkou. Vrací se do firmy smysl pro realitu?
28.11.2025
Další automobilky narychlo vrací spalovací motory původně jen elektrickým modelům, sázka na jednu kartu je přivádí ke krachu
28.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
