Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo GTI 2015 nakonec s nečekaným upsizingem, dostane motor 1,8 TSI
30.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Už víme, že nejsilnější Polo dostane i manuál, novinkou je překvapivé nahrazení 1,4 TSI motorem 1,8 TSI.
Modernizované Polo je plné překvapení. Nejprve nám vyčarují ve Wolfsburgu úsměv na tváři vyjádřením o tom, že budou kromě dvouspojkové semistupňové skříně nabízet také řidičsky atraktivnější manuál se šesti a den poté se objeví zpráva o tom, že pod kapotou dochází k opačnému procesu než na jaký jsme v dnešní době zvyklí. Ano, nová verze GTI opravdu nedostane původní Twincharger 1,4 TSI s kompresorem a turbodmychadlem, ale těch 192 koní bude předním kolům servírovat pro nás velmi dobré 1,8 TSI.
Ptáte se, jak je možné, že to vyplynulo na povrch až nyní, dva dny po prvotním odhalení faceliftu? Inu, Volkswagen ve své původní tiskové zprávě hovořil pouze o zvýšení výkonu verze GTI, samotný motor nespecifikoval. Pochopitelně jsme předpokládali pouze navýšení výkonu dosud známého agregátu, jenže holandské zastoupení značky kolegům z tamního Autoblogu potvrdilo, že na už dříve spekulované a zdánlivě nepravděpodobné nahrazení menšího motoru větším skutečně došlo. S faceliftem tak nedorazí pouze výkonnější, ale úplně jiná pohonná jednotka.
Výhodou většího motoru, u něhož jsme mohli pochybovat jen v oblasti příliš větších zástavbových rozměrů, je jednoznačně vyšší výkon v nižších a středních otáčkách a schopnost lepších reakcí na sešlápnutí plynového pedálu. Volkswagen si tím také ulehčí práci, protože stejná jednotka pohání například Audi A3, Octavii, Leon nebo větší Golf a s jejím různým nastavením (optimalizací) by tedy neměl být zásadnější problém. Jen nám stále vrtá hlavou, jak chtějí 1,8 TSI (EA888) dostat do platformy PQ25 a zda tedy vůbec půjde o motor z řady EA888.
V Polu bude mít o 12 koní navrch a je velmi pravděpodobné, že se k takovému drobnému nárůstu nebude muset do motoru „rýpat“. Pokud ano, pak si myslíme, že primárním terčem bude odolnější blok motoru. Na mušku by si měli vzít tvůrci šťavnatější zvuk a větší odolnost pro režim plné zátěže. Myslíme si, že Fiesta ST už nebude malým hatchbackům dlouho kralovat. Manuální šestikvalt, 1,8 TSI, adaptivní tlumiče a nízká hmotnost zabalená do střízlivé skořápky na hravém podvozku - zajímavé ingredience, které konečně dávají smysl.
Navíc je otázkou, zda - když GTI dostane 1,8 TSI už při březnové premiéře v Ženevě - budeme muset na „manuální variantu” čekat déle než pár měsíců, stejně jako na ostatní inovované modely. Je tedy nakonec možné, že GTI s 1,8 TSI a přímo řazenou převodovkou bude k mání už v rámci modelového roku 2014. A to vůbec nezní špatně.
Kromě zajímavějšího GTI se má modernizované supermini dočkat alternativních variant. Dříve ohlášené Blue GT s deaktivací poloviny válců v režimu nízkého zatížení a výkonem 150 koní tedy v příštím roce doplní ještě plug-in hybrid a verze poháněná stlačeným zemním plynem (CNG). Plug-in hybrid známý u VW coby TwinDrive může dostat jako nosný pilíř konstrukce buď benzinovou nebo naftovou spalovací jednotku. Vezměme si třeba Golf TwinDrive BlueMotion, který kombinuje benzinový motor 1,4 s elektromotorem či Twin Up s kombinací turbodieselu a elektromotoru (ze superúsporného modelu XL1).
Podrobnosti o finálním rozhodnutí ještě nejsou známy, ale vzhledem k tomu, že Polo nevyužívá platformy MQB, bude muset být plug-in hybridní modul dost odlišný od toho, který se nachází v Golfu. Jediným omezením bude pouze nákladnost vývoje. Jízda po městě na čistě elektrický pohon a mimo něj ve spolupráci se spalovacím motorem má v kategorii supermini větší šance na úspěch než ve třídách větších modelů. Volkswagen také posuzuje možnosti verze na stlačený zemní plyn. Systém, který můžeme vidět v Golfu BlueMotion TGI z loňské Ženevy, sestává z motoru 1,4 TSI, který je schopen provozu na benzin nebo CNG. I v tomto ohledu však Volkswagen stále přemýšlí nad konečným provedením. Více detailů o TGI a TwinDrive se prý dozvíme v příštím roce.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.




















Polo GTI s manuálem a 1,8 TSI nás tedy zajímá, totéž se nedá tvrdit o verzích TwinDrive a TGI, jenomže Volkswagenu i alternativní verze docela jdou
Stále aktuální verze GTI











Chystané Polo GTI se díky manuální převodovce poučí z nedostatků tohoto předchůdce s DSG
Zdroje: Autoblog.nl, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 dnes
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 5 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 6 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 8 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 9 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter