Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW chystá krok, který i nejlevnější auta zdraží o další desetitisíce, Škoda stěží unikne
27.8.2021 | Petr Prokopec
Máte pocit, že nová auta jsou už teď extrémně drahá? Pokud se nestane zázrak, budeme za pár let ještě se slzou v oku vzpomínat na to, co jsme si mohli dovolit v roce 2023. VW chystá další skokové zdražení.
Ve světle událostí poslední doby stále častěji vzpomínám na tiskovou konferenci Dacie, která se odehrála v roce 2009. České zastoupení rumunské automobilky totiž na český trh uvádělo nové verze modelu Logan, které doslova šokovaly. Nikoliv pochopitelně tím, že by Van a Pick-up byly vrcholem kvality či luxusu, nýbrž cenou. První zmíněný byl k mání od 149 900 Kč, druhý pak startoval jen o 10 tisíc korun výše. A já si v té chvíli říkal, že nikdy v historii nebylo tak snadné si pořídit své vlastní nové auto.
Nyní jsme o 12 let dále a nejlevnější Dacia, jíž je nové Sandero, vás vyjde minimálně na 239 900 Kč. Pravda, její výbava je o poznání širší, než tomu bylo dříve, nicméně směr, jakým se ubírá nejen rumunská automobilka, ale rovnou celá branže, je jasný a u Dacie je nakonec patrný ze všech značek nejméně. Levněji než kdysi již nebude, a levně bohužel také ne. Místo toho se musíme připravit na rychlé a intenzivní zdražování, jak ostatně naposledy naznačil šéf Škody Thomas Schäfer. Podle dle něj totiž za pár let nebude startovací metou 200 tisíc Kč, nýbrž více jak 500 tisíc Kč.
Něco takového se může stát jen tehdy, když se hlavní starostí automobilek nestane boj s konkurencí a snaha nabídnout více, než nabízí soupeři, ale boj s regulacemi a snaha vyhovět dalším a dalším a dalším pravidlům. I když boj... Z některých kroků automobilek se zdá, že už s ničím ani bojovat nechtějí, že budou raději nabízet, co si samy umanou a budou doufat, že to někdo koupí za jakoukoli cenu.
Svědčí o tom článek obvykle dobře informovaného německého magazínu Auto Motor und Sport, dle nějž chce Volkswagen už v roce 2023 zcela skončit s manuálními převodovkami. Tehdy má dorazit Tiguan třetí generace, který již bude osazen pouze automaty stejně jako třeba nový Passat. A pokud si uvědomíme, že jeho vývoj má na starosti Škoda, která na něm pracuje společně s novým Superbem, pak je velmi pravděpodobné, že manuál bude postrádat i český vůz a tento způsob řazení se rychle vytratí ze všech koncernových modelů.
Důvod? Peníze, co jiného. Vyvíjet (a homologovat, nabízet...) vůz pouze s jednou převodovkou je pochopitelně o poznání levnější, než když mají být na výběr dvě. Úsporu to ale přinese pro automobilku, nikoli pro zákazníka - za automatické řazení se dnes obvykle připlácí okolo 50 tisíc Kč (třeba nejlevnější automatická Octavia stojí 554 900 Kč) a i kdyby výše zmíněný postup automaty částečné zlevnil, pořád půjde o komplikovanější a dražší řešení, které zvedne základní ceny o desítky tisíc.
Pokud tedy toužíte po co nejlevnějším voze nebo autě s manuálem, raději si pospěšte, dokud si ještě můžete vybrat. Stejným směrem jako Volkswagen totiž hodlá zamířit i Daimler a podobnými záměry se dlouhodobě netají ani BMW. Celkově ale bude takových výrobců daleko více i proto, že s automaty je spojena nižší papírová spotřeba a emise, elektrifikovaná auta si s manuály moc nerozumí a ta elektrická více než pár převodů ani nepotřebují. Dochází tak k zaplácnutí několika much jednou ranou, což je v dnešní době zkrátka lákavé.
Volkswagen Golf GTI lze nyní pořídit s manuální převodovkou. Do budoucna ale tato volba nebude možná, od roku 2023 hodlá německá automobilka nabízet pouze automaty. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva