Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy, Jízdní dojmy a další testy > Článek
Volkswagen Touareg II v akci: terénu se nebojí
31.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Druhá generace VW Touareg oficiálně vstoupila na český trh a my jsme si v praxi vyzkoušeli, že automobil oproti svému předchůdci neztratil nic ze svých schopností. Podívejte se, do jakých situací se nový Touareg dostal.
Na silnici podává vysoké jízdní výkony a své pasažéry zabalí do komfortu vzduchového odpružení, v terénu pak zvládne i opravdu drsný off-road. Záleží ovšem na tom, jakou verzi si vyberete. Nová generace má přibližně o 200 kg nižší hmotnost, aerodynamicky optimalizovanější karoserii, novou osmistupňovou samočinnou převodovku, motory využívající špičkových technologií (systém start-stop pro šestiválcové motory, rekuperace energie při brzdění) včetně hybridní verze. Nový Touareg vychází koncepčně stejně jako jeho předchůdce ze samonosné karoserie s nezávisle zavěšenými koly. Podvozek disponuje vpředu i vzadu dvojitými příčnými rameny a můžete si vybrat mezi odpružením konvenčními ocelovými vinutými pružinami nebo vzduchovými vaky, které jsou ovšem narozdíl od předchůdce plněny dusíkem a tudíž není třeba se o ně jakkoli starat. Vzduchové odpružení přispívá k lepšímu chování na silnici a zároveň umožňuje měnit světlou výšku v terénu až do extrémní hodnoty 300 mm.
Ještě předtím, než se rozhodnete pro pořízení tohoto automobilu, musíte si vybrat pro jaké účely bude sloužit. Volkswagen totiž u druhé generace nabízí dva odlišné druhy pohonu všech kol. V obou případech se jedná o stálý pohon všech kol, ale v případě silniční verze 4Motion dostane terénní volkswagen techniku od Audi v podobě mezinápravového diferenciálu Torsen, který ve standardních podmínkách rozděluje točivý moment na přední a zadní kola v poměru 40:60. Zde nečekejte závěry diferenciálů ani redukci, trakci mimo silnici podpoří elektronické závěry diferenciálu (EDS) a brzdový asistent při jízdě z kopce aktivovaný otočným ovladačem na středovém panelu.
Schopnosti pro off-road nabídne systém 4XMotion ve spojení se vzduchovým odpružením, který je součástí tzv. Paketu Terrain Tech, jehož součástí je navíc palivová nádrž o objemu 100 l (standardní modely mají pouze 85 l). Ve své podstatě se jedná o systém použitý již na předchozím modelu s klasickým planetovým uzavíratelným (prostřednictvím lamelové spojky) mezinápravovým diferenciálem s terénní redukcí (1:2,63) a závěrem zadního diferenciálu, který funguje opět na bázi lamelové spojky. I zde jsou samozřejmě k dispozici elektronické systémy regulace prokluzu a přibrzďování kol při jízdě z kopce, nicméně klasická technika v terénu zvládá mnohem více.
O tom jsme se přesvědčili v bývalém vojenském prostoru u Bělé pod Bezdězem. Ostrá stoupání (až 100 % čili 45 stupňů), klesání a zlomy, jízda v mazlavém bahně i hlubokém písku, boční náklony (do 70 procent, 35 stupňů) a hluboké brody (Touareg umí brodit až do hloubky 580 mm) zvládal terénní volkswagen zcela bravurně a bez zaváhání. Jediným omezením skvělé trakce na všech površích tak budou pneumatiky. Je prakticky nemožné najít takové, které by s přehledem zvládaly rychlosti přes 200 km/h na silnici a přitom se dokázaly poprat s těžkým terénem, což je ovšem problém všech takto vybavených luxusních SUV. Plně univerzální pneumatika prostě neexistuje.
Pro verzi 4XMotion bude k dispozici pouze vznětový šestiválec 3,0 litru (176 kW, 550 N.m) s přímým vstřikováním common-rail a technologií Blue Motion (systém start-stop a rekuperace energie při brzdění). Další motorizace, které představují zážehový šestiválec s přímým vstřikováním FSI 3,6 l (206 kW, 360 N.m), vznětový osmiválec 4,2 litru (250 kW, 800 N.m) stejně jako hybrid dostaly k dispozici pouze základní verzi 4Motion s Torsenem.
Svými rozměry je druhá generace stejná jako předchůdce, rozvor i celková délka narostly o 4 cm, u výšky a šířky je rozdíl minimální. Prostorové poměry se rozhodně zlepšily na zadních sedadlech, která jsou posuvná v rozpětí 160 mm, a zvýšil se i objem zavazadlového prostoru, jehož kapacita se při pětimístném uspořádání mění od 580 do 660 litrů, při dvoumístném je k dispozici dokonce 1642 l.
Již první generace Touaregu měla v nabídce některé supermoderní technologie, které se následně objevují i u jeho nástupce. Jedná se především o adaptivní tempomat a funkci Front Assist, která řidiče varuje při nebezpečném přiblížení k možné překážce, systém sledování mrtvého úhlu (Side assist) nebo systém signalizace při opuštění jízdního pruhu (Lane assist). Novinkou je navigační systém s velmi kvalitní dotykovou osmipalcovou obrazovkou a kamerový systém Area view umožňující sledovat dění vpředu, vzadu i vedle vozidla. Poprvé jsou v Touaregu použity také bi-xenonové světlomety s funkcí Dynamic Light Assist, která sleduje provoz a mění výšku světelného paprsku tak, aby nedocházelo k nežádoucímu oslnění řidičů v protijedoucích vozidlech, takže odpadá při jízdě po dálnici tlumení dálkových světel.
Nový Touareg má co nabídnout a přitom zájemci o něj nemusí mít tak tučná konta. Základní verzi 3.0 V6 TDI Blue Motion pořídíte za 1 227 900 korun, 3,6 V6 FSI za 1 237 600 korun, model poháněný osmiválcem 4,2 TDI stojí 1 843 900 a hybrid přijde na 1 887 200 korun.





















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“ včera 20:17
- Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen 6.12.2025
- Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025 6.12.2025
- KTM: První test 850cc v Jerezu 5.12.2025
- Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků 5.12.2025
Nejnovější články
Šéf VW se zavřením továrny na elektromobily nabídl nepotřebným zaměstnancům 700 tisíc za přechod do jiné fabriky, lidé ho vybučeli
před hodinou
Od zrušení zákazu spalovacích motorů v EU od roku 2035 nečekejte nic kloudného, unikly první informace o tom, co přijde místo něj
před 3 hodinami
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
včera
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 21:20 - řidičBOB
- Politický koutek 12.07. 21:16 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
