Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal nový čínský Passat pro chudé, ten běžný pro Evropu nebude jiný
10.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud vás zajímá, jak bude vypadat blížící se facelift Volkswagenu Passat, tohle je více než dobré vodítko. Lavida už je nějakou chvíli jeho menší kopií.
Světem se aktuální šíří zpráva o možném konci Matthiase Müllera na postu šéfa koncernu VW. Podle zdrojů zevnitř automobilky za tím stojí jeho možná účast na kauze Dieselgate, což by bylo docela překvapivé - dosud totiž jeho jméno v této souvislosti nebylo příliš často zmiňováno, navíc sám Müller několikrát odpřísáhl, že se skandálem nemá pranic společného. Na druhou stranu, na život svých dětí kdysi přísahal i český premiér v demisi a dnes víme, jak moc byla jeho slova pravdivá.
Českou politikou se ale rozhodně zabývat nebudeme, stejně jako aktuálně pustíme ze zřetele i Müllera. Vedení firmy by se totiž měla definitivně rozhodnout až na konci týdne, zda tohoto manažera, jehož celá kariéra je spjata právě s „lidovým vozem“, propustí či nikoliv. Momentálně se tedy budeme věnovat jiné novince ze světa Volkswagenu, a sice prezentaci nové generace sedanu Lavida. Ten je zaměřen na čínský trh, kde bude prodáván vedle předchůdce - i proto jej zdobí ještě označení Plus.
Pokud se přitom ptáte, proč by vás měl zajímat vůz, který se u nás nebude prodávat, rovnou se podívejte na jeho design. Lavida platí za Passat pro chudší a jeho dosavadní provedení vypadalo podle toho. Nová generace má být znovu menší kopií Passatu a její vzhled tomu ani trochu neodporuje. Lavida Plus se nechala inspirovat modely Arteon a Touareg a faceliftovaný Passat se má vydat úplně stejným směrem. Přidejme si k tomu nutnost držet se přece jen trochu více zkrátka, neboť Passat má svou konzervativní klientelu a k ničemu jinému než současné podobě Lavidy snad ani dojít nemůžeme.
Na jednu stranu na tomto postupu není nic špatného, především na poměry VW vypadají novinky docela odvážně. Jenže neustálé opakování stejného tématu se dnes zákazníkům přejídá mnohem rychleji než v dobách minulých. Němci by tak možná neměli být tolik jednotvární, jinak začnou přicházet o pevnou půdu pod nohama - ostatně klesající prodeje stávajícího Passatu mohou být varováním.
Úvahy ale již nyní nechme stranou a místo toho si pojďme představit novinku jako takovou. Ta vyměnila předchozí architekturu PQ34 za novou modulární platformu MQB, díky čemuž délka narostla o 65 milimetrů a rozvor o 78 mm. Pod kapotu se ovšem nastěhovaly jen maloobjemové benzinové jednotky, z nichž jedna-pětka nabídne 116 koní, stejně jako 1,2litrové turbo. Motor 1,4 TSI pak dává 150 koní a zákazníci budou moci vybírat vždy mezi pětistupňovým manuálem a šestistupňovým automatem.
Dechberoucí jízdní dynamiku tedy očekávat nelze, na druhou stranu je otázkou, zda ji od tohoto modelu vůbec někdo očekává. Důraz je kladen hlavně na finesy v interiéru, proto Lavida Plus dostane multimediální systém s dotykovým displejem, duální klimatizaci, multifunkční volant či kůži. Tyto prvky přitom budou k dispozici již ve standardu, byť pouze u výše položených úrovní výbavy.
Prodej novinky na čínském trhu odstartuje uprostřed léta, přičemž vůči současnému Volkswagenu Lavida lze čekat navýšení základní ceny nad aktuálních 100 tisíc yuanů (cca Kč). Tím nám dosavadní informace končí, více se značka rozhovoří na konci měsíce na autosalonu v Šanghaji.





















Nový Volkswagen Lavida Plus se nechal inspirovat vzhledem modelu Arteon, ostatně stejně jako prakticky všechny další novinky značky. Nový Passat pro Evropu by mu měl být vzhledově velmi blízko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva