Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW T-Roc: třídveřové SUV s odjímatelnou střechou pro rok 2017
28.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Aby novinek pro ženevský autosalon nebylo málo, Volkswagen k již dobře známé řadě přidá ještě jedno SUV. V sériové výrobě se prý objeví v roce 2017.
Tak takhle nějak vypadá budoucnost vozů kategorie SUV z Wolfsburgu. Devatenáctipalcová kola, LED světlomety a hliníkové doplňky třídveřové karoserie, k tomu ještě odjímatelný střešní díl tvořený dvěma kusy. Koncept T-Roc je vlastně předzvěstí budoucího Volkswagenu, který zamíří mezi populární kompaktní crossovery typu Nissan Juke, Opel Mokka či Renault Captur. Do nabitého teritoria se prý vydá v roce 2017, přičemž by měl v rámci portfolia VW v té době zaujímat pozici nejmenšího z pěti SUV. Vezměme v potaz budoucí Taigun, sériovou podobu konceptu Cross Blue, Tiguan, Touareg a právě tento model, jehož název bude podle tradice značení začínat písmenem T. Vyrábět by se teoreticky mohl ve Španělsku.
Pokud se vrátíme zpět do současnosti na ženevský autosalon. T-Roc se tam ukáže coby 4 179 milimetrů dlouhý (o 246 mm kratší než Tiguan), 1,83 metru široký a 1,5 metru vysoký crossover s trojicí dveří a střechou ve stylu targy. Jeho rozměry se v podstatě více blíží k Polu. Kromě moderních prvků a zajímavého designu má lákat i jinými finesami. Hmotnost prý bude dosahovat 1 420 kilogramů, což znamená o 25 kilogramů méně, než váží nejlehčí Juke. Sportovně a velmi ostře střižený design konceptu napovídá ledacos o budoucím směru, kterým se VW hodlá ubírat, přičemž nejzajímavějším prvkem je nově formovaná maska chladiče či kamery integrované do všech LED světlometů. Ty prý slouží pro lepší zmapování okolí vozu v terénu.
Základem tohoto konceptu je flexibilní modulární platforma MQB z vysokopevnostní oceli, jejíž rozvor je o deset milimetrů kratší než u Tiguanu, což by mělo být shodné řešení jako u chystaného Audi Q1. Podvozek údajně kombinuje vzpěry McPherson vpředu s víceprvkovým zavěšením na zadní nápravě, velké podběhy vyplňují devatenáctipalcová kola. Pod kapotou konceptu se prý objeví dvoulitrový čtyřválec na naftu, jaký najdeme v Golfu GTD. Jde tedy o 2,0 TDI s výkonem 184 koní, maximálním točivým momentem 380 Nm a v tomto případě spotřebou 4,9 litru na sto kilometrů.
Jednotka bude přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku DSG a systém 4Motion přenášet výkon v případě nedostatku trakce na kola obou náprav v poměru 50:50. Umožní tak zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 6,9 sekundy, přičemž maximální rychlosti má dosahovat při 210 km/h. Pokud se ještě vrátíme k pohonu 4x4, T-Roc preferuje primárně přední kola, v případě potřeby efektivnějšího rozjezdu zapojí elektromechanicky ovládaná mezinápravová lamelová spojka Haldex do činnosti zadní nápravu. Tato konfigurace bude aktuální pro silnější verze, varianty se slabšími a méně objemnými jednotkami prý budou disponovat pohonem pouze předních kol.
V interiéru půjde navolit jeden ze tří jízdních režimů, a sice street (běžná jízda), off-road (jízda v terénu) a snow (sníh). Mezi dalšími zajímavostmi zmiňme ještě 12,3palcovou úhlopříčku centrálního barevného displeje, který snad pochází z nového Audi TT. Je tu také multimediální komunikační rozhraní, které připomíná tablet a obsahuje digitální ovladače klimatizace. Více se dozvíme v Ženevě, i když v tomto případě půjde hlavně o záběry reálného konceptu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.









Nový koncept crossoveru VW T-Roc bude naživo jistě přitažlivý. Že jde po krku konkurenci v čele s Nissanem Juke, svým designem netají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 8 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 10 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 11 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
dnesPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
dnes
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub