Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal nový čínský Passat pro chudé, ten běžný pro Evropu nebude jiný
10.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud vás zajímá, jak bude vypadat blížící se facelift Volkswagenu Passat, tohle je více než dobré vodítko. Lavida už je nějakou chvíli jeho menší kopií.
Světem se aktuální šíří zpráva o možném konci Matthiase Müllera na postu šéfa koncernu VW. Podle zdrojů zevnitř automobilky za tím stojí jeho možná účast na kauze Dieselgate, což by bylo docela překvapivé - dosud totiž jeho jméno v této souvislosti nebylo příliš často zmiňováno, navíc sám Müller několikrát odpřísáhl, že se skandálem nemá pranic společného. Na druhou stranu, na život svých dětí kdysi přísahal i český premiér v demisi a dnes víme, jak moc byla jeho slova pravdivá.
Českou politikou se ale rozhodně zabývat nebudeme, stejně jako aktuálně pustíme ze zřetele i Müllera. Vedení firmy by se totiž měla definitivně rozhodnout až na konci týdne, zda tohoto manažera, jehož celá kariéra je spjata právě s „lidovým vozem“, propustí či nikoliv. Momentálně se tedy budeme věnovat jiné novince ze světa Volkswagenu, a sice prezentaci nové generace sedanu Lavida. Ten je zaměřen na čínský trh, kde bude prodáván vedle předchůdce - i proto jej zdobí ještě označení Plus.
Pokud se přitom ptáte, proč by vás měl zajímat vůz, který se u nás nebude prodávat, rovnou se podívejte na jeho design. Lavida platí za Passat pro chudší a jeho dosavadní provedení vypadalo podle toho. Nová generace má být znovu menší kopií Passatu a její vzhled tomu ani trochu neodporuje. Lavida Plus se nechala inspirovat modely Arteon a Touareg a faceliftovaný Passat se má vydat úplně stejným směrem. Přidejme si k tomu nutnost držet se přece jen trochu více zkrátka, neboť Passat má svou konzervativní klientelu a k ničemu jinému než současné podobě Lavidy snad ani dojít nemůžeme.
Na jednu stranu na tomto postupu není nic špatného, především na poměry VW vypadají novinky docela odvážně. Jenže neustálé opakování stejného tématu se dnes zákazníkům přejídá mnohem rychleji než v dobách minulých. Němci by tak možná neměli být tolik jednotvární, jinak začnou přicházet o pevnou půdu pod nohama - ostatně klesající prodeje stávajícího Passatu mohou být varováním.
Úvahy ale již nyní nechme stranou a místo toho si pojďme představit novinku jako takovou. Ta vyměnila předchozí architekturu PQ34 za novou modulární platformu MQB, díky čemuž délka narostla o 65 milimetrů a rozvor o 78 mm. Pod kapotu se ovšem nastěhovaly jen maloobjemové benzinové jednotky, z nichž jedna-pětka nabídne 116 koní, stejně jako 1,2litrové turbo. Motor 1,4 TSI pak dává 150 koní a zákazníci budou moci vybírat vždy mezi pětistupňovým manuálem a šestistupňovým automatem.
Dechberoucí jízdní dynamiku tedy očekávat nelze, na druhou stranu je otázkou, zda ji od tohoto modelu vůbec někdo očekává. Důraz je kladen hlavně na finesy v interiéru, proto Lavida Plus dostane multimediální systém s dotykovým displejem, duální klimatizaci, multifunkční volant či kůži. Tyto prvky přitom budou k dispozici již ve standardu, byť pouze u výše položených úrovní výbavy.
Prodej novinky na čínském trhu odstartuje uprostřed léta, přičemž vůči současnému Volkswagenu Lavida lze čekat navýšení základní ceny nad aktuálních 100 tisíc yuanů (cca Kč). Tím nám dosavadní informace končí, více se značka rozhovoří na konci měsíce na autosalonu v Šanghaji.





















Nový Volkswagen Lavida Plus se nechal inspirovat vzhledem modelu Arteon, ostatně stejně jako prakticky všechny další novinky značky. Nový Passat pro Evropu by mu měl být vzhledově velmi blízko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 5 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 7 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 8 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 10 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 20:46 - M.Z.
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 20:37 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan