Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal evoluci Golfu až k nové generaci a odhalil její interiér. Tady už jde o revoluci
12.10.2019 | Petr Prokopec
Němci s blížící se premiérou nového Golfu topí pod kotlem a dnes odhalili i první zajímavé věci. Ukázali celou evoluci designu exteriéru od první až po osmou generaci a k tomu i interiér osmičky.
Již za necelé dva týdny se dočkáme oficiálního debutu nového Volkswagenu Golf. Považovat jej přitom můžeme i za symbolický dar k narozeninám současného šéfa německého koncernu, neboť 24. říjen není spojen pouze s premiérou, ale také s oslavami jednašedesátin Herberta Diesse. Pokud vás tedy zajímalo, proč si Němci vybrali toto datum, možné vysvětlení je na místě. Jakkoliv je třeba dodat, že oficiální prezentace již bude spíše jen jakési doplnění dosavadních útržků, ze kterých je možné poskládat takřka úplný obrázek
Nejnovějším dílkem do této skládanky jsou oficiální ilustrace, stejně jako video mapující průřez celou historií Golfu. Zaměřeno je přitom na čelní partie, pročež je otázka, zda se v nejbližších dnech náhodou nedočkáme i dalšího snímku, jen poukazujícího na rozdíly vzadu. Jak jsme ovšem zmínili výše, k vykreslení novinky opravdu již není potřeba, neboť špionážním fotografům se v posledních měsících povedlo zachytit vůz zcela bez maskování. A ony ilustrace jen potvrzují, že skutečně dostaneme, co jsme viděli.
Zvnějšku lze tedy očekávat evoluci, která dle soudobých trendů nabere na břitkosti. Tvarem čelní masky se přitom nový Golf inspiroval u elektrického Volkswagenu ID.3, stylem nárazníku pro změnu připomene současné sportovní varianty GTI a R. Velký odklon od tradic pak není spojen ani se zádí, neboť očekávat znovu můžeme koncový sloupek, jenž ve tvaru bumerangu přechází až do blatníků. Jeho směřování přitom jen umocňuje zpracování světel, které stejně jako ty přední vsadí na LED-techniku.
Kde ovšem dorazí radikální proměna, to je interiér. Golf se totiž zbaví prakticky všech klasických ovladačů, jenž nahradí dvojice digitálních displejů. Ta je propojena a především zaoblena, díky čemuž kokpit nepůsobí tak nepatřičně, jako je tomu třeba u Mercedesů. Němci zároveň hodlají přizvat do hry kvalitnější materiály i nejmodernější multimediální systémy. A rovněž navýšení konektivity, vůz bude totiž konstantně připojen k internetu kvůli možnosti online aktualizací veškeré elektroniky.
Zmínit pak už jen lze, že pod kapotu se nastěhují nejen čistě benzinové a dieselové agregáty, ale také plejáda alternativ. Na výběr bude mild-hybridní i plug-in hybridní provedení, pokaždé však vždy jen ve spojení s vonnějšími oktany. V případě „producenta sazí“ totiž měl Volkswagen dosáhnout tak výjimečné čistoty, že bychom onu nepopulární přezdívku již měli u motorů TDI přestat užívat. Zda oprávněně, to nám ovšem prozradí teprve následující týdny, měsíce a roky.


Volkswagen pustil do světa oficiální ilustrace nového Golfu...
...stejně jako se můžeme podívat na evoluční vývoj jeho čelních a zadních partií i interiéru
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 10 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha