Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW up! LWB: chystá se prodloužený prcek, čekat můžeme i stejnou Škodu Citigo
18.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen prý chystá další novinku, ta však nebude prodávána v Evropě, Číně ani Spojených státech. Přesto může předznamenávat Citigo LWB.
Jistě jste si v posledních letech všimli, že každá nová generace toho či onoho vozu je alespoň o pár milimetrů větší než předchůdce. Díky tomu se řada modelů musela posunout o třídu výše, čímž v nabídce značky zbylo prázdné místo. To bylo samozřejmě potřeba zaplnit nějakou novinkou, což je důvod, proč tu máme třeba takový Volkswagen up!. Tedy vůz, který svou délkou pomalu odpovídá původnímu Volkswagenu Golf, který od sedmdesátých let minulého století pěkně narostl.
Růst ovšem bude i up!, a to nikoliv v rámci nové generace, ale již v té stávající. Volkswagen totiž usoudil, že třídveřová a pětidveřová varianta jsou málo a proto chystá také verzi s prodlouženým rozvorem. Je však otázkou, pro koho tak činí. Podle zdrojů britského Autocaru by totiž cílovou destinací neměla být ani Evropa, ani Čína. A jelikož do Spojených států se up! nevyváží, zůstává nám tu z hlavních trhů Indie.
Časem uvidíme, nakolik se tento tip vyplní, stejně jako snad brzy poznáme i technická data přímo od Volkswagenu. Tím nejpodstatnějším by ale pro Českou republiku mohl být fakt, zda z delšího rozvoru a avizovaného dodatečného místa na zadních sedadlech bude profitovat také Škoda Citigo. Mladoboleslavské dvojče upu! se dočkává prakticky týchž modifikací jako německý originál, totéž pak lze říci i o Seatu Mii. Však jde v podstatě o jedno auto vyráběné na jedné lince, akorát s dílčími vzhledovými modifikacemi.
V takovém případě by dával smysl i prodej na indickém trhu, kde Škoda velmi aktivně působí a kde si na prodloužená mini docela potrpí. V tomto případě bychom pak mohli doufat i v nabízení vozu na trhu českém, kde si pro změnu zákazníci potrpí na „všechno velké”, a to v co možná nejlevnějším balení. Tohle jsou ale též otázky, na které nám Wolfsburg nebo Mladá Bolestav budou muset teprve odpovědět.
























Volkswagen up! prý trochu povyroste. Neví se však o kolik, ani pro koho je určen
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila včera 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 30.4.2025
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včeraVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
včeraNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva