Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zázraky se dějí, venku je nové auto s výkonem 677 koní a manuálním řazením
2.2.2021 | Petr Prokopec
Už jsme mysleli, že něco takového nikdy neuvidíme, zázraky se ale skutečně dějí. I na počátku roku 2021 můžeme vítat úplně nové sportovní sedany Cadillacu s výkonem až 677 koní a překvapivě přívětivými cenami.
Dámy a pánové, zapomeňte na Audi RS, BMW M a Mercedes-AMG. Jakkoliv jsou stroje německé sportovní ligy přitažlivé, od nynějška budou hrát v očích nadšených řidičů druhé housle. Svět má totiž novou modlu, která nepochází z Evropy. Místo toho se o její zrod postarala Amerika, konkrétně pak Cadillac, který odhalil nové modely CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing. A právě tyto vozy by pro vás měly být Alfou i Omegou, pokud to s nadšením do řízení myslíte opravdu vážně.
Za těmito chvalozpěvy stojí příchod avizovaného manuálu. Tedy převodovky, na kterou výše zmíněná německá liga s výjimkou BMW M3 zanevřela. Cadillac nicméně velmi správně pochopil, že stále existuje spousta lidí, kteří touží po intenzivnějším propojení s vozem a skoro nikdo jim nic nenabízí. Manuál proto nejen že vrátil do hry, ale ještě jej řádně vylepšil. Šestistupňová převodovka sice dostala do vínku automatické meziplyny a také možnost řadit pod plným plynem, aniž byste sundali nohu z pedálu, ale snad tyto funkce půjde vypnout. Kromě toho se manuál dočkal i dvoukotoučové spojky pro lepší odezvu.
S touto převodovkou je v případě modelu CT4 spojen 3,6litrový šestiválec twin-turbo, zatímco větší sedan CT5 se již dočkal kompresorem přeplňovaného 6,2litrového osmiválce. My se v prvé fázi zaměříme na tuto jednotku, která produkuje neskutečných 677 koní a 896 Nm točivého momentu. To jsou čísla, jakým se nemůže rovnat ani nedávno odhalené BMW M5 CS či Mercedes-AMG E63S. Což ostatně platí také o nejvyšší rychlosti, která vyšplhala na 322 km/h. V případě sprintu na stovku CT5 potřebuje 3,7 sekundy.
Daného zrychlení sedan dosahuje s desetistupňovým automatem, přičemž i ten byl poladěn, aby lépe odpovídal nové nátuře vozu. Majitelé tak budou mít k dispozici i manuální režim, během kterého mohou využívat hořčíková pádla pod volantem. Software převodovky byl přitom nastaven tak, aby v manuálním režimu nikdy neměnil rychlosti automaticky, nýbrž až na vaše pokyny - to dělají třeba i Audi RS. Zároveň je navíc možné aktivovat dynamický sportovní režim, jenž je zaměřen na okruhovou jízdu a reaguje dokonce i na změny v rámci přetížení.
CT5 přitom na rozdíl od zmiňované německé ligy není čtyřkolkou, veškerý výkon tedy míří pouze na zadní kola. Automobilka totiž uvedla, že vše, co by nezlepšovalo časy na okruhu či sportovní výkony obecně, zamířilo přes palubu. I z toho důvodu pak byla kupříkladu litinová skříň zadního diferenciálu vyměněna za hliníkovou, jenž snižuje hmotnost o 10 kg. Další redukci o 24 kg pak mohou zařídit karbon-keramické kotouče, jimiž lze nahradit standardní ocelové brzdy od Bremba.
Odlehčením ovšem může projít i karoserie, pokud ji osadíte karbonovým paketem. Cadillac nicméně již v tomto případě neuvádí mnoho bližších podrobností vyjma toho, že sada snižuje vztlak o podstatných 75 procent. Tím bychom ale povídání o větším sedanu mohli uzavřít, načež se přesuneme k tomu menšímu. Než se tak ovšem stane, jen dodáme, že uvnitř je možné počítat se sportovním volantem a sportovními sedadly, jimž kromě chlazení nechybí ani masážní strojek.
Co se Cadillacu CT4 týče, pak jeho pohonná jednotka produkuje 479 koní a 603 Nm. Z těchto čísel již čelist neklesá až na zem, jakkoliv je třeba dodat, že jde stále o působivé hodnoty. Ve srovnání s jakoukoli myslitelnou konkurencí je pak Američan o poznání levnější, neboť automobilka si za CT4 účtuje 59 990 USD (cca 1,28 mil. Kč). S relativní lácí je pak spojen i model CT5 startující na 84 990 USD (1,82 mil. Kč).
Také v případě menšího sedanu je možné volit mezi manuálem a automatem, znovu však obě převodovky směřují výkon pouze na zadní kola. Podvozek přitom tak jako u většího sourozence počítá s tužšími pružinami, dutými stabilizátory či poslední generací magnetických tlumičů. Aerodynamický paket karoserie je pak jistotou i v tomto případě, přičemž dle Cadillacu redukuje vztlak vůči standardnímu sedanu dokonce o 214 procent.
Lze už jen dodat, že zatímco CT5 standardně jezdí na 19palcových kolech, CT4 sází na osmnáctky. Také za nimi se nachází v základu brzdy Brembo, karbon-keramické kotouče však nelze pořídit ani za příplatek. V případě kabiny jsou pak standardem sportovní sedadla s vyhříváním, za ono chlazení a masážní strojek, jenž by vám napravil záda po dni stráveném na okruhu, je však třeba připlácet.































Cadillac představil nové modely CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing, v jejichž případě je možné výkonný šestiválec a osmiválec spárovat také s manuální převodovkou, to je dnes u tak výkonných aut naprosto ojedinělé. Foto: Cadillac
Zdroj: Cadillac
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 57 minutami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
před 2 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 3 hodinami
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 5 hodinami
Elektrické fiasko Porsche nekončí. Automobilka hází ručník do ringu v Číně, zavře svou nabíjecí síť
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
