Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou
15.10.2019 | Petr Prokopec
Po létech boje za lepší image Seatu může nakonec VW tuto bitvu zcela vzdát a španělskou značku pustit k vodě. Neznamená to ale, že by se vzdal celé automobilky, přejmenoval by ji.
Sdílení komponentů a technologií je jednou z hlavních strategií používaných v dnešním automobilovém průmyslu. Snad nikde jinde to není vidět lépe než u koncernu VW, kde tytéž základy běžně podepírají Audi, Seaty, Škody i Volkswageny a občas je stejná technika používána také u dalších značek. To může zavánět bratrovražedným bojem, na jehož konci nemusí nezbytně stát napěchovaná firemní kasa. Proto se koncern před nedávnem pustil do změn, v jejichž rámci by se mimo jiné Seat posunul vzhůru a Škodu naopak dolů.
Jenže tímto rozhodnutím nemusí vše skončit. Seat dnes v koncernových strukturách platí spíše za levnější automobilku, s čímž si snahy o posun výše úplně nemusí rozumět. Přiznává to nakonec i šéf automobilky Luca de Meo: „Seat se zaměřil na růst a získávání důvěry, ale na některých trzích je stále odmítán lidmi, kteří jsou citliví na image,” uvádí třeba s odkazem na Itálii. Když tedy takovou značku budete chtít posunout cenově výše, můžete se dočkat ještě horších, nikoli lepších výsledků. Jak z toho ven?
Věčně dobře informovaný Greg Kable po rozhovoru s šéfem VW Group Herbertem Diessem říká, že na stole je radikální krok - značku Seat poslat úplně k ledu a nahradit ji značkou Cupra. Seat má výše zmíněný problém a je vnímán jako příliš blízký Škodě - přeznačkování a posun výše by tedy dávaly smysl.
Cupře se navíc zatím daří. Jen za letošek má na kontě již 18 tisíc prodaných aut, což vůči loňskému roku představuje nárůst o 80 procent. Něco takového je samozřejmě velký úspěch, byť je třeba dodat, že celkové prodeje Seatu a Cupry se meziročně příliš nezvýšily. Pokud ale větší část z nich ukrajují Cupry s vyššími cenami a maržemi, je to i tak pozitivní posun.
To jen potvrzují další De Meova slova: „Cupra začíná od nuly s něčím novým. Musíme začít na zeleném poli a možná pak dokážeme oslovit zákazníky, kteří by si jinak nekoupili Seat. Prodej těchto aut je pro nás navíc o mnoho více ziskový,” říká.
Vše tedy skutečně nasvědčuje tomu, že VW s Cuprou usiluje o více než jen vytvoření prémiové části Seatu - pokud vše půjde podle plánu, chtějí Němci Seat pohřbít a dále pokračovat jen s auty s logem býčích rohů na přídi. Jestli to tak dopadne, ukáže čas - jak říká šéf Seatu, zatím je to něco nového a neočekávejme, že by značka Seat zmizela z portfolia Volkswagenu v nejbližší době.






Nová značka Cupra získává na vážnosti a s produkčními verzemi konceptů Formentor a Tavascan by se mohla dostat ještě výše






Pakliže bude úspěšná, Seat může být koncernem VW zcela zrušen - dále by existovala jen Cupra snažící se oslovit náročnější klientelu
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží včera 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike včera 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? včera 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? 27.10.2025
- Update Noah Dettwiler 27.10.2025
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 11 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
