Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Za Ladou se v EU zavírá voda, ani fakt, že rozvrátila bodové hodnocení Němců, nepomáhá
18.9.2021 | Petr Miler
Nikdy tu nebyly vyloženým hitem, své zákazníky si ale nacházely a Niva byla svého času dokonce nejprodávanějším vozem s pohonem 4x4 v Evropě. Tyto časy jsou dnes už definitivně pryč.
Lada už v dubnu roku 2019 oznámila, že se stahuje z trhů Evropské unie a ke konci roku to skutečně udělala. Zprvu naznačovala, že by v prodeji mohla po další léta udržet alespoň Nivu coby místní legendu a svého času nejprodávanější auto s pohonem 4x4 na celém kontinentu. I ta ale s loňskem skončila a zájemci tak mohli sahat už jen po individuálním dovozu. Ten ale nebývá cestou, jak dostat do rukou lidí jakkoli větší množství aut a případ Lady zjevně není výjimkou.
Potvrzuje to ruský Avtostat, podle nějž registrace Lad v zemích EU letos za období od ledna do srpna padly až k nule. Konkrétně bylo za osmý měsíc letošního roku prodáno pouhých 214 aut, za celý letošní rok pak 1 051 vozů. To je skutečně téměř nic a oproti už tak mizernému loňsku se jedná o propad o 39,7 %. Pro srovnání - více aut už v EU prodává i exkluzivní Alpine s jediným sportovním modelem v nabídce, vedle toho je Lada s plejádou levných modelů masovka mezi masovkami. Přesto prodává méně aut.
Není tedy těžké s Rusy souhlasit v tom, že za nově prodávanými Ladami se v EU zavřela voda. Nic na tom nezměnil ani fakt, že stále původní Niva (dokonce přímo ta na fotkách níže) svého času rozvrátila bodové hodnocení Němců, neboť i o ni zjistili, že na některé vozy prostě známky nestačí a je třeba je hodnotit jinak. Individuální dovoz pochopitelně neskončil a neskončí, nakonec i u nás lze takto koupit Nivu 2021 za pořád slušné peníze. Tímto způsobem se ale bude odbyt nejspíše dál propadat, až skončí u nanejvýš pár desítek aut za měsíc.
Ruská značka tak svým způsobem ukončila svou dekády trvající pouť západní Evropou, kterou nikdy nebylo možné označit za zcela neúspěšnou, vzhledem k obecné úrovni Lad rozhodně ne. Jak už jsme zmínili, individuální dovoz je dál možný a některé specifické Nivy se tu dokonce budou vyrábět v provedení, které nemohou dostat ani Rusové. Ve všech případech ale půjde o okrajové, z pohledu celého trhu nevýznamné záležitosti.
Může nás to jen mrzet, třebaže argumentace Rusů pro takový krok je pochopitelná. Na druhou stranu, naděje nikdy neumírá a šéf mateřského Renaultu už dříve potvrdil, že novou Nivu půjde oficiálně koupit i u nás. Teď je jen otázkou, kdy a zda vůbec dorazí. Rok 2024? Můžeme v to alespoň doufat.





























Lada Niva v Evropě oficiálně skončila loni a individuální import už mnoho nezachraňuje, ačkoli Auto Bild tak trochu nechtěně udělal hodně proto, aby tento model v Německu zviditelnil. Letošní prodeje v celé EU už jsou skoro nulové. Foto: Lada Automobile Deutschland
Zdroj: Avtostat
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera