Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW T-Roc: třídveřové SUV s odjímatelnou střechou pro rok 2017
28.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Aby novinek pro ženevský autosalon nebylo málo, Volkswagen k již dobře známé řadě přidá ještě jedno SUV. V sériové výrobě se prý objeví v roce 2017.
Tak takhle nějak vypadá budoucnost vozů kategorie SUV z Wolfsburgu. Devatenáctipalcová kola, LED světlomety a hliníkové doplňky třídveřové karoserie, k tomu ještě odjímatelný střešní díl tvořený dvěma kusy. Koncept T-Roc je vlastně předzvěstí budoucího Volkswagenu, který zamíří mezi populární kompaktní crossovery typu Nissan Juke, Opel Mokka či Renault Captur. Do nabitého teritoria se prý vydá v roce 2017, přičemž by měl v rámci portfolia VW v té době zaujímat pozici nejmenšího z pěti SUV. Vezměme v potaz budoucí Taigun, sériovou podobu konceptu Cross Blue, Tiguan, Touareg a právě tento model, jehož název bude podle tradice značení začínat písmenem T. Vyrábět by se teoreticky mohl ve Španělsku.
Pokud se vrátíme zpět do současnosti na ženevský autosalon. T-Roc se tam ukáže coby 4 179 milimetrů dlouhý (o 246 mm kratší než Tiguan), 1,83 metru široký a 1,5 metru vysoký crossover s trojicí dveří a střechou ve stylu targy. Jeho rozměry se v podstatě více blíží k Polu. Kromě moderních prvků a zajímavého designu má lákat i jinými finesami. Hmotnost prý bude dosahovat 1 420 kilogramů, což znamená o 25 kilogramů méně, než váží nejlehčí Juke. Sportovně a velmi ostře střižený design konceptu napovídá ledacos o budoucím směru, kterým se VW hodlá ubírat, přičemž nejzajímavějším prvkem je nově formovaná maska chladiče či kamery integrované do všech LED světlometů. Ty prý slouží pro lepší zmapování okolí vozu v terénu.
Základem tohoto konceptu je flexibilní modulární platforma MQB z vysokopevnostní oceli, jejíž rozvor je o deset milimetrů kratší než u Tiguanu, což by mělo být shodné řešení jako u chystaného Audi Q1. Podvozek údajně kombinuje vzpěry McPherson vpředu s víceprvkovým zavěšením na zadní nápravě, velké podběhy vyplňují devatenáctipalcová kola. Pod kapotou konceptu se prý objeví dvoulitrový čtyřválec na naftu, jaký najdeme v Golfu GTD. Jde tedy o 2,0 TDI s výkonem 184 koní, maximálním točivým momentem 380 Nm a v tomto případě spotřebou 4,9 litru na sto kilometrů.
Jednotka bude přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku DSG a systém 4Motion přenášet výkon v případě nedostatku trakce na kola obou náprav v poměru 50:50. Umožní tak zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 6,9 sekundy, přičemž maximální rychlosti má dosahovat při 210 km/h. Pokud se ještě vrátíme k pohonu 4x4, T-Roc preferuje primárně přední kola, v případě potřeby efektivnějšího rozjezdu zapojí elektromechanicky ovládaná mezinápravová lamelová spojka Haldex do činnosti zadní nápravu. Tato konfigurace bude aktuální pro silnější verze, varianty se slabšími a méně objemnými jednotkami prý budou disponovat pohonem pouze předních kol.
V interiéru půjde navolit jeden ze tří jízdních režimů, a sice street (běžná jízda), off-road (jízda v terénu) a snow (sníh). Mezi dalšími zajímavostmi zmiňme ještě 12,3palcovou úhlopříčku centrálního barevného displeje, který snad pochází z nového Audi TT. Je tu také multimediální komunikační rozhraní, které připomíná tablet a obsahuje digitální ovladače klimatizace. Více se dozvíme v Ženevě, i když v tomto případě půjde hlavně o záběry reálného konceptu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.









Nový koncept crossoveru VW T-Roc bude naživo jistě přitažlivý. Že jde po krku konkurenci v čele s Nissanem Juke, svým designem netají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
