Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s nápady EU bojuje po svém, na rozdíl od jiných nebude úporně šetřit
21.12.2019 | Petr Prokopec
VW potřebuje maximum peněz na boj s novými pravidly EU a na rozdíl od jiných nehodlá primárně šetřit, hodlá vydělávat. A tak nás doslova zaplaví novými modely, jen příští rok jich bude 34.
V poslední době prakticky každá automobilka mluví o škrtech a redukci nabídky. Naposledy se v tomto směru vyslovil Mercedes, který možná v příštích letech pohřbí až 75 procent modelů AMG. Pro třícípou hvězdu by to znamenalo razantní ohrožení zisku, nicméně pomalu likvidační pokuty Evropské unie jsou ještě větším zlem. Proto automobilka před Bruselem nejspíše sklapne podpatky. Zcela opačným směrem však jde Volkswagen, který jen v příštím roce představí hned 34 nových modelů.
To je vskutku nemalá expanze, jež vlastně věrně ilustruje velikost i ambice německé automobilky. V mnoha případech nepůjde o zcela nové vozy, na tr přijdou různé varianty již existujících modelů, z nichž některé navíc budou elektrifikované. Příkladem budiž nabídka Volkswagenu Golf, jenž se rozšíří o verze GTI, GTD, GTE či R. Kromě toho se dočkáme také kombíku, jenž navíc dorazí ve standardní podobě i jako crossoverové provedení Alltrack.
Provozní ředitel Volkswagenu Rald Brandstaetter mimo to konkrétně zmínil také Arteon Shooting Brake. Zároveň ovšem také dodal, že klíčová budou v rámci expanze SUV, na která momentálně spoléhá firemní kasa - ve Státech mají na celkových prodejích 42procentní podíl, v Evropě pak 37procentní. Nemělo by nás proto překvapit, že mezi 12 novinkami se zvýšeným podvozkem bude Tiguan R, T-Roc Cabrio, Atlas Cross Sport či přepracovaný sedmimístný Atlas. Právě tyto vozy VW vydělají nejvíce.
Opomenuta v tomto segmentu nebude ani hybridizace, neboť dle Brandstaettera dodá Volkswagen kombinaci benzinového agregátu a elektromotoru celému portfoliu „od Golfu přes Tiguan až po Touareg“. Očekávat lze také ryze elektrické novinky, k již představenému hatchbacku ID.3 se tak má v příštím roce připojit SUV ID.4, které bylo vyvinuto primárně s ohledem na Ameriku. Celkově se přitom alternativního pohonu dočká v příštím roce hned osm aut.
To je však pouhý počátek přesunu VW k elektromobilitě. Brandstaetter potvrdil, že značka do roku 2024 investuje 277 miliard korun do elektrických aut. Zároveň dodal, že nadmíru úspěšná byla realizace programu, který počítá s úsporami ve výši 76 mld. Kč do příštího roku. Rovných 66 miliard korun totiž Němci dokázali seškrtat již během letošního roku. Právě proto dle Brandstaettera nepřijde redukce sportovních derivátů ve stylu AMG, nýbrž jejich expanze.
Lze už jen dodat, že zmíněných čtyřiatřicet novinek skutečně ponese pouze logo Volkswagenu, počítány v to nejsou jakékoliv další koncernové značky. Zmínku o nových vozech lze tedy očekávat také od Škody, Seatu, Audi, Porsche, Lamborghini nebo Bentley. Největší světová automobilka tedy evidentně řeší úplně jiné problémy než spousta dalších výrobců, jakkoliv to neznamená, že ani v jejím případě by nedošlo na některé nepříjemné kroky.
![VW s nápady EU bojuje po svém, na rozdíl od jiných nebude úporně šetřit - 1 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW s nápady EU bojuje po svém, na rozdíl od jiných nebude úporně šetřit - 2 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW s nápady EU bojuje po svém, na rozdíl od jiných nebude úporně šetřit - 3 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW s nápady EU bojuje po svém, na rozdíl od jiných nebude úporně šetřit - 4 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW s nápady EU bojuje po svém, na rozdíl od jiných nebude úporně šetřit - 5 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW s nápady EU bojuje po svém, na rozdíl od jiných nebude úporně šetřit - 6 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Volkswagen chystá expanzi celé řady nových modelů, mezi nimiž prim budou hrát SUV. Chybět přitom nebudou ani elektromobily, pod názvem ID.4 se očekává produkční verze konceptu ID Crozz
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 35 minutamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva