Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Známe všechny důležité parametry nových Volkswagenů Golf GTI, GTD a GTE
27.2.2020 | Mirek Mazal
Stále klíčový model Volkswagenu pár měsíců po premiéře základního provedení notně posílil. Mezi debutanty je dokonce i jeden rekordman.
Mezi novinky chystané pro letošní ženevský autosalon patří i ostrá verze hlavně evropského fenoménu, dlouhodobě nejprodávanějšího automobilu starého kontinentu Volkswagenu Golf. Ten se ve švýcarské metropoli ukáže hned ve třech provedení - vedle nejtradičnějšího GTI přijde rovnou i plug-in hybridní varianta GTE a reálně nejúspornější GTD.
Začneme pohledem na nejdynamičtější provedení, tedy Gran Turismo Injection, které je od pohledu rozeznatelné díky typickým červeným proužkům a jednodílné voštinové mřížce překrývající snad většinu šíře rychlého hatchbacku. Černými plastovými otvory prosvítá nevšední, nutno dodat volitelné mlhové světlo složené z malých světelných diod. Hlavní osvětlení je spojeno páskem dalších LED lemovaným rudou linkou, která se u GTE mění na modrou a v případě GTD zůstává stříbrná.
Z profilu na GTI vynikají standardní sedmnáctipalcové lité disky Richmond, příplatková výbava počítá s osmnáctkami i devatenáctkami skrývajícími klasické červené třmeny brzd. Světlou výšku prahů snižují černé nástavce decentního bodykitu, který pokračuje k zadnímu nárazníku zakončenému difuzorem. Po stranách svítí leštěné koncovky výfukového systému bez náznaku falše a u podvozku prosvítá koncový tlumič výfuku jako vídáme u BMW řady M. Naftové GTD bude mít jednu koncovku na levé straně, GTE žádnou viditelnou.
Zadní partie rychlého Golfu budou rozeznatelné z dálky díky světlům s LED protaženým ke středu víka zavazadelníku, jisté indicie poskytne i registrační značka posazena hodně nízko nebo malý spojler nad oknem a jasnou pravdu potvrdí středový nápis GTI pod kulatým logem automobilky.
Osmá generace německého hot hatche bude spoléhat na dvoulitrový čtyřválec TSI série EA888 evo4 produkující 245 koní (180 kW) a 370 Nm točivého momentu. Konzervativní piloti mohou zajásat nad standardizovaným manuálem se šesti rychlostmi, pohodlnější jedinci uvítají možnost doplatku za sedmistupňové DSG. Zatím nejsou známé dynamické parametry, počítá se ale i s příchodem ostřejších verzí, zejména pak TCR s výkonem až 295 koní (217 kW).
Méně kultivovaný typ GTD sériově přinese rovných 200 koní (147 kW) a 400 Nm, což stačí na titul nejvýkonnějšího Golfu TDI historie. Vůz opatřený dvojicí filtrů pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny bude k mání z výroby se sedmistupňovým automatem DSG.
Plug-in hybrid GTE dostane 1,4litrový přeplňovaný motor TSI disponující hodnotou 150 koní (110 kW) spárovaný s elektromotorem o výkonu 115 koní (85 kW). Společnými silami to vychází na 245 koní (180 kW) a 400 Nm. Jedinou možností řazení je šestistupňová dvouspojka, zatímco lithium-iontová baterie se ve srovnání s předchůdcem zvětšila o polovinu na kapacitu 13 kWh. VW tvrdí, že na základě autonomního přizpůsobení pohonu podle dat GPS bude dojezd hybridu až 60 kilometrů a plně elektrický režim údajně poslouží do rychlosti 130 km/h.
Velkou novinkou je přidání nového systému řízení dynamiky jízdy s názvem Vehicle Dynamics Manager. Technologie v podstatě řídí chod elektronické uzávěrky diferenciálu XDS a adaptivního odpružení DCC, které bylo revidováno. Řidič si vybere z nastavení Comfort, Eco, Sport a chybět nebude ani možnost vlastního mixu naladění jízdního projevu.
Interiér nového Golfu GTI bude zdoben sportovním volantem s multifunkčním ovládáním a barevnými akcenty. Analogové ukazatele či mechanická tlačítka vystřídaly dotykové displeje, Innovision Cockpit místo budíků má úhlopříčku 10,25 palce, kdežto obrazovka infotainmentu měří jen 10 palců. Většinu mechanických přepínačů vystřídaly dotykové plochy, naštěstí zůstal károvaný vzor látkových sedadel. Příjemnou atmosféru si cestující mohou vytvořit pomocí ambientního osvětlení kabiny s 30 možnostmi barevných kombinací. Mezi prvky standardní výbavy Němci zařadili systém udržování vozu v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění s monitorováním chodců, zmíněné XDS anebo komunikační modul Car2X.
Na břehu ženevského jezera by měly být vyjasněny i cenové záměry výrobce a přesný příchod novinek do prodeje. Očekávejme ale stejně jako v případě obdobných verzí nové Octavie RS už nejbližší měsíce.






















Ještě před zahájením ženevského autosalonu VW ukázal detaily Golfu GTI





A nové podrobnosti odhalilo i hybridní GTE
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Volkswagenu dochází peníze. Pro příští rok mu chybí 267 miliard, roky sázení na mrtvé koně doženou i obry
před 2 hodinami
Kupci elektrického Porsche Macan začínají pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut, drastický propad hodnoty
před 4 hodinami
Dodnes nikdy nepřihlášený Mercedes z roku 1982 je dokonalý stroj času o víc jak 40 let zpět, další osud má jasný
včera
Škoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
včera
Toyota okouzlila sexy drsným offroadem pro dobrodruhy toužící po svobodě, vám ho ale neprodá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
