Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW potvrdil pětileté výrobní cykly, přinese to ještě více modelů
7.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Smělé plány VW evidentně neznají hranic. Jedním z nich je zkracování životních cyklů modelů VW, které se nakonec týkají i evropských trhů.
Naposledy dnes ráno jsme rozebírali, jaké technické prvky německý gigant vyvíjí pro svoje budoucí produkty v amerických laboratořích. Smělé plány ale VW evidentně kuje i na dalších frontách, čemuž je důkazem například příprava dvaceti elektrických aut za účelem zisku čínských dotací, snaha vyhovění zájemcům o nejostřejší eRka nebo touha po zkrácení životních cyklů jednotlivých modelů ze sedmi na pět let.
Poslední zmiňovaný zákrok se teď dostal pod drobnohled veřejnosti, a tak by bylo minimálně dobré říci o něm více, než dosud zaznělo. Podle posledních informací by se to mělo týkat především nejpodstatnějších modelů, kterými jsou v první řadě Golf s Passatem. To vše by mělo vést k lepšímu vyhovění požadavkům zákazníků.
VW hodlá udržovat svojí nabídku čerstvou a atraktivní, protože si u něho jeho dealeři údajně stěžují, že nefaceliftuje modely dostatečně často, že v tomhle jsou oproti konkurenci v nevýhodě (pravděpodobně mají na mysli tu japonskou, u níž facelift po dvou letech) není nic zláštního. Po provedené změně by se tak zákazníci mohli modernizace dočkat už každé tři roky. Celý proces „postřižin“ životního cyklu by přitom mohl odstartovat ve Spojených státech u modelů Passat a Jetta, kam se nové generace dostanou v letech 2017, respektive 2018.
Tyto dva sedany jsou ve Státech nejprodávanějšími z nabídky Volkswagenu. O novinkách zatím pochopitelně není nic moc známo, ale očekávejme, že v případě Passatu to bude upravená a vylepšená generace B8, která na evropské silnice vyjede příští rok. Na evropských trzích bude tento trend zřejmě odstartování s příští generací Golfu, avšak to si se stoprocentní jistotou tvrdit netroufáme. Troufáme si však polemizovat nad tím, že se tudíž také dočkáme více nových modelů, vývoj díky tomu půjde kupředu o poznání rychleji.
Zpráva na jednu stranu neuvádí, zda se stejné pravidlo bude zavádět také pro ostatní značky v rámci koncernu, ale je velmi pravděpodobné, že Audi, Škoda, Seat i zbytek rodiny přijme stejný životní cyklus už jen s přihlédnutím k tomu, že všichni bez rozdílu sdílejí velké množství dílů. Pokud by v tomto směru panovala jakákoliv disharmonie, nebylo by možné požadavkům na nejnižší výrobní náklady dostát. Ostatně, už v případě nové Škody Fabia se hovoří o tom, že s ní za pět let bude amen.
Jistě však už teď víme, že Volkswagen hodlá v příštích čtyřech letech investovat minimálně sedm miliard dolarů (přes 155 miliard koru) do nových modelů a továren. Jednou z hlavních novinek se v roce 2016 stane produkční verze koncepčního semimístného crossoveru CrossBlue, který bude vyhrazen tamnímu trhu. U nás v Evropě by se měl stejný vůz objevit v tomtéž roce, avšak pod křídly domácí automobilky Škoda.



VW hodlá zkracovat životní cyklus nejprve u důležitých modelů a s tímto procesem odstartuje v USA. Kvůli sdílení platforem, jakož i dalších dílů, se to nejpravděpodobněji dotkne i dalších značek VW Group
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1