Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Z továrny unikly fotky dramaticky přepracované Lady Vesta, skutečně bude jako Tesly
4.12.2021 | Petr Prokopec
Od jednoho z nejlevnějších aut vůbec tak nějak nečekáte, že by se přiblížilo drahým americkým elektromobilům, přesně to se ale stane. Interiér je jiný skoro k nepoznání a výrazně se liší i zevnějšek.
S modelem Vesta přišla Lada již v roce 2015. Pokud by se jednalo o „západní“ automobilku, každý by v tuto chvíli nejspíše již vyhlížel novou generaci. Řeč je ale o ruském AvtoVAZu, tedy o firmě, která třeba SUV Niva produkuje již čtyřiačtyřicet let, a to bez výraznějších změn. Není tak vlastně překvapivé, že v případě Vesty se Lada teprve nyní chystá na facelift. Ten by pak měl dorazit v příštím roce, kdy se začne také prodávat.
Zatímco v případě zmiňovaného off-roadu Lada v rámci poslední modernizace změnila víceméně jen středovou konzoli, Vesta projde mnohem výraznějšími úpravami. V případě zevnějšku tu máme vodítko od ruského Avtogradu, podle nějž - a jeho nepříliš kvalitního záběru - můžeme očekávat nejen nové nárazníky vpředu a vzadu, ale také nová čelní a koncová světla i přepracovanou masku chladiče a dokonce i odlišné blatníky. Zatímco v zadních partiích by se ale Vesta měla vůči stávajícímu provedení proměnit spíše v detailech, zepředu má být agresivnější tón mnohem patrnější.
Ještě více novinek ovšem nalezneme uvnitř, jak ukazují citelně kvalitnější záběry uniklé přímo z továrny. Lada se očividně rozhodla vkročit do 21. století a vůz osadí digitálním přístrojovým štítem i „tabletem“ orientovaným na výšku a propojeným s multimédii po vzoru Tesly. Tyto prvky si lidé mohli do kabiny nainstalovat i doposud, vždy ale šlo o produkty třetích stran. Po faceliftu bude veškerá výbava tovární, a tedy s plnou zárukou. Přístrojový štít přišel o příčné dělení, což je u LCD panelu pochopitelné, na oranžovo-bílou grafiku ale sází nadále.
Souběžně s přístrojovým štítem se pozmění i kaplička za volantem, stejně jako volant jako takový. Přepracovány nicméně budou rovněž kliky dveří s navazujícími kryty reproduktorů, dveřní madla, výdechy klimatizace nebo rámeček voliče automatické převodovky. Z Renaultu Duster pak byla převzata moderní klimatizace, chybět ovšem nebudou ani porty na USB. S těmito prvky ale bude spojena vrcholná výbava, zatímco u základních úrovní lze čekat pouze klasické rádio.
Otázkou zůstávají změny v motorovém prostoru, velké rošády ale nečekáme. Spíše se dá vsadit na to, že Vesta opět dorazí s atmosférickou jedna-šestou a jedna-osmou. Můžeme pak už jen dodat, že po stránce cenové lze očekávat menší vzestup nad stávajících 250 tisíc korun, nicméně i tak by Vesta měla zůstat cenově dostupným vozem. Na tom si Lada zakládá především.



Lada Vesta navzdory své ceně ani dnes nemusí vypadat marně, verzi Sport to snad i sluší. Přesto se brzy dočká rozsáhlého faceliftu, který zachycují fotky níže - uvnitř přinese jí digitální přístrojový štít i centrální tablet. Foto: AvtoVAZ
Zdroje: Lada.online@VKontakte, Avtograd News@VKontakte
Bleskovky
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
včeraŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další vítězstvi Michaela Dunlopa, 9. Dokoupil! včera 23:57
- Rovněž side II pro dvojici bratří Croweových včera 23:42
- Dean Harrison i podruhé vítězem včera 23:25
- #93 stále tvrdí muziku včera 17:48
- Salač musí do Q1 včera 17:26
Nejnovější články
Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
před 33 minutamiDodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
včeraJeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
včeraŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
včeraDalší z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva