Volkswagen Twin-Up: diesel-elektrický hybrid má jezdit za 1,1 l/100 km

Volkswagen představil model Twin-Up využívající diesel-elektrický hybridní systém z hi-tech modelu XL1. Normovaná spotřeba činí 1,1 litru na 100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Twin-Up: diesel-elektrický hybrid má jezdit za 1,1 l/100 km

7.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Volkswagen Twin-Up: diesel-elektrický hybrid má jezdit za 1,1 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen představil model Twin-Up využívající diesel-elektrický hybridní systém z hi-tech modelu XL1. Normovaná spotřeba činí 1,1 litru na 100 km.

Volkswagen rozvíjí modelovou řadu svého nejmenšího městského vozítka Up!, další na řadě má být diesel-elektrický plug-in hybrid. Má využívat mírně upravený pohonný systém z Volkswagenu XL1, který je v podstatě výkladní skříní technologií VW. Jeho spotřeba má být pouze 1,1 litru nafty na 100 km.

Twin-Up má vážit 1205 kg a oproti XL1 má mít lepší elektromotor, větší baterii a 33litrovou nádrž na naftu. Spalovací motor je stejný dvouválec s turbem o objemu 0,8 litru, který produkuje 48 koní a 120 Nm. Elektromotor přidává dalších 48 koní a 147 Nm. Kombinovaný celkový výkon je dle VW 75 koní a 215 Nm, na přední kola putuje přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku. Zrychlení na 100 km/h se má odehrát za 15,7 s a maximálka má činit 140 km/h v hybridním módu. Dojezd čistě na elektřinu bude 50 km.

Spotřeba Volkswagenu Twin-Up je dle výrobce 1,1 litru nafty na 100 km. Vzpomeňme si, že ten měl zvládnout 0,9 l/100 km, ale realita byla někde úplně jinde - okolo dvou litrů. Spotřeby 0,9 l dosáhl tak, že téměř půlku z těch 100 km jel čistě na elektřinu a zbytek na naftu. Nepochybujeme o tom, že 1,1 l u Twin-Upu bylo naměřeno stejným zavádějícím způsobem, realitu tedy odhadujeme někam mezi 2 a 2,5 litru na sto.

Diesel-elektrický hybridní systém v Upu není špatný nápad, zejména z hlediska dojezdu a doby nutné pro doplnění zdroje energie vychází mnohokrát lépe, než čistě elektrický e-up!, který by mohl mít problém přejet na jedno nabití Prahu tam a zpět. Bude to však chtít udržet na uzdě cenu - pokud má mít nějaký komerční úspěch, bude muset být znatelně levnější, než 700tisícový e-up!.


Volkswagen Twin-Up: diesel-elektrický hybrid má jezdit za 1,1 l/100 km - 1 - volkswagen twin-up 01Volkswagen Twin-Up: diesel-elektrický hybrid má jezdit za 1,1 l/100 km - 2 - volkswagen twin-up 02Volkswagen Twin-Up: diesel-elektrický hybrid má jezdit za 1,1 l/100 km - 3 - volkswagen twin-up 03Volkswagen Twin-Up: diesel-elektrický hybrid má jezdit za 1,1 l/100 km - 4 - volkswagen twin-up 04Volkswagen Twin-Up: diesel-elektrický hybrid má jezdit za 1,1 l/100 km - 5 - volkswagen twin-up 05
Volkswagen Twin-Up! je diesel-elektridký hybrid, podobně jako XL1. Jeho normovaná spotřeba je také tak nereálná

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše