Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou
15.10.2019 | Petr Prokopec
Po létech boje za lepší image Seatu může nakonec VW tuto bitvu zcela vzdát a španělskou značku pustit k vodě. Neznamená to ale, že by se vzdal celé automobilky, přejmenoval by ji.
Sdílení komponentů a technologií je jednou z hlavních strategií používaných v dnešním automobilovém průmyslu. Snad nikde jinde to není vidět lépe než u koncernu VW, kde tytéž základy běžně podepírají Audi, Seaty, Škody i Volkswageny a občas je stejná technika používána také u dalších značek. To může zavánět bratrovražedným bojem, na jehož konci nemusí nezbytně stát napěchovaná firemní kasa. Proto se koncern před nedávnem pustil do změn, v jejichž rámci by se mimo jiné Seat posunul vzhůru a Škodu naopak dolů.
Jenže tímto rozhodnutím nemusí vše skončit. Seat dnes v koncernových strukturách platí spíše za levnější automobilku, s čímž si snahy o posun výše úplně nemusí rozumět. Přiznává to nakonec i šéf automobilky Luca de Meo: „Seat se zaměřil na růst a získávání důvěry, ale na některých trzích je stále odmítán lidmi, kteří jsou citliví na image,” uvádí třeba s odkazem na Itálii. Když tedy takovou značku budete chtít posunout cenově výše, můžete se dočkat ještě horších, nikoli lepších výsledků. Jak z toho ven?
Věčně dobře informovaný Greg Kable po rozhovoru s šéfem VW Group Herbertem Diessem říká, že na stole je radikální krok - značku Seat poslat úplně k ledu a nahradit ji značkou Cupra. Seat má výše zmíněný problém a je vnímán jako příliš blízký Škodě - přeznačkování a posun výše by tedy dávaly smysl.
Cupře se navíc zatím daří. Jen za letošek má na kontě již 18 tisíc prodaných aut, což vůči loňskému roku představuje nárůst o 80 procent. Něco takového je samozřejmě velký úspěch, byť je třeba dodat, že celkové prodeje Seatu a Cupry se meziročně příliš nezvýšily. Pokud ale větší část z nich ukrajují Cupry s vyššími cenami a maržemi, je to i tak pozitivní posun.
To jen potvrzují další De Meova slova: „Cupra začíná od nuly s něčím novým. Musíme začít na zeleném poli a možná pak dokážeme oslovit zákazníky, kteří by si jinak nekoupili Seat. Prodej těchto aut je pro nás navíc o mnoho více ziskový,” říká.
Vše tedy skutečně nasvědčuje tomu, že VW s Cuprou usiluje o více než jen vytvoření prémiové části Seatu - pokud vše půjde podle plánu, chtějí Němci Seat pohřbít a dále pokračovat jen s auty s logem býčích rohů na přídi. Jestli to tak dopadne, ukáže čas - jak říká šéf Seatu, zatím je to něco nového a neočekávejme, že by značka Seat zmizela z portfolia Volkswagenu v nejbližší době.






Nová značka Cupra získává na vážnosti a s produkčními verzemi konceptů Formentor a Tavascan by se mohla dostat ještě výše
Pakliže bude úspěšná, Seat může být koncernem VW zcela zrušen - dále by existovala jen Cupra snažící se oslovit náročnější klientelu
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 9 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 8 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 9 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 10 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva