Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal prodávat první model své nové levné značky, s cenou startuje vážně nízko
27.7.2019 | Petr Prokopec
O schopnosti Volkswagenu vyrobit levné a k světu vypadající auto mnozí dlouho pochybovali, takový model je ale nyní skutečností. Je to do značné míry Škoda Karoq za poloviční cenu.
Volkswagen se dlouhá léta snažil vdechnout život nové značce, která by nízkými cenami konkurovala Dacii. Její vývoj dostala v loňském roce na starosti Škoda, ta však chystá v prvé fázi rodinu novinek hlavně pro indický trh, ve kterém koncern vidí značný a momentálně nevyužitý potenciál. Dá se samozřejmě předpokládat, že levná vozítka posléze zamíří i do ostatních zemí, ještě před tím ale VW realizoval na stejném poli jiný krok. Přistoupil k recyklaci svých produktů a v březnu oznámil, že na čínském trhu začíná fungovat nová levná značka Jetta.
Na výrobě Němci spolupracují s firmou FAW, přičemž montážní linky už běží a první levné vozy zamířily do prodeje. Během zbytku roku chce mít automobilka v Číně otevřeno na 200 nových dealerství. Netají se ani dalšími expanzivními plány, ty jsou ae spojeny jen se zeměmi rozvojového světa. Pokud tedy Jetta bude v Číně úspěšná, mohla by posléze zamířit do Afriky, Jižní Ameriky, Ruska a do dalších destinací.
Budoucnost ale nyní ponechme stranou, místo toho se budeme soustředit na přítomnost, neboť první z nových vozů vstoupil do prodeje. Jde model VS5, tedy kompaktní SUV vycházející z Volkswagenu Tharu, který je v Číně ve výrobě od roku 2018 a jenž je založen na tamní Škodě Karoq produkované od roku 2017. Vůz je 4 419 mm dlouhý, 1 841 mm široký a 1 616 mm vysoký, přičemž rozvor má délku 2 630 mm. Je to vážně Škoda Karoq v bledě modré a ani uvnitř nemá od moderních vozů koncernu VW daleko. Máme tu tedy středovou konzoli nakloněnou k řidiči, jíž navíc zdobí hranaté výdechy ventilace. Na některých místech je vidět, že se na materiálech šetřilo, lacině ale auto nevypadá.
Motor je v tuto chvíli k dispozici jen jeden, jde o 1,4 litrový přeplňovaný čtyřválec z rodiny motorů EA211, tedy zkrátka dobře známý 1,4 TSI, který dává až 150 koní výkonu a 250 Nm točivého momentu. Převodovka je v základu manuální pětistupňová, za příplatek je k dispozici šestistupňový automat. Pohon kol je samozřejmě jen přední a ani onen motor nakonec není výkřik poslední módy, ale všechny ústupky mají své ospravedlnění - cenu.
Ta je skutečně nízká, neboť VW začal SUV VS5 prodávat od 89 800 yuanů, tedy asi 299 tisíc Kč. Škoda u nás chce za základní Karoq pomalu dvojnásobek (490 900 Kč) a to je pod kapotou pouze litrový tříválec. Tušíme, že tohle auto má velmi slušné šance u zákazníků zabodovat.
Sedan VA3, který je postaven na bázi minulé generace Volkswagenu Jetta vyráběné v letech 2010 až 2018, bude ještě levnější, měl by se s cenou dostat i výrazně pod 200 tisíc Kč. Prodeje zatím nezačaly, takže to berte s rezervou, další detaily ale známe i tady. K dispozici bude se dvěma benzinovými motory, přičemž základem bude atmosférická jedna-pětka. Nad ni se poté postaví znvu přeplňovaná jedna-čtyřka se 150 koňmi, jenž dostanou na povel buď dvouspojková převodovka DSG nebo klasický šestistupňový automat.
Uvnitř vozu je přitom patrnější, jakým způsobem VW docílil nízké ceny. Jakkoliv tu totiž máme rozměrný centrální displej, vše ostatní působí přece jen zastarale. Dnešní doba je zkrátka uspěchaná, a co by ještě před nějakými pěti deseti lety dokázalo uchvátit i zhýčkaného Evropana, to je aktuálně dobré maximálně pro nenáročné zákazníky. Ti mohou počítat hlavně s tvrdšími plasty, obyčejným látkovým čalouněním či analogovým přístrojovým štítem. Na druhou stranu, pokud by takový vůz stál v přepočtu 150 tisíc korun, jak VW svého času naznačoval, prodával by se jistě znovu dobře.












VW už dříve ukázal své nové SUV Jetta VS5, které nyní začal prodávat
Sedan Jetta VA3 vstoupí do prodeje později
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před 7 hodinamiNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 8 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
před 10 hodinamiJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 11 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva