Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby
1.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rádi byste auto se spotřebou menší než 1 litr nafty na 100 km jízdy? Pokud VW nepřehání, brzy se jej dočkáte. Potvrdil to přímo nejvyšší šéf koncernu.
Tak trochu mimo hlavní pozornost evropských médií se v letos lednu na autosalonu v Kataru představil koncept Volkswagen XL1. Vyznačuje se především kombinovanou spotřebou 0,9 litru nafty na 100 km jízdy, která se na první pohled zdá být uvěřitelná, hned na ten druhý je ale zřejmé, že až tak žhavé to s úsporností tohoto vozu nebude. Jeho koeficient odporu vzduchu (0,186) a minimální čelní plocha s výškou jen 1 184 mm zní úchvatně, hmotnost 795 kg ale dává tušit, že tohle auto za pár deci nafty nepojede.
Není to totiž jen „nafťák” (spíše polonafťák, spalovacím agregátem je polovina motoru 1,6 TDI), ale hybrid s možností dobíjení akumulátorů z běžné elektrické sítě, a tak je zřejmé, že jeho nízké papírové spotřeby je částečně dosaženo stejným trikem jako u Opelu Ampera. VW tedy trochu přehání, ale nic to nemění na tom, že tento vůz jistě bude mnohem úspornější než typická dnešní auta. Jen za onen litr pojede leda prvních pár desítek kilometrů, na které vyrazíte s plně nabitými akumulátory.
Pokud je pro vás i toto řešení atraktivní, budete si jej moci docela brzy pořídit. Není to možná až tak překvapivé, neboť nástupce dřívějších ultraefektivních studií jako 1-Litre a L1 vypadá i přes svůj stále futuristický vzhled o poznání civilizovaněji, jeho posun do sériové výroby ale zprvu vehementně popíral i sám Volkswagen. Tento týden ovšem ústy svého šéfa potvrdil opak: „S výrobou malé prodejní série začneme v roce 2013,” řekl Martin Winterkorn (ano, to je ten pán, co ve Frankfurtu tak podrobně zkoumal Hyundai i30 nebo přeměřoval Hondu Civic) suše v rozhovoru pro Automotive News.
O ceně je zatím předčasné spekulovat, s ohledem na použité technologie a avizovanou omezenou prodejní sérii jistě nebude malá. Vůz by se měl vyrábět v továrně firmy v Drážďanech a i v produkční podobě by jej měla pohánět kombinace naftového motoru a elektromotoru s celkovým výkonem 75 koní. Na další detaily si musíme počkat, že toto auto ale opravdu jezdí můžete seznat i po shlédnutí starších videí s ním.
Volkswagen XL1 by se do výroby měl dostat v nepříliš pozměněné podobě během dvou let
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda