Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Audi TTS: Kladivo na kajmany
20.5.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Porsche Cayman S se musí obávat nové konkurence ze sousedství. Audi představilo špičkové TTS, které disponuje výkonem 272 koní.
Německé Audi je nyní aktivní jako nikdy předtím. Kromě zmíněné novinky A4 Avant a SUV Q5 přichází na trh s novými verzemi sportovního kupé a roadsteru TT. Jeho špičkovou verzi TTS jsme měli možnost krátce otestovat.


Pod kapotou Audi TTS je umístěna nejvýkonnější sériová verze motoru 2,0 TFSI s výkonem 200 kW (272 k). Kombinace přímého vstřikování benzinu do válců a přeplňování turbodmychadlem vytvořila plochý vrchol křivky točivého momentu 350 N.m, který je k dispozici v pásmu od 2500 do 5000 1/min. Kompaktní a vzhledem k dosahovaným parametrům lehký motor (153 kg) uděluje Audi TTS Coupé nejen zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň jen 4,4 s, ale podílí se vcelku na vyváženějších jízdních vlastnostech, než v kdyby výrobce dopředu usadil těžký šestiválec. Díky pohonu všech kol quattro je akcelerace tohoto vozu ze zatáčky i za zhoršených adhezních podmínek jedinečná a posádka nemá do posledního momentu ponětí po jakémže to povrchu právě jede. V extrému se samozřejmě projeví lehká nedotáčivost, kterou zkušený řidič zvládne lehkou korekcí volantem a prací s plynovým pedálem, tomu méně zkušenému začne pouze problikávat symbol ESP na přístrojové desce. To se ale v případě Audi TTS bavíme o rychlostech, které na běžných silnicích druhé a třetí třídy dvojnásobně překračují platné rychlostní limity. Kupé a roadster od Audi se totiž chovají doslova jako motokára.
Kromě klasické šestistupňové převodovky jsme v nevýkonnějším „tétéčku“ vyzkoušeli také novinku v podobě dvouspojkového S tronicu, který umožňuje extrémně rychlé změny převodů i pod velkými zatíženími. Výsledkem jsou o další dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h. Chválíme účinnou brzdovou soustavu také standardní montáž systému adaptivních tlumičů Audi magnetic ride umožňující řidiči volbu jedné ze dvou charakteristik. Režim “Standard” je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim “Sport” využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek TTS.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 8 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 4 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 5 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 5 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 8 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB