Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zcela nový Range Rover předčasně odhalen únikem, jeho záď je snad až odpudivá
21.10.2021 | Petr Prokopec
Na první pohled se může zdát, že před sebou máme stále stejné auto či nanejvýš jeho facelift, jde ale skutečně o zcela novou generaci. Ta tak na jednu stranu působí nepříliš nově, na tu druhou ale nepůsobí ani lákavě.
Navrhnout nový automobil není nic jednoduchého. I proto design nemá na starosti jeden člověk, místo toho jde práci celého týmu. Ten je navíc rozdělen na několik skupin, kdy jedna se věnuje exteriéru, druhá interiéru a třetí kupříkladu detailům. Všechny pak diriguje designový šéf, jímž je v případě britské automobilky Land Rover Gerry McGovern. Ten pro značku pracoval ještě předtím, než ji nakrátko převzalo BMW, přičemž v té době jím vedený tým navrhl Range Rover třetí generace. Tedy vůz, který díky nadčasovému vzhledu mohl být ve výrobě po dlouhých 11 let.
V roce 1999 McGovern odešel k Fordu, aby se o pět let později vrátil k Land Roveru, kde zastává post šéfdesignéra dodnes. Není tedy překvapivé, že je podepsán i pod čtvrtou generací Range Roveru, která je taktéž ve výrobě již téměř dekádu. Je však nutné dodat, že její stylizace již tak nadčasová není. Zádrhel tkví hlavně v detailech, které měly klasické SUV přenést do jednadvacátého století. V mnoha případech však působí spíše pouťově. Jakkoliv je třeba dodat, že mohlo být daleko hůře.
Jak se ale nyní zdá, hůře teprve bude. Land Rover totiž příští týden 26. října odhalí Range Rover páté generace. My nicméně na premiéru již se zatajeným dechem nemusíme čekat, neboť na veřejnost prosákly první oficiální i špionážní snímky nemaskovaného auta. A z nich začíná být jasně patrné, že téma pouťovosti bylo umocněno na maximum. S uspokojením tak nelze hledět ani na přední partie, z nichž je člověku do pláče asi nejméně. Jakkoliv zde totiž máme typický minimalismus, ten naráží na výrazné chromové prvky.
S nimi značka koketuje i na bocích, přičemž detail za předními koly lze ještě přejít s ohledem na jisté historické kořeny. Ovšem proč Britové přišli s naprosto zbytečnou vsuvkou, jenž zakončuje linku pod okny, je záhadou. Pokud jde totiž o odkaz na předchozí světla zasahující do boků, pak jde o odkaz zcela zbytečný. Na druhou stranu, Land Rover v těchto partiích s nějakým dělícím prvkem přijít asi musel, neboť tento panel karoserie vlivem změn na zádi poněkud nabobtnal.
Tím se přitom dostáváme k nejkontroverznější části novinky, a to k jejím zadním partiím, které nejspíše osloví jen asijské publikum. Chápeme pochopitelně, že design je třeba modernizovat, stejně jako jsme si vědomi toho, že LEDky a OLEDky dávají návrhářům nebývalou svobodu. Ovšem zde máme záď, jenž vůbec nekoresponduje s přídí. A zatímco okraje ještě naznačují příslušnost ke značce, víko zavazadelníku působí jako ukradené z jiného vozu.
Finální soudy si pochopitelně ponecháme až na oficiální premiéru, momentálně ale vzhledu dáváme palec dolů. Raději se proto ještě v rychlosti přesuneme k technice, která vychází z nové platformy MLA Flex. Ta byla uzpůsobena spalovacímu, hybridnímu i elektrickému ústrojí, plně bateriové provedení ovšem zpočátku nebude k mání. Stejně tak je třeba zapomenout na pětilitrový osmiválec, jakkoliv náhrada za něj je důstojná - jde totiž o 4,4litrovou jednotku V8 z produkce BMW.
Krom toho bude možné sáhnout po třílitrovém šestiválci s mild-hybridní technikou a plug-in hybridním ústrojí, jenž tvoří dvoulitrový čtyřválec a elektromotor. Nejspíše všechny jednotky přitom bude možné spárovat se standardním či prodlouženým rozvorem, ani u jedné verze nicméně nedostanete více než pět sedadel. Interiér by totiž měl být ještě luxusnější a komfortnější než dosud, čímž Britové zjevně hodlají kompenzovat rozpaky z exteriéru.


Oficiálně se Land Rover zatím pochlubil jen několika náznaky Range Roveru páté generace. Foto: Land Rover
Na veřejnost nicméně již unikly snímky, jenž vůz odhalují v plné „kráse“. Přičemž oči drásá jak pojetí přídě, tak boků a především pak zádě. Nejsou to přitom nějaké podvrhy či neoficiální rendery, jak potvrzují fotky z výroby níže. Foto: Land Rover
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Krize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před hodinouNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva