Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo

Říká si jako filmová příšera a popravdě řečeno to není přehnané. To se ale bavíme o atmosféricky plněné verzi, jak si pak bude říkat ta s dodanou dvojicí turbodmychadel?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo

31.5.2021 | Petr Prokopec

Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo

/

Foto: Ford

Říká si jako filmová příšera a popravdě řečeno to není přehnané. To se ale bavíme o atmosféricky plněné verzi, jak si pak bude říkat ta s dodanou dvojicí turbodmychadel?

V poslední době pomalu neuplyne týden, aby některá z automobilek neoznámila, že v ten či onen moment skončí se spalovacími motory. Tato slova nelze brát úplně vážně a pokud ano, pak leda v evropském kontextu. Zbytek světa sice rovněž vnímá klimatické změny jako problém, ovšem absurdními, z prstu vycucanými cíli na snížení toho či onoho automobilový průmysl nezatěžuje. Alespoň prozatím.

Ač by nás tedy neměly čekat žádné premiéry zcela nových spalovacích agregátů, protože mezi léty 2025 a 2030, kdy někteří nechtějí o benzinech či dieselech ani slyšet, už prostě nebudou třeba a obvyklý životní cyklus nových agregátů by nebyl zdaleka využit, reálně takové motory pořád přibývají. A minimálně jeden z nich bude spojen s opravdu neskutečnými parametry, třebaže je od značky, která se ke spalovacím motorům obrací zády.

Jde o Ford totiž chystá přeplňovanou verzi své už tak extrémní Godzilly. Za tímto označením se neskrývá jen kupé GT-R od Nissanu, ale také 7,3litrový osmiválec modrého oválu. Tato pohonná jednotka byla představena v loňském roce a navzdory velkému objemu produkuje 305 koní a 576 Nm točivého momentu v základu a 437 koní a 644 Nm ve vrcholné verzi. Dáno je to jejím atmosférickým plněním, stejně jako zaměřením - jde totiž o jednotku určenou pro pick-upy a ne sporťáky.

Nově ovšem bude možné počítat s o mnoho působivějšími čísly, neboť Ford má s přeplňovanou verzí spárovat hned dvě turbodmychadla. Tutéž koncepci přitom u této jednotky použila již tuningová firma Merkel Racing Engines, jenž se tak dostala na neskutečných 1 129 koní. Tak vysoko pak sice modrý ovál nezamíří, ovšem přes 700 koní a 1 000 Newtonmetrů by se měl dostat bezpečně.

Je samozřejmě otázkou, s jakou následně bude možné počítat dynamikou. Vše ale do jisté míry bude záviset i na typu vozu, pro který se Ford rozhodne. Dosud Godzilla poháněla veškeré pick-upy od F-250 nahoru, šéf vývoje tohoto agregátu Pat Hertrich nicméně uvedl, že motor se vejde i pod kapotu Mustangu. V brzké době nás tak nejspíše čeká řada zakázkových kreací.

Tím se dostáváme k asi nejpříjemnější informaci. Stejně jako atmosférická Godzilla bude totiž i ta přeplňovaná k mání nejen pod kapotou fordovských pick-upů, ale i jako samostatná jednotka. Cena nicméně stoprocentně naroste nad stávajících 8 150 USD (cca 170 tisíc Kč). Úpravci navíc musí počítat s instalací dodatečného chlazení, jehož - stejně jako modifikované kapoty - se oficiální novinky modrého oválu mají dočkat.


Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo - 1 - Ford 73 V8 Godzilla 2020 detaily 01Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo - 2 - Ford 73 V8 Godzilla 2020 detaily 02Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo - 3 - Ford 73 V8 Godzilla 2020 detaily 03Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo - 4 - Ford 73 V8 Godzilla 2020 detaily 04Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo - 5 - Ford 73 V8 Godzilla 2020 detaily 05
Godzilla se v nabídce Fordu objevila loni, přičemž k mání je ve třech atmosférických verzích. Základ produkuje 305 koní, střed 355 a vrchol 437 koní. Chystané provedení twin-turbo by ale mělo nabídnout přes 700 koní. Foto: Ford

Zdroj: Ford Authority

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše