Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW potvrdil nový Tiguan, Panameru a Crafter, každý bude vyrábět jinde než dnes
19.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen oznámil data zahájení výroby těch důležitých modelů ze své stáje a pochlubil se svou flexibilitou - jejich výrobu rozhodí po polovině Evropy.
Modularita a flexibilita jsou slova, kterými se dnes ohání každá automobilka. Jde totiž o způsob, jak optimalizovat využití výrobních kapacit, snížit tak náklady a maximalizovat zisk. Jedním z největších zastánců této strategie je koncern VW Group, který se nám nově rozhodl dokázat, jaké jsou jeho možnosti při příležitosti oznámení výroby třech nových modelů. Ty uvede na trh v roce 2016 a jejich produkci rozhodí mezi své továrny stejným způsobem, jako když děti hrají „škatulata, hýbejte se“.
Tou asi nejzásadnější změnou je rozšíření výrobních kapacit pro nový Volkswagen Tiguan. Kromě Wolfsburgu (a samozřejmě čínské Šanghaje, ruské Kalugy a vietnamského Hai Phong) se totiž druhá generace bude od roku 2016 vyrábět též v Hanoveru. Je tak zřejmé, že automobilka novince skutečně věří a od přesunu z platformy PQ35 na nové modulární komponenty MQB si hodně slibuje.
Tím dojde k výraznému vytížení výrobního zařízení, kde momentálně vznikají karoserie pro Porsche Panamera. Od stejného roku tak Volkswagen přesune výrobu sportovního liftbacku do Lipska. Stejně jako v případě Tiguanu se rovněž jedná o druhou generaci, přičemž i zde se můžeme setkat s důvěrou v budoucnost vozu - Porsche má totiž k dispozici pozemky na případné rozšíření továrny.
To je z Německa vše, rozhodně to ale neznamená konec stěhování. Divize užitkových vozů se totiž chystá na výrobu nástupce Volkswagenu Crafter, přičemž ten by měl vznikat v Polsku. Pro tyto účely tak značka nechala na 220 hektarech vybudovat novou továrnu ve Wrzešni. Ta bude dokončena rovněž v roce 2016, přičemž zahrnuje lisovnu, lakovnu i montážní linky.
Zároveň s továrnou vznikne i 2 300 nových pracovních míst, díky čemuž se Volkswagen stane jedním z významnějších zaměstnavatelů v Polsku. Kromě Wrzešně má totiž již jednu továrnu v 50 kilometrů vzdálené Poznani. Zde se přitom více než dekádu vyrábí model Caddy.



Nová generace Volkswagenu Tiguan se ukázala na neoficiálních ilustracích. Naživo jí uvidíme během několika měsíců, od roku 2016 se pak bude vyrábět mimo Wolfsburg i v Hanoveru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 2 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 3 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 5 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 6 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva