Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant
10.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toskánská firma chce zavést mezi automobily kvalitativní standardy známé z výroby zakázkových obleků. Napoprvé ale krejčí zřejmě střihnul vedle.
Na zobecňování je nebezpečné zpravidla to, že se téměř vždycky mýlíte. Třeba tvrzení, že Italové mají cit pro umění a design. Při pohledu na nový Vygor Opera vás může napadnout leccos, třeba že při návrhu přídě tohoto vozu se designér přespříliš soustředil na otevřená ústa umělce, ale jen těžko bystě o něm řekli, že vypadá vkusně.
Autoři tohoto bezpochyby nepřehlédnutelného veledíla to ovšem vidí trochu jinak. Tvrdí, že „Vygor je vzrušující unikátní umělecké dílo s tělem pružným jako kočka a připomínající elegantní sen“. A kdyby jen to. „Opera je automobil pohybující se jako s větrem v zádech, vyvolávající náhlé záchvěvy radosti. Nechá vás bez dechu a v oněmění, aby pak ve vás nechal vybouchnout emoce“. A pak tu máme motor. „Jeho řev je čistý adrenalin, je agresivní a kousavý, ale také poslušný jako hedvábí. Je jako vzrušení z doteku leoparda. “ Proč mě tohle u Italů nepřekvapuje.
Prezentace modelu Opera proběhla v čase, který toskánská firma slíbila. Tedy 10. 10. v 10 hodin. Moc konkrétních informací jsme se ale zatím nedozvěděli. Podle fotek víme, že nejde o sporťák, jak jsme původně předpokládali, ale o crossover kombinující karoserii kupé na zvednutém podvozku s pohonem všech kol. Vygor má v plánu založit v tomto směru nový segment a pravdou je, že moc podobných automobilů zatím neexistuje.
Podle prvních zpráv spočívá základ Opery na trubkovém ocelovém rámu s nezávislým zavěšením všech kol tvořeného dvojitými lichoběžníky a stavitelnými tlumiči. Karoserie je hliníková a hmotnost vozu by se měla pohybovat kolem 1 500 kg. Vygor chce v rámci individualizačního programů nabídnout svým zákazníkům možnost podílet se na návrhu designu interiéru, nastavení podvozku od nejostřejšího, přes komfortnější GT, až po univerzální a vhodné i do terénu.
K mání bude různá světlá výška, pět rozměrů kol v rozmezí od 18 do 22 palců a tři výkonové verze motorů - 300, 350 a 420 koní. Kabina bude čalouněna kvalitní kůží a každý detail má být zpracováván a montován ručně. Vygor tvrdí, že majitel vozu by se měl po usednutí do sedačky cítit jako v prvotřídním, ručně šitém obleku. Vstup na trh je očekáván začátkem roku 2012, další detaily bychom se měli dozvědět v následujících měsících.







Motory Opery by měly mít výkon od 300 do 420 koní. Jaké konkrétně, se zatím neví.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
včeraRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprintu opět Marquez, ale Alex včera 22:51
- V Moto2 získal PP Canet; 16. Salač včera 22:32
- Pole Position Moto3 v sobotu pro Ruedu včera 14:00
- Polesetter se jmenuje Fabio Quartararo včera 13:42
- Most prosím znovu v létě! včera 10:00
Nejnovější články
Nekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 3 hodinamiNejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
včeraAlespoň v něčem je nové BMW M5 dobré: Ceny předchůdce posílá výš a výš, zůstane zřejmě nepřekonatelným vrcholem
včeraZkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
včeraStellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva