Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW si nechal patentovat nové řešení autopilotu, mohlo by vám být sympatičtější
28.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snahy o autonomní řízení směřují buď k plné kontrole automobilu nebo plné kontrole řidiče. Volkswagen na to ale jde trochu jinak, ukazuje patent.
V důsledku kauzy Dieselgate se koncern VW začal orientovat na vývoj elektromobilů, jimiž hodlá „splatit dluh společnosti”. Můžete to považovat za jakkoli pošetilé, ale je to fakt a není to jediná změna v orientaci firmy oproti stavu, který panoval do loňského léta.
Vedle toho Němci věnují nemalou pozornost i autonomnímu řízení, které též rázem začalo být horkým tématem. Z evropského patentového úřadu se nyní ven dostaly ilustrace a informace o tom, jakým směrem se Volkswagen přesně hodlá ubírat. A není to nezajímavé - na rozdíl od ostatních automobilek hodlá dát řidičům k dispozici jistou vládu nad řízením, aniž by přitom museli autopilot deaktivovat.
Nová technologie vás tak kupříkladu nechá rozhodnout, zda při dojetí pomalejšího vozu má dojít k předjetí či nikoliv. O těchto možnostech bude řidiče informovat centrální displej, přičemž ovládání je usazeno na vrcholku řadicí páky. Pokud přitom budete chtít vůz předjet, přejedete přes povrch prstem ze strany na stranu, zatímco vertikální pohyb sdělí systému, že chcete zůstat v koloně.
Systém vám zároveň bude i odpočítávat pomocí světelných kruhů dobu, která vám na dané rozhodnutí zbývá. V případě modré či zelené barvy máte ještě dostatek času, v případě červeného odstínu je ale třeba volit okamžitě. Co se stane při nereagování, to již z dokumentace vyčíst nelze, nicméně se dá předpokládat, že v tu chvíli zůstane volba na autonomním řízení.
Pomocí plošky na řadicí páce je rovněž autopilot aktivován či deaktivován, k čemuž postačí položení ruky na hlavici na dobu jedné či dvou sekund. Existovat však budou i alternativy na základě vašich preferencí, postačit tak může třeba i rychlý dotek. Němci navíc dodávají, že aktivační plochu je možné umístit kamkoliv, nicméně vrchol řadicí páky je vždy po ruce.
Neznámý je termín, kdy bychom se této varianty autonomního řízení a jeho ovládání mohli dočkat. Je ale pravděpodobné, že dorazí již příští rok společně s novou generací Audi A8. Právě v případě této vlajkové lodi čtyř kruhů se semi-autopilot očekává, přičemž fungovat má v rychlostech do 60 km/h.



Ilustrace z patentového úřadu prozrazují, jak bude fungovat autonomní řízení koncernu VW Group
Zdroj: VWortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
dnesNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejčtenější články
Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
17.9.2025SsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
17.9.2025Sázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
17.9.2025Podívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
17.9.2025VW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
17.9.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 10.18. 22:01 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 10.18. 20:36 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.18. 19:16 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch