Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW neobvykle přiznává, že jeho klíčový nový model má vady, chystá vylepšení
3.10.2020 | Petr Prokopec
Sotva se začal prodávat a ze zákazníků jej převzaly jen první tisícovky nedočkavců. V takové chvíli Volkswagen své novinky obvykle označuje za perfektní, v případě nového ID.3 je tomu ale jinak.
Volkswagen teprve před pár týdny rozjel dodávky prvního ryze elektrického modelu ID.3. Z pohledu zákazníků je to tedy žhavá novinka a takové Volkswagen lidu obvykle předkládá jako auta vyladěná k dokonalosti, ID.3 je ale jiný VW. Docela odlišně pojaté auto je pro Němce docela velké dobrodružství, a tak i k jeho vývoji přistoupili jiným způsobem. Jakkoli tedy jde o nový vůz, šéf vývoje Volkswagenu Frank Welsch připustil, že aut má slabá místa, která bude třeba vylepšit.
„Stále je zde prostor pro vylepšení. ID.3 je obrovským skokem kupředu, ale stále nejsme v konečné stanici,“ uvedl Welsch s tím, že aktuálně jsou hned tři klíčové oblasti, kde lze dosáhnout výrazného zlepšení. Tou první je dojezd, který sice aktuálně vrcholí na teoretických 550 kilometrech, ovšem šéf vývoje říká, zákazníci budou chtít víc.
„Lidé potřebují dojezd. Toho nedosáhneme tím, že dáme lidem větší baterie, protože tak bychom jen zvýšili hmotnost a cenu. Jde tu o zvýšení energetické hustotu baterií,“ dodal Welsch. Zároveň zmínil, že druhou oblastí, na které je třeba zapracovat, je konektivita. „Uděláme hlasové ovládání mnohem inteligentnějším. Zároveň můžeme také mnohem více zapracovat na rozšířené realitě head-up displeje. Jsme první, kdo něco takového má, a můžeme to vylepšit pomocí softwaru, protože hardware již ve voze je.“
Tím Welsch jen poukázal na skutečnost, že ID.3 je stejně jako Golf osmé generace konstantně připojen k internetu. Online modernizovat jej tak lze kdykoliv, což je možná také důvod, proč auto není dokonale doladěné „na první dobrou”. Podle šéfa vývoje se optimalizace budou primárně týkat podpůrných systémů, jako je navigace, udržování vozu ve zvoleném pruhu či třeba rozpoznávání sněhových vloček na silnici, pokud teplota klesne příliš nízko.
A máme tu ještě třetí oblast, která je vadou spíše v přeneseném slova smyslu „Lidé milují sportovní vozy a rádi za ně utrácí peníze. Měli bychom je tedy mít i v elektrickém světě. Proto jsme ostatně stvořili ID R - abychom ukázali, že sportovní elektromobilita může být dokonce ještě lepší než ta klasická. Potřebujeme tedy jen pohon všech kol a výkonný elektromotor,“ říká dále Welsch. Podle něj už teď ID.3 nabízí více prostoru než Golf GTI, který dokáže vyrovnat jízdními vlastnostmi, auto se tedy musí posunout ještě citelně dále. ID.3 R tak má dorazit do pěti let s dynamikou a vlastnostmi, které současný Golf GTI překonají ve všech ohledech.
Zajímavé je, že Welsch neřekl slova o problematické kvalitě vozu, na kterou se snáší kritika ze všech stran. I my jsme si mohli ID.3 osahat a dojem produktu za klidně 1 milion Kč rozhodně nedělá - použité materiály i kvalita montáže jsou na poměry VW zklamáním a ani dealeři značky nejsou spokojeni s tím, jaký dojem auto na zákazníky dělá.








VW ID.3 se sotva dostal do prodeje a automobilky už chystá vylepšení. Je si vědoma slabin v oblasti dojezdu, konektivity a některých podpůrných systémů, kupodivu ale ne kvality. Foto: Volkswagen
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
včera
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Korejci zkouší zachránit kolabující prodeje svých elektromobilů po konci amerických dotací masivními slevami, ani ty nestačí
před 41 minutami
Číňani nabídnou všechno, toto je jejich nová supersportovní motorka s čtyřválcem točícím přes 11 tisíc ot./min
před 2 hodinami
VW řadí zpátečku, ani Polu spalovací motor nevezme. „Budeme ho dělat, jak dlouho bude třeba,” říká najednou šéf
před 3 hodinami
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
před 5 hodinami
Cirkus Brusel nikdy nezklame. Hlavouni EU zruší zákaz spalovacích aut tím nejnesmyslnějším způsobem, jaký si lze představit
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.12. 12:39 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 12:38 - řidičBOB
- IT poradna 12.12. 11:20 - pavproch
- BMW Divize 12.12. 10:07 - pavproch
- Onboard videa 12.10. 21:11 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 12.10. 11:16 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.09. 18:17 - řidičBOB
