Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody se otevřeně pustil do EU, snahy o zavádění elektromobilů a Euro 7 jsou prý směšné
26.8.2021 | Petr Miler
Docela překvapivý slovník zvolil při hodnocení současných automobilových plánů EU na další roky šéf největší české automobilky. Podle něj jen zabijí auta, jako je Škoda Fabia.
Nový šéf Škody nepůsobí jako člověk, který by chtěl dělat rozruch. Dělá dojem úředníka, který přišel zařídit, co bude zrovna třeba, nikoli muže s vlastní vizí, který by byl schopen bouchnout do stolu ve snaze prosadit si svou a když toho nebude schopen, klidně raději odejít. O to překvapivěji může nejnovější vyjádření Thomase Schäfera působit, třebaže si neděláme iluze, že by mohlo být spjato s jakoukoli snahou něco fakticky změnit.
Schäfer v rozhovoru s kolegy z Auto Expressu ostře varuje před současnými snahami EU zavádět emisní normu Euro 7 v momentě, kdy se beztak snaží o nařízení elektrických aut s na oko nulovými emisemi. Schäfer říká, že pokud bude norma Euro 7 schválena v její zamýšlené podobě a uvedena v platnost někdy okolo roku 2025, bude to znamenat úplný konec aut s cenou pod 20 tisíc euro (asi 511 tisíc Kč). A paradoxně i nůž do zad snahám o rozmach elektromobility.
„Pokud Euro 7 přijde v podobě, v jaké všichni říkají, že přijde, zdraží to auta jako Fabia o 5 000 Eur (asi 128 tisíc Kč). Dopad na menší auta bude proporcionálně mnohem intenzivnější než na větší modely. Je to šílené,” řekl doslova Schäfer. Jinými slovy, aby auta obstála před novými emisními pravidly, budou je muset výrobci osadit tak drahými anti-emisními systémy, že už to v případě vozů s cenou pod půl milionu korun vůbec nebude ekonomicky ospravedlnitelné.
Nemusíte být až tak bystří, abyste pochopili, že EU chce tímto krokem zvýhodnit elektrická auta, která se sice nestanou levnějšími, ale jejich spalovací konkurence se stane uměle dražší. Schäfer ale říká, že ani to fungovat nebude a paradoxně to rozmach elektromobilů zpomalí. Automobilky budou muset na jednu stranu mohutně investovat do vozů se spalovacími motory, aby je protáhly emisními testy a nabídly podstatné části zákazníků to jediné, co budou si schopni či ochotni koupit. A současně by měly cpát peníze do elektromobility? To se podle Schäfera nestane.
„Takže přijít s Euro 7 na cestě k úplné elektrifikaci na konci dekády je směšné, protože musíme utratit hodně peněz, abychom se dostali na tento stupínek, které bychom jinak mohli investovat do elektromobility. To jen poškodí celý přechod,” říká Schäfer. EU by si tak měla rozmyslet, co vlastně chce - pokud touží po rychlém nástupu elektromobility, s nějakým Euro 7 si ani nemusí dělat hlavu a může nechat dožít auta pod bičem současné, beztak extrémně přísné regulace „šestkové úrovně”.
EU ale podle všeho nepřemýšlí, a tak si ani nemůže nic rozmyslet, natož něco kloudného vymyslet. Z elektromobility se bohužel stalo spíše náboženství. A a slepá víra v cokoli lidstvu ještě nikdy nepřinesla nic dobrého.









Pokud EU nezmění svůj přístup k věci a zavede normu Euro 7 tak, jak aktuálně zamýšlí, žádnou další Škodu Fabia už podle šéfa automobilky neuvidíme, auta s cenou pod 20 tisíc euro, tedy asi 511 tisíc Kč, se stanou jen iluzí. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
před 3 hodinamiRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Alex Marquez v novém rekordu, trio Yamahy v Q2 včera 18:31
- Lucio Cecchinello vystřídal Hervé Poncharala včera 18:10
- Salačův přímý postup do Q2 včera 16:54
- Nejrychleji začal ve Velké Británii Marc Marquez včera 15:30
- Fermin Aldeguer (Ducati): „Neměl jsem peníze“ včera 09:00
Nejnovější články
Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
před 38 minutamiStellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
před 2 hodinamiJediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
před 3 hodinamiVěřte nebo ne, ale tohle je poslední novinka BMW. Její autor musí být velký fanda Minecraftu
před 4 hodinamiPorsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva