Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW nechtěně přiznal, že s elektrickým ID.3 má problémy, které nedokáže vyřešit
6.4.2020 | Petr Prokopec
Už tisíce vyrobených, ale nehotových aut skladovaných po různých odstavných plochách naznačují, že odhodlání Volkswagenu začít v létě prodávat ID.3 má vratké nohy. Teď už je prakticky jisté, že k němu nedojde.
Nejspíše jste již zaznamenali, že Volkswagen má problémy se svou stěžejní novinkou, jíž není nic jiného než elektrický hatchback ID.3. Němci sice soustavně tvrdí, že dodržen bude původně oznámený letní termín zahájení prodeje, tomu však nejspíše nevěří ani oni sami. Nově totiž sami přišli s důkazem, že prvního člena chystané květnaté rodiny elektrických skutečně ještě nemáme vyhlížet se zadrženým dechem.
Za tímto odhalením stojí německá prodejna a půjčovna elektrických vozů Nextmove, která dostala na světlo světa interní dokument Volkswagenu. V něm se píše, že produkce e-Golfu byla prodloužena až do 45. kalendářního týdne, tedy až do listopadu letošního roku. A poslední objednávky pro evropské zákazníky mají být vyřízeny až na konci toho měsíce. Nextmove pak dodává, že reálně se to může stát až v prosinci.
To je vskutku podstatná změna vůči dříve oznámenému, neboť s Volkswagenem e-Golf jsme se měli rozloučit právě s příchodem nového ID.3. Oba modely vedle sebe tedy neměly v nabídce automobilky koexistovat a nelze předpokládat, že v ní najednou koexistovat budou. Jde zkrátka jen o dočasnou záplatu na problémy spojené s ID.3, na jejichž vyřešení si Němci dali pár měsíců navíc.
Otázkou nicméně je, zda skutečně lze ony machinace svádět pouze na softwarový problém. Stát za nimi může i stávající koronavirová epidemie, která zasáhla celý svět. Nová auta se tedy vyrábí a prodávají jen málokde, což vede k pádu registrací. Ani po uvolnění restrikcí se ovšem nečeká, že by se lidé houfně hnali do showroomů. ID.3 by se tak mohlo potkat s nemalým nezájmem, který by Volkswagenu nehrál do karet.
Aktuálně nicméně Němci mohou zákazníkům toužícím pro elektrickém autě nabídnout jednak e-Golf a jednak modernizovaný e-up!. To by Volkswagenu mohlo stačit ke splnění přísnějších emisních limitů, přičemž zároveň by se s ID.3 nemusel podbízet pomocí nízké ceny. Na něco takového ostatně automobilka nehodlá ve chvíli, kdy kvůli odstávkám tratí 55 miliard korun týdně, ani pomyslet.
V případě e-Golfu však již jde o jinou situaci, minimálně podstatná část vývojových nimiž musela být dávno splacena. I proto VW nyní nabízí štědré slevy a pobídky, díky kterým se již cena na evropských trzích dostala v průměru pod 25 tisíc Eur (cca 690 tisíc Kč). V době příchodu na trh byla přitom elektrická verze k mání za milion korun. Není tak vlastně divu, že v únoru e-Golf svými prodeji překonal v Evropě i Teslu Model 3 (3 695 ks versus 3 481 ks).
Jsme tedy vskutku zvědavi na další týdny a měsíce, v tuto chvíli je ale prakticky jisté, že ID.3 dorazí později, než se očekávalo, ať už budou jeho dodávky na oko zahájeny kdykoli. Z toho důvodu tu s námi ještě nějakou chvíli vydrží e-Golf, který se jako jedna z posledních nabízených variant sedmé generace stále prodává relativně dobře.

VW v interním dokumentu prozradil...
...že výroba e-Golfu hned tak neskončí
Je to logický krok navazující na předchozí problémy. Fyzicky vyrobené exempláře nového modelu ID.3 se automobilce nedaří softwarově dokončit a skladuje je, kde se dá
Zdroj: Zdroj: nextmove@Youtube
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 2 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před hodinouNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 2 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 3 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 4 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 11:53 - HondaMan
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon