Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Za Ladami v Evropě se zavírá voda, poslední naděje na udržení pohasla
18.2.2021 | Petr Miler
Lady byly, zvlášť v některých zemích, nepřehlédnutelnou součástí automobilového prostředí po dekády, po oficiální odchodu z trhu ale začaly mizet. Teď už nepomáhá ani individuální dovoz.
Lada už v dubnu roku 2019 oznámila, že se stahuje z trhů Evropské unie a ke konci roku to skutečně udělala. Zprvu naznačovala, že by v prodeji mohla po další léta udržet alespoň Nivu coby místní legendu a někdejší nejprodávanější auto s pohonem 4x4 na celém kontinentu. I ta ale s loňskem skončila a zájemci tak mohli sahat už jen po individuálním dovozu. Ten ale nebývá cestou, jak dostat do rukou lidí jakkoli větší množství aut a případ Lady není výjimkou.
Potvrzuje to ruský Avtostat, podle nějž registrace Lad v zemích EU letos v lednu padly k nule. Konkrétně se jedná o 62 aut, což je ale skutečně téměř nic a oproti už tak mizernému loňskému lednu jde o propad skoro o 67 %. Ano, trh padá jako celek a 20-30% poklesy jsou dnes normální, nicméně pokud je výsledkem 62 prodejů, nelze s Rusy než souhlasit, že za nově prodávanými Ladami se tu zavřela voda.
Ruská značka tak svým způsobem ukončila svou dekády trvající pouť západní Evropou, kterou nikdy nebylo možné označit za zcela neúspěšnou, vzhledem k obecné úrovni Lad rozhodně ne. Individuální dovoz je možný dál a některé specifické Nivy se tu dokonce budou vyrábět v provedení, které nemohou dostat ani Rusové. Ve všech případech ale půjde o okrajové, z pohledu celého trhu okrajové záležitosti.
Může nás to jen mrzet, třebaže argumentace Rusů pro takový krok je pochopitelná. Na druhou stranu, naděje nikdy neumírá a šéf mateřského Renaultu nedávno potvrdil, že novou Nivu půjde oficiálně koupit i u nás. Teď je jen otázkou, kdy a zda vůbec dorazí. Rok 2024? Můžeme v to alespoň doufat.





























Lada Niva v Evropě oficiálně skončila loni a individuální import už mnoho nezachraňuje, letošní lednové prodeje jsou prakticky nulové. Foto: Lada Automobile Deutschland
Zdroj: Avtostat
Bleskovky
- Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
včera - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021
Nejnovější články
- Prodej první značky VW se zdá být hotovou věcí, promluvil o tom sám šéf kupce
před 3 hodinami - Nová ruská značka ukazuje, o kolik rozumnější přístup Rusko k některým věcem má
před 4 hodinami - Německá cesta, jak udržet v prodeji auta na benzin místo elektromobilů, získává na vážnosti
před 5 hodinami - Levná čínská obdoba nejlepších BMW a Mercedesů je prý o dost lepší, než by vás napadlo
včera - Krásné luxusní SUV s dieselem V8 už i v aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie
včera - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
včera - Hyundai školí konkurenci, jediným chytrým rozhodnutím z loňska teď vydělává miliardy
včera - Nejdrsnější obrněné auto světa vzniklo jen v 5 kusech, monstrum uveze zlato za 90 miliard
včera - Hlad po SUV nebere konce, v popularitě tohoto typu aut nastal další zlom
včera - Nejproblematičtější ojetiny současnosti, kterým je podle Němců lepší se vyhnout
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11:03 - rhinos
- Rychlodotazy 11:00 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 08:57 - risomas
- Koronavirus 06:16 - řidičBOB
- Politický koutek 00:27 - ExFun
- 2 auta za spolu cca 35000€ 16:54 - Snowman000
- Porsche - vse o sportovnich modelech 13:55 - pavproch
- Genevo ONE - Zkušenosti 12:53 - řidičBOB
- Co čtete? (vážná literatura, ne motoristická) 27.2.2021 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 27.2.2021 - pavproch