Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq
9.9.2020 | Petr Prokopec
První pokus dobýt Evropu přes Slovensko skončil fiaskem. Úplný konec to ale neznamenalo, napodruhé zkusí bodovat s vlastní Škodou Kodiaq.
Čínská automobilka Qoros byla jednou z prvních, které naskočily na druhou vlnu útoku asijských značek na evropských trzích. Ač ale přišla s vozy se zajímavým designem, bohatou základní výbavou, výkonnými a zároveň ekologickými motory i dobrou bezpečností, úspěchu se nedočkala. Již její první pořádná prezentace v Evropě byla dosti ostudná, následné prodeje skoro nulové, a tak nevyhnutelně došlo na balení kufrů. Svůj podíl na tom měly i ceny, která možná byly nižší než u konkurence, nicméně stále nebyly natolik nízké, aby měl někdo důvod dát čínskému autu přednost před zavedenou konkurencí. Kupodivu to ale neznamenalo úplný konec.
Momentálně Qoros hlásí znovuzrození značky, se kterým je svázán jak nový designový směr, tak nová filozofie. V souladu s obojím pak bylo vyvinuto nové SUV Qoros 7, které má oslovit především ty, kdo upřednostňují zdravý životní styl a udržitelnost. Z toho ovšem zrovna nevyplývá, že by značka hodlala oslovit publikum nižšími cenami. Naopak se dá počítat spíše se zdražením, neboť pod kapotu se nastěhovaly zcela nové motory 1,6T a 1,8T, které plní nejnovější emisní normy China VI.
O výkonech, jízdní dynamice či spotřebě se značka nezmiňuje, v tiskové zprávě však poukazuje na adopci variabilního zdvihu ventilů Valvetronic. Jak se tedy zdá, agregáty mají kořeny u mnichovského BMW. Spárovány pak budou se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem Getrag, který je jedinou volbou. A jelikož je tento výrobce rovněž dodavatelem bavorské značky, na odkup minimálně některých komponentů zřejmě skutečně došlo.
Novinka dále počítá s předními vzpěrami MacPherson a zadní víceprvkovou nápravou, zatímco o elektrický posilovač řízení se postaral Bosch. Tím jsme se dostali do interiéru, jehož středobodem je 12,3palcový digitální displej a 14,6palcová obrazovka multimediálního systému, který počítá se šestijádrovým procesorem či kompatibilními funkcemi Apple CarPlay a Android Auto. Působivé pak je, že software lze modernizovat online.
Požadavkům dnešní doby pak odpovídá efektivita klimatizace, která se vyznačuje filtrací PM2,5 i CN95. Do kabiny by tedy neměl proniknout žádný nežádoucí pyl, vir či bakterie. Dále přitom cestující mohou počítat s jemnou kůží nebo elektricky stavitelnými předními sedadly, z nichž to řidičovo je osazeno jak vyhříváním, tak masážním strojkem zaměřeným na bederní oblast. Dle automobilky totiž takto dochází k redukci únavy.
Lze už jen dodat, že Qoros 7 měří 4 679 milimetrů na délku, 1 897 mm na šířku a 1 697 mm na výšku. Vůz tak míří přímo proti Škodě Kodiaq, oproti které jen lehce ztrácí rozvorem (2 720 mm versus 2 791 mm). Dá se ovšem předpokládat, že ve srovnání s českým SUV bude to čínsko-izraelské levnější, a tak by to Qorosu napodruhé v Evropě vyjít mohlo. A nebo také ne...
















Nový Qoros 7 vypadá velmi dobře, je nadstandardně vybaven a pohání jej motory s kořeny u BMW. Pokud však nebude patřičně levný, úspěchu v Evropě se značka znovu nedočká. Foto: Qoros
Zdroj: Qoros
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 2 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včera