Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal prodávat první model své nové levné značky, s cenou startuje vážně nízko
27.7.2019 | Petr Prokopec
O schopnosti Volkswagenu vyrobit levné a k světu vypadající auto mnozí dlouho pochybovali, takový model je ale nyní skutečností. Je to do značné míry Škoda Karoq za poloviční cenu.
Volkswagen se dlouhá léta snažil vdechnout život nové značce, která by nízkými cenami konkurovala Dacii. Její vývoj dostala v loňském roce na starosti Škoda, ta však chystá v prvé fázi rodinu novinek hlavně pro indický trh, ve kterém koncern vidí značný a momentálně nevyužitý potenciál. Dá se samozřejmě předpokládat, že levná vozítka posléze zamíří i do ostatních zemí, ještě před tím ale VW realizoval na stejném poli jiný krok. Přistoupil k recyklaci svých produktů a v březnu oznámil, že na čínském trhu začíná fungovat nová levná značka Jetta.
Na výrobě Němci spolupracují s firmou FAW, přičemž montážní linky už běží a první levné vozy zamířily do prodeje. Během zbytku roku chce mít automobilka v Číně otevřeno na 200 nových dealerství. Netají se ani dalšími expanzivními plány, ty jsou ae spojeny jen se zeměmi rozvojového světa. Pokud tedy Jetta bude v Číně úspěšná, mohla by posléze zamířit do Afriky, Jižní Ameriky, Ruska a do dalších destinací.
Budoucnost ale nyní ponechme stranou, místo toho se budeme soustředit na přítomnost, neboť první z nových vozů vstoupil do prodeje. Jde model VS5, tedy kompaktní SUV vycházející z Volkswagenu Tharu, který je v Číně ve výrobě od roku 2018 a jenž je založen na tamní Škodě Karoq produkované od roku 2017. Vůz je 4 419 mm dlouhý, 1 841 mm široký a 1 616 mm vysoký, přičemž rozvor má délku 2 630 mm. Je to vážně Škoda Karoq v bledě modré a ani uvnitř nemá od moderních vozů koncernu VW daleko. Máme tu tedy středovou konzoli nakloněnou k řidiči, jíž navíc zdobí hranaté výdechy ventilace. Na některých místech je vidět, že se na materiálech šetřilo, lacině ale auto nevypadá.
Motor je v tuto chvíli k dispozici jen jeden, jde o 1,4 litrový přeplňovaný čtyřválec z rodiny motorů EA211, tedy zkrátka dobře známý 1,4 TSI, který dává až 150 koní výkonu a 250 Nm točivého momentu. Převodovka je v základu manuální pětistupňová, za příplatek je k dispozici šestistupňový automat. Pohon kol je samozřejmě jen přední a ani onen motor nakonec není výkřik poslední módy, ale všechny ústupky mají své ospravedlnění - cenu.
Ta je skutečně nízká, neboť VW začal SUV VS5 prodávat od 89 800 yuanů, tedy asi 299 tisíc Kč. Škoda u nás chce za základní Karoq pomalu dvojnásobek (490 900 Kč) a to je pod kapotou pouze litrový tříválec. Tušíme, že tohle auto má velmi slušné šance u zákazníků zabodovat.
Sedan VA3, který je postaven na bázi minulé generace Volkswagenu Jetta vyráběné v letech 2010 až 2018, bude ještě levnější, měl by se s cenou dostat i výrazně pod 200 tisíc Kč. Prodeje zatím nezačaly, takže to berte s rezervou, další detaily ale známe i tady. K dispozici bude se dvěma benzinovými motory, přičemž základem bude atmosférická jedna-pětka. Nad ni se poté postaví znvu přeplňovaná jedna-čtyřka se 150 koňmi, jenž dostanou na povel buď dvouspojková převodovka DSG nebo klasický šestistupňový automat.
Uvnitř vozu je přitom patrnější, jakým způsobem VW docílil nízké ceny. Jakkoliv tu totiž máme rozměrný centrální displej, vše ostatní působí přece jen zastarale. Dnešní doba je zkrátka uspěchaná, a co by ještě před nějakými pěti deseti lety dokázalo uchvátit i zhýčkaného Evropana, to je aktuálně dobré maximálně pro nenáročné zákazníky. Ti mohou počítat hlavně s tvrdšími plasty, obyčejným látkovým čalouněním či analogovým přístrojovým štítem. Na druhou stranu, pokud by takový vůz stál v přepočtu 150 tisíc korun, jak VW svého času naznačoval, prodával by se jistě znovu dobře.












VW už dříve ukázal své nové SUV Jetta VS5, které nyní začal prodávat
Sedan Jetta VA3 vstoupí do prodeje později
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejčtenější články
Majitelé Tesel doplácí na změnu vnímání automobilky, tohle sotva jeté auto ztratilo přes polovinu ceny za rok a půl
14.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Americké úřady odstraňují další absurdní omezení aut kvůli moderním antiemisním systémům, i u nás řidičům komplikuje život
14.8.2025Čínské Ferrari za cenu Škody je takový hit, že se na něj čeká přes rok. Šéf firmy vzkazuje nedočkavcům: Tak si kupte auto jinde
14.8.2025Která ze značek skupiny BMW má nejmladší zákazníky? Na první pohled to překvapí, hned na ten druhý to ale dává smysl
14.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.14. 13:37 - pavproch
- Onboard videa 09.14. 13:14 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 12:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan