Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen XL1: superúsporný VW jde do výroby, vznikne ale jen 50 exemplářů
28.9.2012 | Petr Prokopec | 1 příspěvek
Šéf vývoje a výzkumu VW Group ujel s XL1 minulý týden 500 km, aby ověřil spolehlivost. Jelikož následně potvrdil výrobu, hybridní model ho asi nezklamal.
O hybridním konceptu XL1 se už téměř rok nemluvilo. Na autosalonu v Paříži ovšem ticho prolomil Ulrich Hackenberg, šéf vývoje a výzkumu Volkswagenu. Během tiskové konference totiž potvrdil, že vůz s proklamovanou spotřebou 0,9 l/100 půjde v roce 2013 do výroby. Ta ovšem nebude tak sériová, jak se původně počítalo.
Podle Hackenberga, který s jedním z prototypů minulý týden ujel více než 500 km za účelem ověření spolehlivosti, bychom se v první fázi měli dočkat limitované série 50 exemplářů. Nikdo však již neuvedl, kolik tento Volkswagen bude stát a kdo se bude moci posadit za volant. S ohledem na dobrý marketing ale můžeme počítat s tím, že šoféry vozu s dieselovým pohonným ústrojím a elektromotorem se stanou jen přívrženci značky, kteří extrémní efektivitu potvrdí.
Díky tomu by následně mohla být spuštěna fáze dvě, na jejímž základě by automobilka vyprodukovala na pět tisíc vozidel. Podle Hackenberga na to kapacity jsou. S ohledem na velmi neobvyklý tvar, který stojí za mimořádně nízkým koeficientem odporu vzduchu (0,186) přitom ani nepochybujeme o tom, že by Volkswagen nesehnal pro hybridní XL1 dostatek kupců.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.





























Neobvyklý tvar karoserie společně s hybridním ústrojím má Volkswagenu XL1 zajistit spotřebu pouhých 0,9 l/100 km. Realita bude zřejmě o trochu jiná, potvrdit by to mohla limitovaná edice 50 exemplářů, která jde příští rok do prodeje.
Zdroj: Autocar
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 10 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka