Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby
1.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rádi byste auto se spotřebou menší než 1 litr nafty na 100 km jízdy? Pokud VW nepřehání, brzy se jej dočkáte. Potvrdil to přímo nejvyšší šéf koncernu.
Tak trochu mimo hlavní pozornost evropských médií se v letos lednu na autosalonu v Kataru představil koncept Volkswagen XL1. Vyznačuje se především kombinovanou spotřebou 0,9 litru nafty na 100 km jízdy, která se na první pohled zdá být uvěřitelná, hned na ten druhý je ale zřejmé, že až tak žhavé to s úsporností tohoto vozu nebude. Jeho koeficient odporu vzduchu (0,186) a minimální čelní plocha s výškou jen 1 184 mm zní úchvatně, hmotnost 795 kg ale dává tušit, že tohle auto za pár deci nafty nepojede.
Není to totiž jen „nafťák” (spíše polonafťák, spalovacím agregátem je polovina motoru 1,6 TDI), ale hybrid s možností dobíjení akumulátorů z běžné elektrické sítě, a tak je zřejmé, že jeho nízké papírové spotřeby je částečně dosaženo stejným trikem jako u Opelu Ampera. VW tedy trochu přehání, ale nic to nemění na tom, že tento vůz jistě bude mnohem úspornější než typická dnešní auta. Jen za onen litr pojede leda prvních pár desítek kilometrů, na které vyrazíte s plně nabitými akumulátory.
Pokud je pro vás i toto řešení atraktivní, budete si jej moci docela brzy pořídit. Není to možná až tak překvapivé, neboť nástupce dřívějších ultraefektivních studií jako 1-Litre a L1 vypadá i přes svůj stále futuristický vzhled o poznání civilizovaněji, jeho posun do sériové výroby ale zprvu vehementně popíral i sám Volkswagen. Tento týden ovšem ústy svého šéfa potvrdil opak: „S výrobou malé prodejní série začneme v roce 2013,” řekl Martin Winterkorn (ano, to je ten pán, co ve Frankfurtu tak podrobně zkoumal Hyundai i30 nebo přeměřoval Hondu Civic) suše v rozhovoru pro Automotive News.
O ceně je zatím předčasné spekulovat, s ohledem na použité technologie a avizovanou omezenou prodejní sérii jistě nebude malá. Vůz by se měl vyrábět v továrně firmy v Drážďanech a i v produkční podobě by jej měla pohánět kombinace naftového motoru a elektromotoru s celkovým výkonem 75 koní. Na další detaily si musíme počkat, že toto auto ale opravdu jezdí můžete seznat i po shlédnutí starších videí s ním.





























Volkswagen XL1 by se do výroby měl dostat v nepříliš pozměněné podobě během dvou let
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 2 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 3 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 5 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 6 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva