Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW pod tíhou okolností odkládá nové elektrické modely, současné propadáky musí na trhu vydržet do roku 2029
14.7.2024 | Petr Miler
Volkswagen má nového prodejního šéfa, který byl hned po svém příchodu postaven před nelehký úkol - zajistit prodej zjevně obtížně prodejných elektrických modelů. Teď ho má ještě těžší. Se stejně nepřesvědčivým zbožím si bude muset vystačit i o několik let déle.
Minulý měsíc se provalilo, že šéf evropské elektrické divize Fordu po fiasku plánů firmy právě s elektrickými vozy skončil. Jeho staronovým působištěm se stal koncern Volkswagen, ve kterém zaujal pozici prodejního šéfa. V době, kdy tato firma tak mohutně sází znovu na elektrická auta, stojí před nelehkým úkolem, neboť prodeje zrovna těchto VW se hroutí. Ptali jsme se tedy, zda po Fordu jde dorazit i Volkswagen, jak se ale nyní ukazuje, může to naopak být Volkswagen, kdo dorazí jeho.
Obvykle dobře informovaný německý Manager Magazin s odkazem na své zdroje u VW uvádí, že automobilka musí odložit příchod celé nové generace elektrických modelů. Být to z dneška na zítřek, je to jedno, být to z příštího měsíce na zimu, je to jedno, i odklad z letošního podzimu na rok 2025 by se dal snést. Jenže tady se bavíme o odkladech o rok a půl i víc z už tak vzdáleného termínu - klíčové novinky na nově koncipované platformě, která by nahradila současné MEB, mají dorazit až v roce 2029.
Bavíme se tedy o 5 let vzdáleném okamžiku v momentě, kdy jsou současné novinky na platformě MEB uváděny s tím, že je dávno zastaralá. Bít se o zákazníka tohoto typu aut se stejnou technikou dalších 5 let zní tedy jako velmi tvrdý oříšek ke skousnutí. Manager Magazin výslovně zmiňuje premiéru elektrického nástupce Golfu, která měla být odložena až na rok 2029, odložených novinek ale bude muset být mnohem víc a některé stihne po předchozích odkladech až čtyřleté zpoždění.
Neuralgickým bodem se stává nová platforma SSP, který měla být původně použita v prvních autech (mimochodem značky Audi) už v roce 2025. Tento termín byl později opakovaně měněn, až se začalo hovořit o konci roku 2027. Nyní přichází další nejméně 15měsíční zpoždění, což znamená, že nová platforma bude pro sériová auta dostupná nejdříve v roce 2029. V případě elektrického Golfu to má znamenat právě 15měsíční odklad premiéry, o podobný čas déle si ale budou muset počkat i jiné modely. Třeba elektrický nástupce T-Rocu má kvůli témuž dorazit až v roce 2031, tedy o tři roky později, než bylo zamýšleno. Někdy mezi ID.Golfem a elektrickým T-Rocem má přijít nová generace ID.4, což znamená, že stávající provedení, které se na trhu už po 4 letech trápí, bude muset vydržet v prodeji cirka dalších 6 let.
Důvodů, proč vývoj SSP vázne, je víc, jedním z nich jsou ale softwarové problémy, se kterými VW bojuje uz roky. Modely na nové platformě SSP mají využít nový palubní software zvaný E3 2.0 od softwarové divize Cariad, vývoj je ale prý pořád v plenkách. A protože do vývoje se nově má zapojit Rivian, je VW v situaci, kdy pomalu znovu začíná od nuly, změnit se může v podstatě cokoli.
Sandera, který do Volkswagen nastoupil 1. července, tak čeká opravdu nelehký úkol. Zvýšit elektrické prodeje s takto rozdanými kartami může být velmi snadno sysifoskou prací - u Fordu, který své podobně nesmyslné ambice už vzdal, by možná měl lehčí život.



Tohle chce VW prodávat dalších pět let, vážně? Však už dnes jde o propadáky. Martina Sandera čeká vskutku nelehký úkol. Foto: Volkswagen
Zdroj: Manager Magazin
Bleskovky
Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
včeraAudi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
4.2.2025Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
4.2.2025Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
4.2.2025Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
5.2.2025Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
5.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva