Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h
10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fenyr má oproti spekulacím větší motor, ale nižší výkon. Dynamika na úrovni Bugatti Veyron však zůstala.
O druhém modelu libanonské automobilky W Motors jsme se v náznacích zmiňovali minulý týden. S otevřením bran dubajského autosalonu si jej ovšem můžeme představit do posledního šroubku, přičemž začneme u pohonné jednotky. Ta oproti předchozím spekulacím doznala zvětšení objemu, namísto 3,7litrového šestiválce tak najdeme mezi nápravami usazený agregát čtyřlitrový. Své kořeny má samozřejmě u Porsche, posléze však prošel laděním u RUFu.
Navzdory většímu objemu a oproti původním dohadům ovšem pohonná jednotka dává k dobru nižší výkon, konkrétně „pouze“ 900 koní a 1 200 Nm točivého momentu. Ačkoliv ovšem nedošlo k pokoření či překročení tisícikoňové mety, jízdní dynamika zahanbující Bugatti Veyron dosažena byla, a to hlavně díky nízké hmotnosti 1 300 kg. Stovku tak Fenyr Supersport pokoří již za 2,7 sekundy, jeho nejvyšší rychlost pak má přesahovat metu 400 km/h.
Veškerý výkon přenáší na zadní kola sedmistupňový dvouspojkový automat PDK s pádly pod volantem, jemuž asistuje samosvorný diferenciál. Vpředu se počítá se vzpěrami MacPherson a 20palcovými kovanými koly, vzadu pak s víceprvkovou nápravou a jednadvacítkami. Mimo to ve všech rozích nechybí adaptivní tlumiče, karbon-keramické brzdy a stabilizátory vpředu a vzadu.
Dále dostal Fenyr Supersport do vínku hliníkový trubkový rám a karbonovou karoserii, která prošla řádným aerodynamickým laděním. Vpředu i vzadu se pyšní diodovými světly, ty se ale již musí obejít bez diamantů, jež zdobily předchozí Lykan Hypersport. Ve srovnání s prvotinou firmy má přitom novinka firmy být řidičsky záživnější a zábavnější.
Zároveň půjde také o mnohem dostupnější model, který již nebude limitovaný pouhými sedmi kusy. Místo toho má každým rokem vzniknout pětadvacet exemplářů, z nichž každý vyjde na milion dolarů (cca 25,1 milionu korun). To sice není zrovna nízká suma, oproti supersportu známému přeskakováním mezi dubajskými mrakodrapy je však 3,4krát nižší.











Fenyr Supersport má oproti předchozím dohadům objemnější motor o nižším výkonu. Stovku však zvládne za 2,7 sekundy a zdolat má více než 400 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 10 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 2 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 5 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
