Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s nápady EU bojuje po svém, na rozdíl od jiných nebude úporně šetřit
21.12.2019 | Petr Prokopec
VW potřebuje maximum peněz na boj s novými pravidly EU a na rozdíl od jiných nehodlá primárně šetřit, hodlá vydělávat. A tak nás doslova zaplaví novými modely, jen příští rok jich bude 34.
V poslední době prakticky každá automobilka mluví o škrtech a redukci nabídky. Naposledy se v tomto směru vyslovil Mercedes, který možná v příštích letech pohřbí až 75 procent modelů AMG. Pro třícípou hvězdu by to znamenalo razantní ohrožení zisku, nicméně pomalu likvidační pokuty Evropské unie jsou ještě větším zlem. Proto automobilka před Bruselem nejspíše sklapne podpatky. Zcela opačným směrem však jde Volkswagen, který jen v příštím roce představí hned 34 nových modelů.
To je vskutku nemalá expanze, jež vlastně věrně ilustruje velikost i ambice německé automobilky. V mnoha případech nepůjde o zcela nové vozy, na tr přijdou různé varianty již existujících modelů, z nichž některé navíc budou elektrifikované. Příkladem budiž nabídka Volkswagenu Golf, jenž se rozšíří o verze GTI, GTD, GTE či R. Kromě toho se dočkáme také kombíku, jenž navíc dorazí ve standardní podobě i jako crossoverové provedení Alltrack.
Provozní ředitel Volkswagenu Rald Brandstaetter mimo to konkrétně zmínil také Arteon Shooting Brake. Zároveň ovšem také dodal, že klíčová budou v rámci expanze SUV, na která momentálně spoléhá firemní kasa - ve Státech mají na celkových prodejích 42procentní podíl, v Evropě pak 37procentní. Nemělo by nás proto překvapit, že mezi 12 novinkami se zvýšeným podvozkem bude Tiguan R, T-Roc Cabrio, Atlas Cross Sport či přepracovaný sedmimístný Atlas. Právě tyto vozy VW vydělají nejvíce.
Opomenuta v tomto segmentu nebude ani hybridizace, neboť dle Brandstaettera dodá Volkswagen kombinaci benzinového agregátu a elektromotoru celému portfoliu „od Golfu přes Tiguan až po Touareg“. Očekávat lze také ryze elektrické novinky, k již představenému hatchbacku ID.3 se tak má v příštím roce připojit SUV ID.4, které bylo vyvinuto primárně s ohledem na Ameriku. Celkově se přitom alternativního pohonu dočká v příštím roce hned osm aut.
To je však pouhý počátek přesunu VW k elektromobilitě. Brandstaetter potvrdil, že značka do roku 2024 investuje 277 miliard korun do elektrických aut. Zároveň dodal, že nadmíru úspěšná byla realizace programu, který počítá s úsporami ve výši 76 mld. Kč do příštího roku. Rovných 66 miliard korun totiž Němci dokázali seškrtat již během letošního roku. Právě proto dle Brandstaettera nepřijde redukce sportovních derivátů ve stylu AMG, nýbrž jejich expanze.
Lze už jen dodat, že zmíněných čtyřiatřicet novinek skutečně ponese pouze logo Volkswagenu, počítány v to nejsou jakékoliv další koncernové značky. Zmínku o nových vozech lze tedy očekávat také od Škody, Seatu, Audi, Porsche, Lamborghini nebo Bentley. Největší světová automobilka tedy evidentně řeší úplně jiné problémy než spousta dalších výrobců, jakkoliv to neznamená, že ani v jejím případě by nedošlo na některé nepříjemné kroky.






Volkswagen chystá expanzi celé řady nových modelů, mezi nimiž prim budou hrát SUV. Chybět přitom nebudou ani elektromobily, pod názvem ID.4 se očekává produkční verze konceptu ID Crozz
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Superdiesel, který pohřbila pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu, dostat z něj lze až 480 koní
včeraNovodobý Horst Fuchs dělá shyby na otevřených dveřích nejdražších aut, ukazuje tím jejich kvalitu
27.6.2022Upadající značka oddaná elektromobilům pořád dělá auto s motorem V8, na Autobahnu ukázalo skoro 280 km/h
26.6.2022
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Majitele elektromobilů trápí nový problém, je to další důsledek uměle vytvořené nerovnováhy
31.5.2022A pak že se v Rusku nevyrábí nová auta, neznámá firma představila vůz dosud nevídané koncepce
31.5.2022Nejlevnější moderní auto schopné v luxusu uhánět až 300 km/h stojí dnes ojeté neuvěřitelně málo
1.6.2022Japonci začnou v Evropě velkolepě prodávat novou dodávku, která bude ve skutečnosti 18 let stará
1.6.2022Starý VW Passat kombi na sprintech zkazil den všem, neporazily ho ani nejnovější německé silniční rakety
1.6.2022
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva - Autokamery Mio jsou oficiálně nejprodávanější značkou v ČR!
tisková zpráva