Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal evoluci Golfu až k nové generaci a odhalil její interiér. Tady už jde o revoluci
12.10.2019 | Petr Prokopec
Němci s blížící se premiérou nového Golfu topí pod kotlem a dnes odhalili i první zajímavé věci. Ukázali celou evoluci designu exteriéru od první až po osmou generaci a k tomu i interiér osmičky.
Již za necelé dva týdny se dočkáme oficiálního debutu nového Volkswagenu Golf. Považovat jej přitom můžeme i za symbolický dar k narozeninám současného šéfa německého koncernu, neboť 24. říjen není spojen pouze s premiérou, ale také s oslavami jednašedesátin Herberta Diesse. Pokud vás tedy zajímalo, proč si Němci vybrali toto datum, možné vysvětlení je na místě. Jakkoliv je třeba dodat, že oficiální prezentace již bude spíše jen jakési doplnění dosavadních útržků, ze kterých je možné poskládat takřka úplný obrázek
Nejnovějším dílkem do této skládanky jsou oficiální ilustrace, stejně jako video mapující průřez celou historií Golfu. Zaměřeno je přitom na čelní partie, pročež je otázka, zda se v nejbližších dnech náhodou nedočkáme i dalšího snímku, jen poukazujícího na rozdíly vzadu. Jak jsme ovšem zmínili výše, k vykreslení novinky opravdu již není potřeba, neboť špionážním fotografům se v posledních měsících povedlo zachytit vůz zcela bez maskování. A ony ilustrace jen potvrzují, že skutečně dostaneme, co jsme viděli.
Zvnějšku lze tedy očekávat evoluci, která dle soudobých trendů nabere na břitkosti. Tvarem čelní masky se přitom nový Golf inspiroval u elektrického Volkswagenu ID.3, stylem nárazníku pro změnu připomene současné sportovní varianty GTI a R. Velký odklon od tradic pak není spojen ani se zádí, neboť očekávat znovu můžeme koncový sloupek, jenž ve tvaru bumerangu přechází až do blatníků. Jeho směřování přitom jen umocňuje zpracování světel, které stejně jako ty přední vsadí na LED-techniku.
Kde ovšem dorazí radikální proměna, to je interiér. Golf se totiž zbaví prakticky všech klasických ovladačů, jenž nahradí dvojice digitálních displejů. Ta je propojena a především zaoblena, díky čemuž kokpit nepůsobí tak nepatřičně, jako je tomu třeba u Mercedesů. Němci zároveň hodlají přizvat do hry kvalitnější materiály i nejmodernější multimediální systémy. A rovněž navýšení konektivity, vůz bude totiž konstantně připojen k internetu kvůli možnosti online aktualizací veškeré elektroniky.
Zmínit pak už jen lze, že pod kapotu se nastěhují nejen čistě benzinové a dieselové agregáty, ale také plejáda alternativ. Na výběr bude mild-hybridní i plug-in hybridní provedení, pokaždé však vždy jen ve spojení s vonnějšími oktany. V případě „producenta sazí“ totiž měl Volkswagen dosáhnout tak výjimečné čistoty, že bychom onu nepopulární přezdívku již měli u motorů TDI přestat užívat. Zda oprávněně, to nám ovšem prozradí teprve následující týdny, měsíce a roky.


Volkswagen pustil do světa oficiální ilustrace nového Golfu...
...stejně jako se můžeme podívat na evoluční vývoj jeho čelních a zadních partií i interiéru
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
Nejnovější články
Elektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 2 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 3 hodinamiDrahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva