Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Sharan 2015: facelift přinesl úplně nové motory a Android Auto
18.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinky pro Sharan se zaměřily na snížení spotřeby, zvýšení aktivní i pasivní bezpečnosti a lepší možnosti konektivity - je tu Android Auto i Apple CarPlay.
Druhá generace Volkswagenu Sharan tu je s námi už nějakou dobu, konkrétně od roku 2009, takže i na facelift už je docela pozdě. Ve třídě MPV ale čas neběží tak rychle, a tak se právě facelift Sharanu ukáže na ženevském autosalonu. Změny se nicméně odehrály zejména pod slupkou, zvenčí totiž poznáte jen velmi obtížně, že před vámi stojí omlazené auto. Jako zbrusu nový totiž Sharan tolik nevypadá, i když se LEDkami a nejmodernější grafikou světel o něco takového snaží.
Na přední části byste změny hledali marně, LEDky denního svícení tu už nějakou dobu jsou, stejně jako trocha chromu na přední masce. Nárazník například zůstal úplně stejný. Zadní světla nicméně nově dostala diody - nejspíš ale budou za příplatek - a víc se tak podobá vrcholným verzím ostatních Lidových vozů. Jsou tu také nová 16" kola Jakarta a dvě barvy, modrá metalíza Hudson Bay a červená metalíza Crimson.
Jsou-li změny vnějšího designu minimální, pod slupkou platí pravý opak. V nabídce se objevilo hned pět nových motorů, které mají nahradit všechny stávající. Nečekejte šestiválec, ten druhá generace Sharanu neměla v nabídce od začátku, nýbrž motory splňující emisní normu Euro 6 a až o 15 % lepší papírovou spotřebu paliva.
V nabídce budou dva benzínové a tři dieselové motory. Benzín budou spalovat dvě jednotky TSI, slabší má objem 1,4 litru a 150 koní výkonu, silnější je dvoulitr a nabídne 220 koní - a jako jediný motor bude mít šestistupňové DSG se schopností odpojení pro snížení spotřeby při jízdě bez motoru ve standardu. Diesely zastoupí tři dvoulitry, patrně jen jinak naladěné verze stejného motoru. Nabídnou 115, 150 nebo 184 koní, u dvou silnějších bude za příplatek k mání ono DSG, nejslabší se bude muset spokojit s manuálem. Čtyřkolku 4Motion bude možno spárovat jen s prostředním dieselem.
Také interiér, na přání až sedmimístný, dostal spoustu novinek, i když po stránce designu ne tolik - je tu jen nová grafika přístrojů, volant a obložení interiéru, které bude spojené s úrovní výbavy. Základ nabídne stříbrný plast Platinum Silver a vrchol Highline bude mít obložení v klavírové černi. Na přání pro výbavy Comfortline a Highline bude k dispozici obložení dubovým dřevem, které patrně vidíme na obrázcích. A také bude za příplatek možno nechat sedadla potáhnout kůží Vienna s prošívání do vzoru kosočtverců.
Technologické novinky v kabině jsou zajímavější - přední sedadla dostanou masážní funkci a k mání bude nový modulární infotainmentový systém s 5" či 6,5" displejem na středové konzoli. V nejvyšší verzi bude spojen s navigací a také si bude možno vybrat, zda chcete mít na palubě "obyčejný" MirrorLink či jeden ze systémů Apple CarPlay nebo Android Auto.
Ve standardu bude systém automatického brzdění po nehodě, abyste nenarazili ještě do něčeho dalšího, za příplatek budete moci mít systém monitorující dopravu před vozidlem, automatické brzdění v městských rychlostech nebo adaptivní tempomat. A jsou tu pochopitelně také systémy hlídající jízdní pruhy či provoz za autem, například při vycouvávání z parkovacího místa.
Faceliftovaný Sharan se jako skoro všechno ostatní představí v Ženevě už za necelý měsíc. V Německu do prodeje půjde v dubnu tohoto roku, ve zbytku Evropy během července. Zda se dostane i k nám a s jakým ceníkem, zatím ale není stoprocentní, protože v současnosti na českém webu Volkswagenu model Sharan chybí. Více snad budeme vědět v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.















Designové změny na VW Sharan aby jeden pohledal, pod slupkou je to však jiná káva
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch