Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil další nové SUV, nápaditou má snad jen příď, praktičností si hraje na Škodu
14.10.2020 | Petr Prokopec
Němci říkají, že doba SUV se chýlí ke konci, a tak je naprosto logické, že přichází s dalšími a dalšími modely. To nejnovější navíc vypadá až na výjimky jako stá variace na dvousetkrát viděné.
Volkswagen již nějakou dobu naznačuje, že éra favorizace SUV se chýlí ke konci. Dle Němců se o to měla postarat mimo jiné elektrifikace, která by vyústila v příchod nových karosářských variant. Ovšem nic z toho se neděje, právě naopak i nové modely osazené alternativním pohonem na sebe nejčastěji berou podobu SUV. Jednak kvůli jejich oblibě u zákazníků, jednak proto, že právě jejich vyšší stavba karoserie umožňuje ideální zástavbu baterií do podlahy, aniž by následně výsledný produkt vypadal jako dort pejska a kočičky.
Nyní tu nicméně nemáme další nový elektromobil Volkswagenu, nýbrž pouze další nové SUV. A to přesto, že ještě na počátku letošního roku Němci prohlašovali, že se stávajícím stavem jsou spokojeni a další rozšiřování nabídky nechystají. Představit si tak můžeme novinku zvanou Taos, která se v portfoliu značky zařadí pod Tiguan. To je poněkud překvapivé, neboť na dané pozici se již od roku 2017 nachází T-Cross. Tento model si nicméně mohou pořídit pouze evropští a čínští zákazníci, nikoliv ti američtí.
Toto opomenutí nahrazuje právě Taos, který by ve výsledku mohl zvýšit prodeje značky ve Spojených státech. Zmíněný Tiguan totiž startuje na 24 945 USD (cca 582 tisíc Kč), což je pro většinu Američanů poměrně vysoká částka. Novinka by díky tomu mohla dostat blíže k 20 tisícům dolarů (466 tisíc Kč), načež by rázem byla levnější než konkurenční Kia Seltos. Vůči ní je přitom 4 465 mm dlouhý, 1 842 mm široký a 1 636 mm vysoký Taos delší. Zároveň do vínku dostal i rozvor 2 690 mm.
Soupeře, mezi něž kromě Kie patří i Chevrolet Trailblazer, přitom Volkswagen poráží hlavně praktičností, což je něco, co mezi koncernovými auty dělá obvykle Škoda. Jednak je tu velikost zavazadlového prostoru až 795 litrů při vztyčených zadních sedadlech (po strop) a 1 877 litrů po jejich sklopení. Tím se de facto dostává spíše na úroveň zmíněného Tiguanu, jemuž do jisté míry dokáže konkurovat i 963 mm prostoru na zadních sedadlech. Nelze se tedy divit, že Němci novinku titulují jako malé-velké SUV, mimo to zdůrazňují i jeho větší hodnotu, která se ale nemá odrazit na ceně. To je znovu marketing Škody.
Kde nicméně již Taos na soupeře ztrácí, to je motorový prostor. Prozatím jedinou volbou je totiž 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec, jehož 160 koní dostal u předokolky na starosti osmistupňový automat, zatímco u čtyřkolky sedmistupňové DSG. Kia totiž nabízí jedna-šestku T-GDI, která byla naladěna na 177 koní. Kromě toho je pak k mání i s dvoulitrovou jednotkou, která je sice slabší, ovšem zároveň disponuje atmosférickým plněním. K mání je pak s novou převodovkou IVT (modifikované CVT).
Ve výsledku tedy bude zajímavé sledovat, které značce dávají američtí zákazníci přednost. Němci se je přitom snaží okouzlit i designem, který je na poměry VW relativně agresivní, i když s ohledem na rozsáhlou nabídku SUV ve Státech zároveň nepříliš vyčnívající. Zejména u přídě máme pocit, jako kdyby někdo narouboval čelní masku Volkswagenu spíše na korejskou novinku. Záď pak pro změnu postrádá jakýkoliv originální nápad.
Lze přitom už jen dodat, že Taos zamíří na trh v létě příštího roku ve třech úrovních výbavy, přičemž u těch vyšších se dají očekávat multimédia s osmi reproduktory či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Mimo si ovšem zákazníci budou moci připlatit třeba za kožené čalounění, duální automatickou klimatizaci či vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla. Základ tedy nebude extra napěchovaný, což vysvětluje předpokládanou nízkou cenu.
Zmínit pak ještě musíme tu skutečnost, že VW představil Taos v dvojitém debutu, a to ve verzích pro severoamerický a jihoamerický trh. Druhá zmíněná se zvenčí odlišuje víceméně jen barvou světel, uvnitř však disponuje odlišným multimediálním systémem. A co více, pohánět by jí měla pouze přeplňovaná jedna-čtyřka se 150 koňmi. Cena by tak mohla být ještě nižší, jakkoliv má zároveň dojít k jejímu zvýšení, a to po příchodu turbodvoulitru.





























Nové SUV Taos míří na severoamerický trh jako náhrada za evropský T-Cross. Foto: Volkswagen


Novinka zároveň debutovala také v Jižní Americe, kde se liší jak multimédii, tak hlavně pohonnou jednotkou. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
