Jak drahé je vlastnit Bugatti Veyron? Jen výměna oleje stojí půl milionu

(video) Veyron Super Sport žádá každoročně údržbu za 718 tisíc a pneumatiky ani olej v tom nejsou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jak drahé je vlastnit Bugatti Veyron? Jen výměna oleje stojí půl milionu

23.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Jak drahé je vlastnit Bugatti Veyron? Jen výměna oleje stojí půl milionu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(video) Veyron Super Sport žádá každoročně údržbu za 718 tisíc a pneumatiky ani olej v tom nejsou.

Že drahá auta mají také drahou údržbu, není novinkou. Ovšem korunu tomu nasazují provozní náklady Bugatti Veyron, které jsme nakousli nedávno s informací, že si dva bohatí Nizozemci koupili jedno Bugatti Chiron napůl. Tento vůz má totiž oproti Veyronu mít provozní náklady zhruba poloviční.

Nyní se objevilo video známého majitele mnoha špičkových aut, investora, obchodníka s nemovitostmi a filmového producenta Alejandra Salomona. Ten vlastní kde co vše, včetně třeba na míru postaveného Pagani Huayra 730 S a na novém snímku probírá výčet klíčových provozních nákladů Veyron Super Sport, toho zatím nejlepšího moderního Bugatti s výkonem 1 200 koní, které se v USA dostalo do rukou pouhým osmi lidem. Toto je navíc celočerné, což z něj dělá ještě výjimečnější vůz.

Salomon Veyron nevlastní, je jeho přítele, možná i proto jej náklady na provoz tolik fascinují. A to jde o opravdu bohatého člověka, který by si jistě i samotné Bugatti mohl dovolit pořídit. Salomon zkraje hovoří o Kalifornii, která má přísnější emisní standardy než zbytek amerických států - a zbytek světa, dalo by se říci, ale o emise tu primárně nejde. Pokud jste si ovšem právě tam koupili Veyron Super Sport za ceníkovou cenu, zaplatili jste nejméně 3,2 milionu dolarů, tedy 76,6 milionu korun. A k tomu daň 10 %, tedy dalších 7,66 milionu korun.

To je ovšem jen začátek, bez dalších desítek milionů korun v kapse není radno s tímto autem opouštět garáž. Drobnost jako každoroční kontrola a údržba v servisu přijde na 30 tisíc dolarů, tedy 718 tisíc Kč. Nepočítejte ale s tím, že by v této ceně bylo bůh ví co, pravděpodobně si jen pár dobře proškolených mechaniků na vůz trochu „posvítí”. Jen výměna oleje jinak stojí 20 tisíc dolarů (cca 480 tisíc korun), což je jen stěží uvěřitelné, pokud kvůli ní není potřeba rozebrat půlku auta jako při servisu Carreey GT. Nebo pokud Bugatti neúčtuje takové sumy jen proto, že může a klienti mu je rádi platí. Protože jen pak si mohou být jisti, že si vůz nepořídil kdejaký „sociál”.

Jen servis a péče o motor ale pochopitelně auto nespasí, třeba pneumatiky na Veyron stojí v USA stojí 30 tisíc dolarů (718 tisíc korun) za sadu. A každou třetí výměnu - tedy každých 12 tisíc kilometrů - je potřeba vyměnit i disky. Celkem za 12 tisíc kilometrů jen za disky a pneumatiky v USA utratíte 120 tisíc dolarů (cca 2,9 milionu korun). A proč je nutno měnit i disky? Protože k nim jsou pneumatiky přilepené, jinak by se mohly při plném plynu začít disky protáčet v gumách. Tolik síly prý Veyron Super Sport má a disky více než tři „lepení” spolehlivě nevydrží.

Salomon nerozebírá všechny náklady, z těch pravidelných by jistě za zmínku stály ještě brzdy. Ale čekejme podobný extrém. Přesto Alejandro S. uzavírá vše smířlivě - Bugatti je tak velkorysé, že pokud jste hned při koupi vozu složili 50 tisíc Eur (1,35 milionu Kč), pak vám po první tři roky dodá ony servisní prohlídky „zdarma”. V tom dozajista nebudou pneumatiky, brzdy a pravděpodobně ani onen olej, i tak by ale šlo o slevu asi 812 tisíc Kč oproti běžným nákladům. A za tu už se dá koupit třeba... jedna sada pneu. Poslechněte si to na vlastní uši.


Jak drahé je vlastnit Bugatti Veyron? Jen výměna oleje stojí půl milionu - 1 - bugatti veyron super sport naklady 01Jak drahé je vlastnit Bugatti Veyron? Jen výměna oleje stojí půl milionu - 2 - bugatti veyron super sport naklady 02Jak drahé je vlastnit Bugatti Veyron? Jen výměna oleje stojí půl milionu - 3 - bugatti veyron super sport naklady 03
Na videu můžeme vidět černočerný Veyron Super Sport

Zdroj: Salomondrin na YouTube

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.