Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem
1.1.2021 | Petr Prokopec
Jakkoli to zní bizarně, je to tak. V době, kdy silnější auta s manuálním řazením skoro neexistují, přichází dvě úplně nová. A značka, která za pár let už nechce znát ani spalovací motory, je předem velebí.
Z manuálních převodovek v jakkoli výkonnějších autech je už pěkných pár let druh zralý na vymření. V Evropě už ruční řazení nedostane ani nový Golf R a z opravdu silných aut se čtveřicí nebo pěticí dveří ho má dostat pouze nové BMW M3, byť od automobilky je to trochu danajský dar. Mezi sportovními kupé je situace o něco málo lepší, ale opravdu jen o málo. „Fofrklacek“ dávno nemá jediné Ferrari, Lamborghini, Corvette C8, Toyota Supra, Ford Mustang Shelby GT500 a další.
Za této situace bychom čekali jen další a další vystavená parte, jenže realita je jiná. Pokud letos sáhnete po nových Cadillacích CT4-V a CT5-V ve vrcholných provedeních Blackwing, budete moci volit mezi automatem a manuálem. A samotná automobilka říká, že ruční řazení dělá z obou modelů lepší auta.
Je oznámení o to překvapivější, když přichází od značky spadající pod koncern General Motors. Ten totiž podobně jako VW Group vyznává lásku především elektrifikaci, s níž manuály netykají už vůbec. Cadillac tak kráčí nejen proti všeobecnému proudu, ale navíc proti oficiálně prezentovaným firemním strategiím. Jak se tedy zdá, o elektrickém pohonu výrobci sice stále hovoří jako o jediné cestě, ve skutečnosti ale stále zůstávají věrni spalovacím motorům.
Je to pochopitelné, neboť elektrifikace je prozatím ztrátová a je otázka, zda tomu někdy bude jinak. Oproti tomu na benzinových či dieselových vozech se vydělat dá. A pokud ta či ona automobilka vyrukuje s něčím extra, co nikdo jiný nenabízí, pak může vydělat jen víc. Ve výsledku bychom se tak vůbec nedivili, kdyby v případě Cadillacu byl u modelů CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing byl standardem automatem a za manuál se připlácelo. Nebo šlo alespoň o stejně drahé alternativy, i když manuál je výrobně podstatně levnější.
Na potvrzení této teze si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat, oba vozy totiž mají debutovat až v létě. Aktuálně tak již jen dodáme, že vylepšený manuál i nadále používá skříň od Tremecu. Nicméně Cadillac měl přihodit navrch pumpu umožňující vyšší průtok oleje kvůli chlazení, stejně jako extra izolaci. Díky tomu by mělo celé auto podle mluvčího automobilky působit lépe, sofistikovaněji než jakákoli jiná verze.
Mimořádně zajímavý bude manuál hlavně v případě Cadillacu CT5-V Blackwing, neboť dojde k jeho propojení s 6,2litrovým osmiválcem. Výkon by přitom měl překročit 600 koní, zatímco nejvyšší rychlost vzroste nad 320 km/h. Oproti tomu CT4-V Blackwing bude mít k dispozici 3,6litrový šestiválec naladěný na necelých 500 koní. Oba vozy pak kromě manuálu, jenž bude pochopitelně lehčí než 10stupňový automat, budou k mání i s příplatkovými hořčíkovými koly.






Chystané Cadillacy CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing budou k mání i s novou manuální převodovkou, kupodivu. A dokonce s ní mají působit lépe než s automatem. Foto: Cadillac
Nová manuální převodovka zatím oficiálně ukázala jen hlavici řadicí páky vytvořenou s pomocí 3D tisku. Foto: Cadillac
Zdroj: Cadillac Society
Bleskovky
- Nové Rychle a zběsile ukázalo v upoutávce víc ze svého děje, je čím dál absurdnější
včera - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021 - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
13.4.2021 - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021
Nejdiskutovanější články
- Ford oznámil 30 000 svých zaměstnanců, že už nemusí chodit do práce
18.3.2021 (47) - Šéf automobilky bez okolků řekl, co může mít za následek britský zákaz aut na benzin a naftu
20.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1) - Šéf Audi říká, že vývoj elektromobilů zamíří opačným směrem, než si většina lidí myslí
16.2.2021 (1) - Popularita Ferrari mezi obyčejnými lidmi se dramaticky propadá, firma udělala spoustu chyb
4.3.2021 (1) - Nejprodávanější čínské SUV už se vyrábí v Evropě, za 450 tisíc nabízí, co Škoda za milion
4.3.2021 (1) - Němci proklepli nejoblíbenější českou ojetinu, varují hlavně před třemi problémy
21.3.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 15:06 - M.Z.
- Onboard videa 14:59 - M.Z.
- Politický koutek 13:03 - Stepan
- Americké vozy a vše kolem nich 12:18 - 970ka
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11:48 - honziss
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 09:58 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09:31 - řidičBOB
- Combi 4x4 do 300tis kč 09:04 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 20:24 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 18:51 - pavproch